Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1748 ggr
YellowKiwi
0

Funkar det ?

Jag  undrar om det funkar att ha Såna där IKEA samla lådor i en hylla som är till för dom lådorna, och sen ha galler som "lock" ovanpå lådorna… Tänkte om jag någon gång skulle starta en uppfödning så skulle jag vilja veta, har nämligen 2 katter :P

Charlie2006
0

Jo det funkar :), Dock har jag bara galler på den längst upp då katterna läger sig där. Men skulle igentligen föredra galler på över alla lådorna ;). Sen har jag en smart katt som kan dra ut den längst ner och in den ovanför så han kommer in, så får ha spärar där.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

mumsie
0

Alla ikea lådor jag hittat är antingen bra i area men låga (så låga att min hamster faktist skulle kunna hoppa ut eller putta bort gallret utan problem) eller så är de höga men med liten yta.

Finns det inga mellan storlekar, vilken storlek har ni till era hamstrar? :)

Charlie2006
0

Jag har den som är 50 x 30/35 tror jag att den är, ellerfall den största (finns bara 2 storlekar av den som passar i ställningen)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

YellowKiwi
0

#1 Okej, tack för svar :)

#2 Okej.

#3 Tittade på hemsidan har inte sett nån i den storleken, än i allafall :)

UlrikaD
0

Om du tänker på lådor som passar in i ställningar som många har så är det inte Samla-lådor. Det är Antonius-lådor. De har helt andra mått. Samla-lådor går inte in i något sådant system.

De lådor jag har är inte låga och med nät på finns det ingen som helst möjlighet att komma ur.

Köper man dessutom den största Samla-lådan så skulle hamstern behöva en stol för att klättra ur. Den är riktigt bra i mått och är ungefär dubbelt så stor som en Antonius-låda.

YellowKiwi
0

#5 Aha, okej. Då förstår jag :D

YellowKiwi
0
mumsie
0

mja, fast på något sätt känns de ju lite för små att ha som Bur för en guldhamster.

Roxie
0

Det är inte för smått om hamstern får komma ut och springa varje dag. Vilket den bör oavsett burstorlek.

// Sofia

BMEXX
0

ohh 80 spänn lätt bra, kan man lägga de andra pengarna på leksaker ist..

man kanske ska ta en tur till ikea först inför nästa hamsterinköp;P

// Pabblo

UlrikaD
0

Jag tycker att har man plats och möjligheten så ska man satsa på någonting större.

Har man bara en eller två hamstrar så finns det liksom ingen anledning att köpa ett system tycker jag.

De uppskattar ju så mycket yta som möjligt.

Sen håller jag med om att hamstern ska ut varje dag, men tyvärr är det ju väldigt många som inte får det fastän folk säger det. Då är det bättre att ha en stor Bur från början.

Crest
0

Det borde nog funka. Jag har den största varianten till min gerbiler, med mkt spån i så att de kan gräva gångar, och hamstara gillar ju också det, så jag funderar på att köpa 65 eller 45 literslådan till mina dvärgar, så att de också får något att gräva i ;)

91Marran
0

köp så stor bur du kan, även om du kanske ska ha uppfödning senare så ska man inte ha mindre burar för det.

Mvh
Mig

MariaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett Antonius system, och en stor Samla back som honor med ungar ska få vara i. Och har jag inga honor med ungar så kommer jag använda den som leklåda Glad då får dom turas om att vara där.

Sloj-border
0

#14 din hemsida funkar inte :O :(

Sloj-border
0

nu funkade den xD