Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1285 ggr
[iurochskur]
0

Skolbesök i vår!

Ja, jag har erbjudit mig att visa upp dvärghamster på min dotters skola och berätta lite om vintervita. Med mig kommer jag ha en vintervit i varje färg och låta barnen känna på dom lite.

Ska bli spännande att få "undervisa" lite om vintervit. Vem vet, kanske någon av barnen lär sig något.

Kram!

Schniigel
0

Gud vad roligt :D

Hhaha jag hade med mina sköldpaddor till skolan när jag gick på mellanstradiet och det uppskattades väldigt, lycka till!

[iurochskur]
0

#1 Tackar! Min dotter ska vara med och visa upp hur man som barn håller i dom med. Och så kommer jag berätta vikten av att en förälder alltid ska vara med när man ska ta upp dom.

Schniigel
0

Det låter toppen, det är ju viktig så att dom inte tar för hårt för det kan ju få förödande konsekvenser… :/

[iurochskur]
0

#3 Ja precis. Jag hade en mamma med dotter på besök här hemma som skulle titta på bebisar. Eftersom dottern inte tog till sig det jag sa om att inte hålla för hårt så sålde jag inte till dom. Så lite allmänbildning skadar inte i unga år.

Schniigel
0

Nä absolut inte!

Tinwe
0

Åh, låter jättekul! :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Roxie
0

Vad roligt! :)

// Sofia

southdakota
0

När vi läste om öknen valde jag gerbiler/ökenråttor som område, tog med dem och berättade lite fakta på öppethuskvällen. I femman tror jag. Flört Var lite kul faktiskt.

Lycka till med ditt "föredrag"! Glad

Odette
0

Åh, gu va roligt! Bra insiativ ! Jag täntke så sent som idag att det hade varit kul om man kunde hitta på något liknande här i Västerbotten, en träff öppen för alla åldrar där man ev. kan ta med sina egna djur och så har man lite allmänbildning och går ut med lite rolig/viktig och intressant fakta om råttor och hamstrar. Har en kompis som föder upp råttor så det är ju inte omöjligt att vi kanske hittar på något liknande framöver.

Tycker det är ett bra sätt att lära ut viktig "basic" fakta :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Sniff]
0

#9 Det måste vi fixa;)

Sloj-border
0

bra idé! :D

91Marran
0

kan inte du komma till kalmar och lära min skola hur man sköter en hamster?

Mvh
Mig

[iurochskur]
0

#12 Betalar du biljetten? Hihi…

91Marran
0

#13 hade gärna gjort det, men min skola kommer ändå inte fatta något, trotts att det är en naturbruksskola.  synd att du bor så långt borta. :-(

Mvh
Mig

[iurochskur]
0

#14 Får tacka för komplimangen i alla fall. Hade varit skoj om det varit lite nämre, då hade jag gärna kommit.

91Marran
0

#15 du kanske kan hjälpa mig med en fråga som jag har?

jag har två vintervita hamstrar i samma Bur, den ena är för tjock och den ena lite för tunn. jag vågar inte banta den ena för då börjar den bråka så fort den andra ska röra maten. när den för tjocka går mot matskålen så brukar jag ta ut den och ge den mer fettsnål mat. den lägger då det i kinden och tar med sig det in i buren så den andra kommer åt. maten de får i buren är en sort som är pressad till en enda bit, om du fattar? jag är dålig på att förklara. men hur ska jag göra för att den ska bli smalare? den får massor av motion ute.

Mvh
Mig

[iurochskur]
0

#16 En balanserad kost är det man bör hålla, för om båda får samma mat med en normal fetthalt, plus alla viktiga ämnen så bör den smala bli normal och den tjocka likaså.

Vad för fröblandning har du nu?

Jag ger mina en lösvikts blandning som finns på djurmagazinet för dvärghamstrar. Ingen av mina är fet eller för smal.

91Marran
0

just nu använder jag selective, ett Foder som är som en bit. innan gav jag dem Dvärghamsterfoder blandning, men de åt bara det godaste, vilket inte är så bra. har inte haft denna maten mer än tre veckor så det kanske rättar till sig. den smala har börjat bli normal och kan ligga som den gör nu, men den andra är för tjock fortfarande. ska prova en större Bur nu och se om det fixar till sig.

Mvh
Mig