Din drömbur!
Hej! beskriv hur din drömhamsterbur skulle se ut! :)
Ett stort akvarium där all inredning är av trä :D

Jag skulle vilja ha ett helt rum :D det hade varit roligt och hafft ett helt rum med jord och ha en flock dvärghamstrar! (fasst min guldhamster bor typ i vårat stora badrum xD Han är lös där flera timmar om dagen :P men dock är det ingen jord där inne
)
Eller ett jätte stort terrarium som var lika lång som rumsväggen! :)
(det är störande att guldisar inte kan leva med andra guldisar! :P)

#1 ja det hade varit coolt! :D
#2 haha ja men då får man akta så man inte trampar på dom!
Min brömbur (akvariumet då asså) skulle också vara jätte långt och dom skulle ha det som ett litet samhälle där inne ;D

#4 haha jaa xDD man får krypa fram ^^
jaa, det hade varit värsta coolt! :D
Åh jag vet precis. En riktigt stor, inte hög utan stor. =) Sen en massa leksaker, skulle ha allt djurbiten har att erbjuda =)
Alla hamster burar är så små =/
#2 ett helt rum med RÖR runt heeela väggarna och bumgyjump-linor och klätterbanor och ett litet karusell område med automater där hamstrarna kan få lite hjärnstimulans i form av att lära sig de olika automaterna- för att få sitt godis..
Å så vill jag att allt ska vara rosa. Eller limegrönt 
Eller så skulle jag vilja ha ett stall i miniatyr- det är min bästa idé tror jag. fatta så sött med små boxar med små namnskyltar på 
Fast ska man göra ett stall till hamstrar tror jag man får se till att ha lite nät över boxdörrarna/alternativt ha väldigt höga dörrar så "hästarna" inte rymmer 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Burskåp ( läs mer i min tråd "Jag har en idé"). Små "lägenheter" med namnskyltar på, fyfan vad gulligt <3

#7 haha vilken rolig idé det där med stallet! :P det kanska blir nått sånt projekt för mej :)
#9 ja alltså jag är helt såld på den idén, vem drömmer inte om ett eget stall liksom? Fast jag är ingen hästmänniska så det här är ju en kanon idé fast jag kommer aldrig orka göra ett 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#10 jag har iof en riktig häst xD men det hade varit roligt att ha ett stall i mitt rum!
det borde ju inte vara så svårt att bygga! :)

Min drömbur är en dvärghamster stad med massa trähus!! i den staden skulle det vara: Gym, toalettplats, resturang och massa mer !!!!!!!!!!! så skulle min fina jätte fina drömbur se ut!!!!!!!!!!!!!!!

#12 Oj vad stor smiley :o
Min drömhamsterbur är ett akvarium på ca 2 m lång och kanske 50-60 bred. vägen längst bak ska vara som en bergväg där hamstern kan klättra. Buren ska ha torv som underlag och typ lite Växter, grenar m.m samt lite hus och sånt. Sen ska det vara ett litet vattenfall
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#14 coolt! :D
är det nån som vet om man kan ha reptillåtsasväxter till hampisarna? :)
#15 Tror hamstern kommer äta dom, tror dom är av plast? så tror det inte är så smart.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

okejj, men det finns ju i keramik också tror jag.. dom borde man väl kunna ha?
#17 Jo det skulle nog funka :).
//Frida

#18 okej :))
#20 arken zoo i Emmaboda suger! Tro mig, bor i Emmaboda.
#21 har praktik där ska springa ärenden åt henne på konsum hela tiden. har bara varit där en dag för jag är sjuk, men det är cp seg djurhållning där. bor du inärheten av affären eller?
Mvh
Mig
Inte för tillfället. Bor vid tallbacken om du vet var det ligger? upp över er-sjön. Men har varit där många gånger då det är den enda djuraffären i närheten.
Men hon kan absolut inget om sina djur, har knäppa priser och är inte särskilt trevlig… Hon dödade vårt akvarium genom å sälja en mördarfisk till min lillebror trots att vi köpt alla fiskar hos henne så hon viste vad vi hade! Sålde oss en gravid mus"hane" och vägrade ta ungarna. Hon sålde en sjuk gerbiler till min granne och sa att det inte var ngt allvarligt.
I rest my case.
#23 kom och hälsa på nästa vecka då och ställ massa frågor till henne om vilken dvärghamsterras hon har och hur gammla alla hamstrarna är och sådant, så får vi se vad hon svarar.
hon råkade ha en guldhamster hane bland två honor och när jag märkte det blev hon helt paff.
hon påstår även att alla hennes hamstrar är lugna, fast inte alla är det.
hon sålde en boll till mig, med ställning för det ville jag ha till och så är den inte stägningsbar så hon den går inte att ha utan ställning.
hon sa att det fanns en djuraffär utanför lindås också.
Mvh
Mig
En skitstor Bur utan lock (typ som två badkar) med spån och massa gångar, rör, träleksaker osv :D
#26 Eller hur xD
#27 jag bor nästan i kalmar så vi kan ha ett badkar var med dvärghamstrar och så ett jättelångt rör i mellan på en massa mil…
segt att städa, men perfekt för dem.
Mvh
Mig
#28 Shit vilken bra ide, när börjar vi bygga? ;)
#29 när vi vet hur många rör vi behöver och så behöver vi en som kan se till så att rören inte har gått sönder varje dag också.
Mvh
Mig
#24. N, jag bojkottar henne helt. Shoppar mest hamstersaker på nätet och till hundarna på Börjes i tingsryd…
Utanför lindås ? I had no idea.
#24 vart på internet köper du dem då?
Mvh
Mig

som #1, ett akvarium med all inredning av snyggt trä.
#30 Eller hur xD en anställd rör vakt !!
#34 skulle vara kul :-)
Mvh
Mig
#35 eller hur :P
#32 Handlar på Djurmaxi. Dom har inte haft så mkt till just hamstrar innan men har fått in en hel del faktiskt. Bra priser har dom med. =) Djurbiten är också bra…
#37 vart får du tag på maten ich djuren då? finns ju ingen uppfödare i närheten.
Mvh
Mig
#38 Mat och Sand och godis och sånt köper jag i affärerna. Coop konsum och ica. =)
Ett gigantisk terrarium med massor av rolig trä-inredning och en flock robbar som springer omkring.