Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1525 ggr
EmElton
0

Pratade i sömnen?

Jag var in på mitt rum bara för att hämta en bok när jag hörde pip/grymtanden från Eltons Bur, jag blev orolig att han hade gjort sig illa eller så, han låg nedgrävd i spånet och jag väckte visst honom, efter att ha väckt honom och han stigit upp i min hand pep han en stund till sen slutade han.

Kan hamstrar "prata" i sömnen? Och/eller är han kanske sjuk?

Blir ju smått paranoid!

indaa
0

Min hamster har typ snarkat förut :o
Och min förre hamster skrek i sömnen en gång, och sprattlade.. Tror han drömde mardrömmar om de går xD

EmElton
0

#1 Det var lite det jag funderade på också? Kan hamstrar drömma?
Jag menar hundar kan ju drömma… Så varför skulle inte andra djur kunna drömma?

indaa
0

jag tror de.. :O kan också höra min hamster grymta till i sömnen ibland.. :)

EmElton
0

#3 Vad skönt att höra då behöver jag inte oroa mig då :) Thank you ^^

Zvintos
0

Har haft ungar som pipit i sömnen.
Lät som små kanadagäss! *skrattar*

Odette
0

kanadagäss.. *skratta*

Jag har ju en liten pip-tant här hemma, hon kan gå omkring på golvet å ba "Queeek! Queek" utan anledning typ. Tror hon pratar med de andra hamstrarna , låter hel festligt! Så de kan säkerligen göra ifrån sig lite ljud när de sover också Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Charlie2006
0

Min ena guld för ett ganska högt oväsen när han sover Tungan ute, trode först han hade gjort illa sig för det va inte så länge sedan han började men det, vissade sig bara att han sov  Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[NinniVivvi]
0

Min förra hamster tror jag att hon "snarkade". Jag hade nyss gett henne sin medecin så satt jag med henne i famnen och hon somnade men plötsligt började hon att ge ifrån sig kutterdjud fast i sömnen, tyckte det var jättegulligt!