Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1065 ggr
[Hamster95]
0

Vad ska jag välja ?

Klarar jag av skolan exemplariskt så kommer jag få välja något av dessa till hösten

a) Guldhamsterhona från uppfödare i färgen Creme ( min favoritfärg <3)

b) Två robbar

c) Guldhamsterhane

d)  Två vintervita/ campbells dvärghamstrar

e) Möss

f) Gerbiler

Vilket ska jag ta? Jag kommer att köpa från uppfödare isåfall ( inga mer zoodjur här inte )

Tinwe
0

Det beror ju på vad du själv trivs med. Är det mer som ett djur du ska sitta och titta på och mysa med lite ibland så tkr jag ju robbar :) Varje ras och djur har ju sina sidor menar jag :) Själv älskar jag ju guldhamstrar :) Hade jag varit du så hade jag köpt en guldis Oskyldig men det är ju för att jag tkr om dem mest… Skäms Välj det som du brinner mest för! Flört

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

southdakota
0

Hm, gerbiler är väldigt roliga djur!  De är personliga (När man lärt känna dem), söta och har alltid något på gång Glad Men du står inför ett svårt val, verkligen!

Castanj
0

Jag föredrar vintervita, men det är ju ditt val så :]

BMEXX
0

Hehe jag hade typ samma problem innan, ska jag välja hamster, gerbiler eller möss. Men för mig blev det möss den här gången:)

Men välj nå som du verkligen är intresserad av eller som du är extremt nyfiken på att prova. Lycka till med skolan!

// Pabblo

[MissDiss]
0

Jag föredrar guldar.

Jag har en Créme hane om du vill ha :)

Och en brunörad silvergrå satin hona också, 8 veckor idag. :)

Med stamtavla så klart.

[iurochskur]
0

Robbar eller vintervita röstar jag på! Jag har bebisar hemma…hihi…dock inga robbe bebisar.

[MissDiss]
0

Jag har en kull med långhåriga guldisar nu också :)

Royalz
0

Det beror ju på vad du vill ha ut av din hamster. Vill du kunna sitta och gosa med den? Isåfall är nog en guldhamster eller vintervit bäst. Robbar och gerbiler är mest djur att titta på, tycker jag. Har själv gerbiler och dom är inte lika gosiga som en guldhamster :)

Charlie2006
0

Möss är ganska så roliga :), väldigt sociala och enkla att träna. Dock måste man ju läst på mycket om ex vad dom ska äta m.m. Så luktar dom ju, specielt hanarna. Jag föredrar robbar men inget socialt djur utan mera att "titta" på. Även tycker jag om guldhamstrar, men det är ju mäst vad du föredrar för typ av djur (vad du vill ha ut av ditt djur, kunna träna det, kunna gossa med det, bara titta på djuret m.m).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Schniigel
0

Röstar på dvärgar!

[Sandraaa]
0

Jag lägger min röst på guldhamster :)

[Hamster95]
0

Om någon skulle undra varför jag inte vill ha zoohamster kan jag redan nu berätta att zoopersonalen är okunniga och vill oftast inte lära sig mera, jag får sen inte veta härstämmning eller igentlig färg ( de döper om Silvergrå till gråvit typ).

[MissDiss]
0

#12 Vi vet. Det är ett bra val att inte köpa från zooaffärer.

Men alla djur har sina uppfödare.

[Hamster95]
0

Jo jag vet men det finns vissa som INTE vet XD

[MissDiss]
0

Kommit fram till vad du vill ha?

[Hamster95]
0

Nix. Ni som skriver, argumentera gärna varför ni tycker att jag ska köpa det djuret du förslår Skrattande

southdakota
0

Gerbil - Charmiga och roliga krabater, både roliga att iaktta och gosa med. (Fast de ligger inte direkt och sussar i handen och låter sig gosas och hunsas med i evigheter, de tröttnar ganska snappt och snart kilar de med snabba tassar till axlarna eller nacken. Kittlas! Flört Men de brukar vara väldigt kontaktsökande och hoppar gärna upp på burkanten för att hälsa.) Personliga. Bits aldrig, haft gerbiler i några år och aldrig någonsin blivit biten. (Då har de varit med om hälsokontroller, kloklippning och annat obehagligt. Tungan ute) Låter sig alltid väckas enkelt och smidigt, bara att prassla lite i spånet och de är uppe på ett ögonblick. (Fast det beror lite på om de sover i gångarna eller i pappersbo.) Sover i perioder och därför kan man pyssla med dem oavsett tid. Glad Sysselsätter sig mycket själva, bara de har en tillräckligt stor Bur med mycket gräv och gnagmöjligheter, självklart uppskattar de när du kommer och sådär men de är inte så att de måste vara hos dig hela tiden för att inte bli uttråkade. Flört Kan pladdra fördelar i evigheter om dessa underbaringar! Rekommenderas varmt!

Även hamstrar är underbara djur men de har du ju redan så du vet du ju hur de är. Skrattande

Charlie2006
0

Möss

Ett otroligt söt husdjur som ofta är på bra humör och som aldrig ska bitas om inget är fel på dom då. Om man stoppar ner handen till den/dom så springer den/dom upp och sätter sig på ens axel och börjar tvätta sig "myss" (ellerfall min gör det). Dom är väldigt interligenta djur så ganska änkelt att lära dom olika trick om man tycker det är roligt.

Man behöver inte så stor Bur om man har liten plats men såklart som många andra djur så är störe bättre.

Mitt favorit djur inom gnagare efter robbar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[MissDiss]
0

Men det beror ju helt enkelt på vad du är ute efter?

UlrikaD
0

Det enda på din lista som jag inte har hemma just nu är vintervita, men det har jag haft.

Alla har ju sina fördelar och det beror ju helt och hållet på vad man vill ha ut av sitt husdjur.

Alla beter ju sig på olika sätt. De som är keligast och gosigast är väl guldhamstrar och vintervita. Robbarna gosar på sina egna villkor och är supersnabba. Man släpper inte direkt ner dem på golvet.

Mina gerbiler är supertama och kommer direkt när man lockar på dem, men de springer snabbt och är inte lika lätta att rasta som hamstrarna. De kräver också en helt annan sorts Bur än guldhamstrar. Men jag tycker de är otroligt mysgia och gosiga.

Möss är ju ett helt kapitel för sig. De bor ju bäst i ett terrarium så de inte kan rymma. Mina är väldigt keliga och gosiga, men man släpper ju inte gärna ner möss på golvet, för då försvinner de på två sekunder. Och storleksmässigt är de ju inte så mycket att hålla på och gosa med om man jämför med guldhamster.

Jag gillar alla djursorterna, fast på olika sätt.