Men knasbollen då
Är bara tvungen att berätta vad som hände för en liten stund sedan.
Hamstrarna står i ett eget rum, där även en kanin bor.
Plötsligt hör jag hur det stampar inne i rummet.
Nisse, som kaninen heter, har stampat någon gång tidigare när någon av hamstrarna varit mellan hans Bur och väggen = han ser inte hamstern.
När jag öppnar dörren och tänder lampan kunde jag inte hålla mig för skratt.
Peabo satt i sin duna och småvilade lite.
Då har han alltså tröttnat på att vara lös och klättrat in i sin Bur för att äta lite och sen lagt sig och sovit.
Lille charmknutten. ^^
Någon som varit med om något liknande? 
Men lillgubben då;) KnasbollXD

naww vad gulligt!^^
Haha! Nått av det sötaste jag hört! x) Lille gubben… :P
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Han är lite egen utav sig, "lilla" Peabo.
Han må vara liten rent storleksmässigt, med sin vikt på ca 130-140kg.
Men han är ändå äldst här hemma med sina 1 år och 3 månader. 
#4 Jaa, och han är så otroligt charmig tycker jag! :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
naw.. två av mina hamstrar (Apollo och Kjell-Yngve) kan man hitta sovandes bakom en garderobs/byrå grej.. dom har t.om dragit dit lite papper som dom kan boa med ifall de blir trötta under tiden dom är ute hihi
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Det blev en favorit i repris idag. 
Idag när jag skulle stänga in honom, hittade jag honom sittandes i buren igen.
Får ju se det positivt - han verkar trivas i sin Bur. ^^
Annars skulle han ju inte gå tillbaka dit frivilligt på det sättet.
#7 att råttor gör så är inte så ovanligt, de vet i regel precis vart deras bur/hem är så blir dom less eller trötta så går dom helt enkelt "hem till sig". Men lite gulligt att det även finns hos hamstrar, om än inte hos alla.. sen kan det ju vara svårt för dem att hitta hem också, om buren står väldigt högt upp..
Mina brukar mest vara bra på att klättra upp till sina grannar, vilket glädjer dem oerhört! Men inte mig, får alltid hjärtat i halsgropen när jag ser att de sitter på någon annan hamsters Bur *puh* Än så länge har det då aldrig blivit några skador eller sår, dom bara hälsar å glor på varann typ :-D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#8: Ja, hans Bur står ju på en matta på golvet.
Så det är ju inte alltför högt upp. =)