Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 778 ggr
Castanj
0

Ihopsättning av vintervita honor

Jag behöver lite hjälp ang ihopsättning ..

Min kompis har skaffat två vintervita honor, och nu ska hon sätta ihop dem. Men är det bara att släppa ner båda två på golvet / buren samtidigt eller? :S

Det skriver de på andra sajter där jag har letat, men det verkar lite .. ja. Så min fråga är: Hur sätter man ihop vintervita?

[iurochskur]
0

Hur gamla är dom?

Man gör så här:

Ta en urtvättad Bur och häll i alldeles ny bottenströ (spån eller pappers-pellets). Sedan har du i en matskål som är rengjord och vattenflaska. Riv nytt toapapper i strimlor och lägg i ett hörn.

Sedan sätter du dom båda i den nystädade buren. Man märker ganska snart om dom är nyfikna eller vill slåss. Ryker dom ihop så gör samma procedur och testa igen efter någon dag.

Castanj
0

De är ungefär 4 veckor båda två.

Tack för tipset, vi ska sätta igång nu :)

Tallullah
0

Sett dom i en nøjtral Bur eller låda utan dofter från nån av hamstrarna…

Låt dom nosa och bli lite kända innan ni setter dom tilsamman i den buren dom ska bo i…och det måste vara rent och nystädat.

Om hamstrarna är lika gamla brukar det gå bra,men inte alltid,så ni får hålla koll på dom så dom inte børjar sloss..

[iurochskur]
0

#2 Då ska det nog gå bra! Äldre är svårare att sätta samman. Lycka till!

Castanj
0

Nu ska det bara inredas och sånt, spånet är redan på plats.

Behöver man två hus? x')

[iurochskur]
0

#5 Hus behöver du inte ha, räcker gott med rivet toapapper-

Castanj
0

#6 Okej :)

Nu är tjejerna nedsläppta i buren, det verkar gå bra .. de håller på att bekanta sig med varann nu. Inget bråk än ^^