Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1031 ggr
Steyla
0

Orolig :S

_Gav nyss min lilla hamster Chicko mat! När han kom ut ur sitt hus så såg jag att han hade en liten prick på huvudet utan hår och ett litet litet märke såg det ut som.. Som om han höll på att tappa skinn, och så var det ett litet rivmärke.. :S Jag vet inte vad hna har gjort.. Är det någon som kan veta vad det är? Har dock ingen bild .. Tänkte kontakta någon här först innan jag kontaktar vetrinär. För det är kanske inte så farligt ändå? Har märkt att han heller aldrig använder sitt Hjul längre…

Fast det kunde ju likagärna vara någonting som hade blivit när han sovit. Jag vet inte. ;] Tänkte höra om det är någon här som vet vad det kan vara .. Lite svårt att förklara, och jag har ingen bild!
/Steyla!_

Steyla
0

*Putt*

Zheverez
0

försök fixa en bild är lättare för oss andra då att se vad det kan vara

indaa
0

varför byter du medlem hela tiden?

BMEXX
0

Kanske kan ta en bild med din mobil om den har den finessen dvs:) som sagt lite svårt för oss och veta vad det kan vara annars

// Pabblo

Odette
0

#3 byter hon medlem hela tin.. vem är det ursprungligen då? :P

jag vet inte vad det kan vara för problem, ser hamstern torr ut i skinnet? Kan inte va ringorm eller nåt? vet inte om hamstrar kan ha det men ;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[iurochskur]
0

Jag skulle råda dig till att kontakta veterinär istället…här inne finns ingen som kan ställa diagnos. Hoppas du får ordning på det.

Lycka till!

Mexxie
0

#6 Tja… med bild kanske någon kan det.

[iurochskur]
0

#7 Men det är ingen ersättning för veterinär. I första hand vid sjukdom och olycka bör man kontakta veterinär.

Mexxie
0

#8 Diagnos och veterinärvård är två helt olika saker.

BMEXX
0

Fast är det bara ett litet sår eller nå så är det kanske lite onödigt och springa iväg till vet. just därför hade det ju varit bra om det gick och trolla fram ett kort så man kunde se.

// Pabblo

indaa
0

#5 de vet jag inte, men denna person skriver med samma text-typ hela tiden, och liknande meningar.. och hamstern heter alltid chicko.. men de är alltid olika medlemmer.. kanske bara är jag som är paranoid. Oskyldig

Roxie
0

#9 Det är bättre att en veterinär ställer diagnos. En bild kan förvränga färger osv. Så bäst är att kolla upp med en veterinär så man inte behandlar själv "på fel sätt".

// Sofia

Steyla
0

Jag tror faktiskt inte att det hjälper med någon bild.. Nu i kväll såg jag inget uppe i hans panna, men har mejlat vetrinär, så får se om jag kan få en tid!;]

Mexxie
0

#11 Det är faktiskt sant.

Hon har haft andra konton.

[iurochskur]
0

#9 Och diagnos är vi inte behöriga att ställa….kan bli så fel om man säger att det är en sak så går hamstern och dör i alla fall. Just därför råder man som uppfödare en orolig hamsterägare att ALLTID rådfråga veterinär vid misstänkt sjukdom/olycka.

[Sniff]
0

#11 Känner också igen det där…! ;)