Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 695 ggr
[Hamster95]
0

Idag blir det ihopsättning :D

Vem ska flytta in till vem? Ska Bamse flytta hem till Brumma i gallerburen eller ska Brumma flytta hem till Bamse i Mini- Dunan? Nu har jag min mammas tillstånd också Skrattande Hur ska jag möblera då för att båda ska trivas? Brummas stora kärlek är gigantiska sovhus ( hon har nu en vinkartong som hon även kommer få ha om hon föder) men det blir ju liiite för stort i en Mini-Duna så då kommer hon få ha storleken mindre sovhus.

Castanj
0

Lycka till, kul att du fick din mammas tillstånd till sist! :D

Jag tror att det är bäst att honan flyttar till hanen, eftersom att endel honor gärna vaktar sin Bur (men inte alla såklart) .. sen beror det ju vilket temperament hanen har också.

Royalz
0

Tycker du ska sätta ihop dom i dunaburen. Ungarna kommer annars med lätthet kunna rymma igenom gallret.

Städa ur buren så det inte finns några dofter kvar från någon utav dom. Sen skulle jag inte använda hus till mamman med ungarna. Ungarna kan bli klämda i väggen, det bästa är att bara ha en stor hög med rivet papper som honan kan bygga sig ett fint bo av.

91Marran
0

#2 jag vet att de inte ska ha hus när de har ungar, men i lagen står det att de måste ha bolåda.

Mvh
Mig

Royalz
0

..eller någon form av bo. Alltså går det lika bra att lägga in en stor hög av toapapper som dom själv bygger sig ett mysigt bo av.

Roxie
0

Precis som Royalz säger. Rivet papper som de kan boa med funkar alldeles utmärkt.

// Sofia

[Hamster95]
0

Brumma har en gammal lådvinskartong som är minst 20 cm. Gott om utrymme