Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1362 ggr
SandyCipper
0

Djuraffärer och Saltsten! -.-

Idag var jag och min kusin och en till i Arken zoo, för att köpa en hamsterbur, jag sa att man ska ha en duna Bur!

Fast den andra personen som var med sa att Gallerbur var bra.. ( men det är den inte  !)

Aja, nu kommer vi till saken. En personal där sa att det var superbra med saltsten, såklart berättade jag för min kusin och hennes mamma att man inte ska ha, och de köpte ingen, ( mina f.d ska inte få några skador här inte ! )asså det var mina hamsterbebisar som dom fick

DJURAFFÄRERNAS PERSONAL KAN INGET OM HAMSTRAR! DE TÄNKER BARA PÅ PENGAR ! ÅÅÅÅÅÅÅH!

91Marran
0

de tänker inte på att hamstern får i sig tillräckligt med salt via maten. de kanske själva har varit med om en hamster som varit utsatt för att få i sig för lite salt.

Mvh
Mig

SandyCipper
0

Men ändå **SALTSTEN hallå?!
**

är inte det LITE FÖR MYCKET salt ? ;s

Sen märkte man det på henne att hon bara vilje sälja, så dum är jag inte som märker det..

Tinwe
0

Jag vet -.- Jag har rykt ihop med sån personal flera gånger! Dem försökte tvinga på mig en dvärghamster Bur, till min guldis XD "Nejdå den är inte för liten, det går jättebra med dessa rören."

"NEJ!!! :@" xD

Stör mig så mycket på dem.. Nuförtiden går jag bara in, tar det jag ska ha, svarar inte på frågor eller nått.. xD

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

indaa
0

#0 vad är det för fel med gallerbur nudå? :S min hamster har en gallerbur och det funkar helt perfekt. så förklara gärna..

[NinniVivvi]
0

Min förra hamster hade en gallerbur men hon klättrade som en galning och ramlade så vi bytte till en duna. Men jag tycker inte det är nått fel med gallerburar men saltsten tycker jag det är lite fel med.

Tinwe
0

Jag har inte mycket emot gallerburar, mer än att om man har dem på rummet så är det lätt att hamstern börjar gnaga och man får ingen sömn Oskyldig Men jag har själv 2 stk :)

/Matilda

indaa
0

jo men min hamster biter inte på gallret så jag tycker den funkar bra för mig.. tyckte mer de lät på henne som att det var fel att ha det :O men ja.. de går att misstolka mkt på internet.

Tinwe
0

#7 Okej :) Jo, min ena hamster kan gnaga lite, men min andra gnager inget alls, så det går att sova :) Resten har duna / antonius lådor .. :)

/Matilda

indaa
0

okej :P
fast dock börjar min gallerbur bli ganska gammal och ful så jag har ändå funderat på att köpa ny. och isf lär det bli antoniuslådor tror jag.

Tinwe
0

#9 Okej, har du många hamstrar eller? :)

/Matilda

indaa
0

haha nej, har bara 1. Men om ett tag flyttar jag hemifrån, och då lär jag skaffa flera, eftersom här hemma får jag bara ha ett djur åt gången.. -.- jag citerar min pappa… "jag vill inte ha några hamster farmar här hemma, kommer sluta me att du blir den där i simpsons.. crazy cat lady, fast du blir crazy hamster lady…. "

Tinwe
0

#11 Haha, så säger min lillebror med.. Han säger att jag kommer slänga hamstrar så som hon slänger katter O.o Förstår dig till max då! :P

/Matilda

indaa
0

haha då behöver vi iaf inte va ensamma, vi kan stå och slänga hamstrar på varandra ^^

Tinwe
0

#13 Hahaha XD Ja, enligt din pappa och min lillebror så.. O.o XD Nu blev vi lite OT … vilket jag börjar känna mig expert på.. XD

/Matilda