Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 550 ggr
LisaErica
0

Bumbi, livrädd för minipopcornstång?!!

Idag inhandlade jag ett gäng minipopcorn stänger som ska vara bra för hamstrar att gnaga på.

Bumbi blev livrädd när hon först fick syn på stången o flög in i sitt hus fönster.

Jag flyttade stången en bit bort från huset för att hon i sin egen tid skulle kunna nosa o upptäcka den.

Andra gången hon närmade sig stången för att nosa på den, flyger hon rakt upp och studsar iväg illa kvickt.Förvånad

Pust!Stackars liten!

Vet inte vad hon tror att det är, en orm?grävling?Ja, vad vet jagObestämdJag tog bort den hemska popcorn stången innan hon dör av hjärt stillestånd.

Någon som varit med om något liknande????

Bulba
0

Ojdå ;)

Har aldrig varit med om något liknande men kanske ska du undvika stängerna då :P

[iurochskur]
0

Jag har varit med om liknande. Torkade nypon gav jag mina guldar  jag hade förr, dom skrek åt nyponen och attackerade dom. Så jag gav inte dom torkade nypon mer.

LisaErica
0

"2 oj oj oj , haha!Ja dessa hamstrarSkrattande men hon har varit hoppig hela kvällen faktiskt, hoppas de går över till imorgon.Men undrar en till sak, ikväll ville hon inte komma ut  förens ca 22:30, kom bara ut en snabbis vid 18 för mat.

Är det normalt?hon är ju visserligen vaken väldigt länge( fram på morgonen) o tar små tupplurar då o då, o springer sen väldigt mkt i hjulet.Kan det vara för att hon fortfarande inte är så van vid att springa i Hjul, har haft henne 1 vecka o de hade inget Hjul på zooaffären?

Sloj-border
0

#3 ja det är normalt ;) dom är ju nattdjur så dom är vaken på natten och sover på dagen (men man kan vänja dom att vara vaken en stund på dagen). och om du har haft henne 1 vecka är det ännu mer normalt :P hur gammal är hon? tänk på att man inte ska ha Hjul förren dom är några månader..

mvh sloj-border :)

LisaErica
0

#4 tack för tipsenGlad, hon är snart 2 månader.

LisaErica
0

Hej, har nu gått några dar o jag prövade att gnida in stången med hennes spån  o gömde den i spånet, dan efter såg jag att hon har gnagt på den, o nu är hon inte ett dugg rädd längre :-)