Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3003 ggr
annaLi
0

Nybliven hamsterägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag köpte vi våran första Guldhamster, en liten hona född 2/1-10. Jätte söt. Är väldigt livlig. Är det någon som vet vad för färg hon har? vad för frukt o grönsaker kan man ge henne?

Charlie2006
0

Offwhite ser hon ut att vara, även brunörad.

Grattis till din hamster, jätte söt är hon Glad.

Du kan ge ex majs, ärtor, melon, broccoli, äpple, gurka, sallad, morötter m.m..

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

91Marran
0

#1 inte äpple, det är stenfrukt.

Grattis! vilken fin hamster!  Hur stor Bur har du?

Mvh
Mig

Charlie2006
0

#2 Hamstrar kan äta äpple det är ingen stenfrukt Flört.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Tinwe
0

#2 Det är hallon som är en stenfrukt? :D Äpple kan de äta :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

91Marran
0

har läst här inne att äppel är en stenfrukt och innehåller garvsyra. föresten så är vissa äppeln för sura för hamstern och kan bilda blåsor i munnen.

Mvh
Mig

Charlie2006
0

#5 Har aldrig hört det, men man ska inte ge för mycket äpplen för det jäser om man ger för mkt. Man ska typ ge samma mängd som hamstern huvud nån gång då och då (asså om man vill ge den äpplen).

Min hemsida

//Frida

elvissspringsteen1
0

Född 2/1a???? är hon två veckor??

Eviis
0

Hon är väll alldeles för liten för att bli såld.. 2 veckor..

elvissspringsteen1
0

ja herregud! 5veckor ska dom va! Hon diar ju fortfarande vid 2veckor…

nello4ever
0

Jag tycker hon ser ut som en creme, jag tycker hon är för "gulaktig" för att vara offwhite Obestämd Äpple är inte farligt, inte hallon heller men man ska såklart inte ge de suraste äpplena som man hittar. Jag köpte milda röda äpplen till mina hamstrar jag haft och det bar funkat, och hallon fick de inte ofta, bara ibland ;)

SandyCipper
0

vad köpte du henne?

Buren ser ut som om den är för liten..

elvissspringsteen1
0

#11 ja jag hoppas verkligen att det är en tillfällig Bur! verka ju pytteliten…:S

91Marran
0

gissar på att den är runt 20-25cmx20-25cm.

Mvh
Mig

91Marran
0

underlaget i buren är för hårt också

Mvh
Mig

elvissspringsteen1
0

ser ut som mitt akvrium på 27liter:/ det har jag 10 SMÅ fiskar i… å det är lagomt… typ neontetror…

[iurochskur]
0

Om hon är född 2/1 i år är hon ju bara två veckor vilket är alldeles för ungt för att säljas…det är olagligt att sälja ungar under 3 veckor. Dom ska enligt lag säljas tidigast 3 veckor, men SHF rekomenderar 4 veckor så dom hinner växa till sig ordentligt.

SandyCipper
0

a, men altså den är FÖR LITEN.

Det är väll olagligt att ha en sådan liten..?

UlrikaD
0

Hon ser créme ut på min skärm.

Det är ju också möjligt att hon skrivit fel på födelsedatumet. En hamster på två veckor har ju knappt öppnat ögonen. Visst ser den på bilden ganska liten ut, men bilder kan ju luras också.

Bäst är ju om den som skrev tråden kommer in och skriver igen.

Däremot skulle jag också vilja veta måtten på buren. Samt att det ser ut som om du har träpellets i botten, vilket är alldeles för hårt för små hamstertassar. Byt ut det mot spån eller toa-lätt istället så blir hampis mycket gladare.

Tinwe
0

#18 Håller med! Ser mer ut som Créme.. Sen håller jag med ang. bottenmaterialet, aldeles för hårt! Tycker även att buren ser för liten ut.. :/

/Matilda

annaLi
0

Gud va ni är ortoliga, jag undrade över vilken färg hon kan tänkas ha inget mera och buren är lagom det är inge jätte till hamster jag har och hon mår kanon på det där underlaget.

UlrikaD
0

Du fick svar på färg, créme. Men vi undrade naturligtvis om du skrivit födelsedatumet fel i och med att ingen hamster får säljas vid den åldern.

Och är det trä-pellets så är det alldeles för hårt för en hamster. Hon kan inte säga det, vi kan.

Och om någon frågar vad det är för mått på en Bur, kan du inte bara skriva måtten så är ju det ur världen sen?

Tinwe
0

#21 Håller med. Vi bryr oss bara om att hamstern ska ha det bra.

/Matilda

annaLi
0

det är ett akvarie på 50 l och är 6-kantigt. Ska köpa större sedan. Men då vi hade detta hemma och det är våran sons hamster som han har längtat efter så får det räcka så länge.

Tinwe
0

#23 låter bra! :)

/Matilda

UlrikaD
0

Men jag är fortfarande nyfiken på hur gammal hon är egentligen.

Och jag vågar ju knappt skriva det här med tanke på att du kände dig påhoppad fastän det inte var meningen.

Det finns lagstadgade mått på hur stor en hamsterbur måste vara för att hamstern ska må bra och trivas. Den kan inte veta hur länge den måste vänta på ny Bur.

annaLi
0

Känns tråkigt att bli påhoppad så fort man skriver något, det ända jag ville ha svar på vad färgen. Känns så löjligt.

Ni kan ta bort detta inlägg jag har redan fått mitt svar.

SandyCipper
0

men du " annaLi " , vad roligt att du har fått en hamster ! :D

Är det din första? :)

UlrikaD
0

#26 Jag tycker det är otroligt tråkigt att du känner dig påhoppad när man undrar ifall du har fått födelsedatumet rätt.

Jag förstår inte påhoppet i den frågan alls måste jag erkänna.

Om du har fått hem en hamster som är alldeles för ung för att lämna sin mamma är det inte bra att få reda på det då?

Och om du nu skrev födelsedatumet fel i första inlägget, varför är det så svårt att säga det då istället?

Som uppfödare reagerar jag väldigt på ifall någon har fått köpa en bebis alldeles för tidigt. Ska jag få skit för det då? För att jag bryr mig?

Tinwe
0

#28 Tycker inte du ska få skit för det! Vi alla bryr oss om djurens bästa.. Varför kan man inte bara vara öppen och acceptera och svara på de frågor som ställs… Tycker att man inte ska känna att man blir påhoppad, men det kan jag med förstå. annaLi kanske inte förväntade sig att alla skulle börja fråga om annat. Men å andra sidan kanske det är bra att veta annaLi? :/ Jag är iaf sån att jag vill veta allting, för att min hamster ska må så bra som möjligt. Om det är nått jag gjort fel, och får reda på det så är jag tacksam för det.

/Matilda

elvissspringsteen1
0

Är det så svårt att bara skriva vilket datum den är född samt burens mått?? Är dom okey och lagliga är det ju bara att skriva och så är de ju bra sen… Fattar inte. Vill man inte säga om datumet stämde eller vilka mått buren har så är det ju något man döljer antagligen.

Är ju för djurens bästa, visste man inte om vilka mått som är bra(lagoma) och i minsta mått lagliga så är det ju bra att man får veta det i så fall så man kan byta Bur, om man tänker på sitt djur. Man kanske inte vet det innan (men det borde man ha kollat upp), men vet man nu inte det så är det ju bara att byta Bur. Och om hamstern är 2veckor gammal när man köper den är det skandal!! Både för den som sålt den och för köparen som faktiskt borde veta vilken ålder som är okey. Framförallt den som säljer djuret!

[Hamster95]
0

Är den 2 veckor är det djurplågeri tycker jag Skrikandes Där är det inget ont om dig annaLi, du vill bara den lilla väl men det är den du har köpt henne av som är totalt vrickad i huvudet om det nu skulle vara så att hon bara är 2 veckor.

UlrikaD
0

Och det är nu allting blir så jäkla dumt. Bara för att man inte kan svara på en fråga utan tar det som påhopp så blir det en massa spekulationer istället.

Hade den som skrev tråden svarat på frågan om födelsedatumet stämde eller inte så hade ju spekulationerna tagit slut.

Sen kan man sitta och tycka att man blir påhoppad hur mycket man vill, men det är lite självförvållat isåfall.

annaLi
0

Hur många ggr måste jag skriva att jag skrev fel datum hon är 7 veckor snart född 2/12 det har jag skrivit minst 3 ggr nu.

Nu lämnar jag detta så kan ni ju få fortsätta grubbla över om det kankse fortfarande är fel datum. Ni skriver till mig som om jag vore 8 år men jag är faktiskt vuxen

Zvintos
0

#33: Du får gärna tala om vart du skrivit rätt datum i tidigare inlägg?
Jag har nämligen kollat igenom tråden och kan inte hitta något sådan inlägg förutom detta.

Sen kan inte jag tycka att det är direkt konstigt att man gärna vill kolla en extra gång så att det ex är rätt datum eller rätt storlek på Bur osv.
Att folk härinne frågar/påpekar är inte för att vara jävliga, utan pga omtanke för djuren.

elvissspringsteen1
0

#33 du har inte skrivit det tidigare, men nu har du ju sagt det så då är det väl bra då.

UlrikaD
0

#33 En gång räcker alldeles utmärkt, men i och med att du aldrig skrivit det innan så frågar man igen.

teddybaby
0

Jag måste säga att det är bra att folk här inne bryr sig, men folk måste faktiskt lära sig att uttrycka sig bättre. Jag förstår helt klart om trådskaparen tar illa upp.

Istället för att spekulera löst och ställa någon mot väggen inför ett helt forum så kan man PM:a.

[Hamster95]
0

Akvariumet är för litet, köp ett större. Det där kan man MÖJLIGTVIS ha en dvärg i men har du tänkt på att hon växer? " Köpa ett större sedan", jag skulle föreslå att du åker in till Zoo och köper en 70 cm Duna åt henne idag. Den storlekén påminner om transportburen jag använder till min DVÄRGHAMSTER.

annaLi
0

Jag är inte DUM i huvudet klart jag vet att hon växer. Det är inte mitt första djur. Jag köper en ny Bur när jag VILL och kan, skit i det.

Nu får ni tycka precis vad ni vill om mig jag bryr mig inte, för ni verkar ju tycka att ni är mycket bättre.

Stäng den här tråden nu.

[Hamster95]
0

Vi bryr oss bara om det lilla djuret, inte om din bekvämlighet.

Du har inte varit speciellt trevlig mot oss så varför ska vi då vara det mot dig? De flesta av oss har stor erfarenhet av dessa djur.

Sloj-border
0

Hej annaLi! vilken söt hamster du har köpt! :) du tar säkert jätte bra hand om den! och jag tror att du köper en större Bur! för som du säger, du är ju inte dum i huvudet :P

lycka till med din gosboll!

MVH Sloj-border

Ps. ingen här menar något illa! även fasst det kan verka lite så när dom skriver ibland… om dom hade ring till dej och sagt samma sak som dom skrev hade det nog inte låtit så taskigt. det är ju svårt att låta snäll/dum när man skriver :P

Music96
0

vill inte vara hövlig, men kan ni låta henne vara ngn gång?

hon har redan sagt om åldern, bett om att tråden ska stängas flera gånger… hon har också sagt att hon är medveten om att den växer och att hon ska skaffa en ny Bur när hon har möjlighet. det räcker så. spelar det ngn roll om hamstern får vänta ett litet tag till? den lär ju inte direkt uppnå full storlek på några dagar.

säger som annaLi, skit i resten! det viktiga är att en ny Bur kmr skaffas sen. tkr inte man behöver vara oartig bara för att hon inte genast sprang och köpte en ny Bur. förstår om hon tar illa upp.

Föressten, du har verkligen en söt hamster annaLi. :) håller med #41 du tar säkert jätte bra hand om den och sådär, för du är ju inte dum i huvudet!

du kanske bara ska kolla runt lite om underlaget om dom säger att det "inte duger"? bara ett förslag, känn dig inte typ, pressad elr så. :) skulle också bli upprörd om ngn kom och sade åt mig att jag hade fel underlag åt mina djur, men det skadar ju inte att kolla. :) men hursomhelst är jag säker på att du tar bra hand om hamstern. :)  

fortsatt lycka till med hamstern då. :)

annaLi
0

#42 Tack, jag blev rekomenderad detta underlag utav djuraffären. Skulle det vara så dåligt för en liten hamster skulle dom inte sälja det, tycker man ju inte.

Nu ber jag än en gång att stänga denna tråd.

[Thraxou]
0

Det är det som är grejen, djuraffärer säljer vad som helst utan att veta om det är bra för din hamstrar.

Hamstervadd är tex jättefarligt, det har tydligen förekommit fall då hamstrar blivit kvävda av att ha hamstervadd i munnen då dom ska bygga bon, eller att vadden gjort att blodtillförelsen strupits.

Mer om det kan du läsa här: http://hamster.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=1cff7172-f1e3-4e67-813d-500a4bb943ab

Saltsten försökter dom också sälja, och det är inte heller bra. Det är faktiskt ingen ändå på eländet, så att säga :(

Jag tycker det är bra att du frågar här, eftersom det finns väldigt kunniga människor här. Jag hoppas du och din hamster får det bra i sin nya bur :)

Grönsaker: Favoriterna hos mina dvärgisar är solklart haricot vertes, och näst efter det ärtor. Man kan ge hamstrar ganska mycket, bara se upp med saltet, kryddorna, lök, citrusfrukter och det nämt ovan :)

UlrikaD
0

Tyvärr är det som ovanstående säger att djuraffärer har sällan koll. De säljer otroligt mycket saker som är skadliga för djuren, de säljer djur för tidigt, de säljer dräktiga djur, de säljer olagliga burar osv, osv.

Det bästa man kan göra är att fråga uppfödare av just det djurslaget man skaffar. Och här har du just uppfödare av hamster. Folk som fött upp i flera år och faktiskt vet vad som är bra eller inte.

Antingen väljer man att ta det till sig och ser till att djuret man skaffat får det så bra som möjligt, eller så är man envis och slår ifrån sig och litar på djuraffären blint.

Men tänk t.ex på om man går in i en klädbutik och provar någonting, man ser själv att det inte ser bra ut, men vad säger säljaren? Jo, visst det ser jättebra ut. De vill ju sälja sina varor såklart.

En djuraffär har inget ansvar som helst för sina djur när de väl gått utanför dörren. De struntar blankt i ifall djuret bor för trångt, på fel underlag, får fel mat eller vad som helst.

En uppfödares främsta intresse är att se till att djuret får allt de behöver. Och sådant är någonting man lär sig under årens lopp. Och var har vi fått den informationen ifrån? Jo, från andra uppfödare innan oss.

Visst kan man vara envis och slå ifrån sig saker. Men det är ändå ett liv man pratar om, ett liv som man har ansvar för, ett liv som inte kan ordna saker för sig själv, ett liv som har lagt hela sin värld i sin mattes händer. Som litar på att sin ägare tar hand om den på bästa sätt.

Vill man göra det? Eller vill man vara envis?

annaLi
0

Då får jag väl säga att jag vill vara ENVIS. Och ENVIS kommer jag vara ända tills denna tråd tas bort.

UlrikaD
0

Måste bara som en vuxen person till en annan säga att du har en märkvärdig attityd för en som skriver i ett inlägg högre upp.

"Ni skriver till mig som om jag vore 8 år men jag är faktiskt vuxen"

Inlägget ovan låter tyvärr som något som ett barn skulle skriva.

SandyCipper
0

Är du vuxen, annali?

[Hamster95]
0

Hon säger det  men jag börjar undra jag. Lyssna på oss som kan mera, tex. UlrikaD. Hon har över 30 guldhamstrar samt andra djur så om det är nån som kan något så är det hon.

annaLi
0

Tack för ett uselt forum.

[iurochskur]
0

Ojojoj…

Men kära nån så fel det kan bli när man skriver. Jag tycker ju att tonen i tråden blivit onödig hård, det var ju inte TS fel att hon fått fel information. Trist att det ska behöva gå ut över forumet för att det förekommer missförstånd.

#50 Jag tycker du TS ska ge forumet en chans, du har inte gjort några fel, bara fått fel information utav dom du handlat av.

Förstår att du känner dig påhoppad…och att du reagerar som du gjorde genom att skriva att du ska vara envis. Skulle inte heller tycka om att sitta och läsa allt detta.

Du har ju köpt en söt liten sak som jag gärna ser mera av framöver.Glad

annaLi
0

# 51 Det var jag som kom ihåg fel då allt var så stressat när jag hade handlat hamstern med min son, det är nämligen hans lilla hamster som han verkligen gillar, hans första egna djur. Och då kommer man inte ihåg all info man fick.

Vi får väl se om det kommer komma några mera bilder eller trådar om min hamster framöver, med tanke på detta bemötande jag fått från de flesta så ser det inte ut som så. Men är skönt att iallafall 2 st står på "min"sida.

Tinwe
0

#52 det finns inga olika sidor, jag tror ingen här i denna tråden har något emot dig personligen, iaf inte jag.. Jag var bara nyfiken på den lille sötisen Tungan ute jag vill iaf se mer bilder! :)

/Matilda

[Hamster95]
0

Du har köpt en hamster och gjort fel med den, vi försöker "rätta" till felen men du blir sur och tvär och tar inte alls emot dem råd vi ger dig¨och då blir vi sura och griniga. Hade du haft en trevlig ton mot oss i början så hade vi blivit trevliga mot dig också.

Träpellets är för hårt, har det till min guld i krossad form så att det inte blir så hårt men ska ha toalätt i fortsättningen ( han tål inte spån), till de andra blandade jag ut det med spån.

Tinwe
0

#54 Tycker faktiskt inte att TS har gjort så mkt fel, det är bara det att det djuraffären sa var fel. That's all.

/Matilda

annaLi
0

#54 Vem säger att jag har gjort FEL??? för att jag angav fel datum? för att jag har en tillfällig Bur? Toa-lätt har jag använt förr och det ser ut som dessa pellets.

Nu tänker jag inte skriva i detta mera, Så lägg inte ner tid på att skriva några komentarer här.

[Hamster95]
0

Det felet hon gör är att vägra rätta till dem fel djuraffären gjorde.

annaLi
0

Men för i H*****e stäng denna tråden nu. Vem är det som är ansvarig när man vill stänga en tråd.

[iurochskur]
0

Jag kan bara ge min version om hur jag uppfattar hela tråden:

TS skrev här för att hon ville visa upp sin nya hamster samt ha nya råd. Det jag märkte var att dom flesta attackerade direkt med att det var fel av TS att använda ditten och datten, trots att hon berättat att Bur kommer bytas m.m.

Citerar TS:

"det är ett akvarie på 50 l och är 6-kantigt. Ska köpa större sedan. Men då vi hade detta hemma och det är våran sons hamster som han har längtat efter så får det räcka så länge."

Ändå fortsätter det påpekas att ny Bur SKA köpas.

Ändå är ni otrevliga och ifrågasätter henne ännu mera och dessutom ifrågasätter om hon är vuxen. Visst förstår jag att hennes svar var tvärt, men dum fråga får dumt svar. Förstår till fullo att hon känner sig ifrågasatt.

Trist att det ska behöva blir så här när forumet är så trevligt annars.

[iurochskur]
0

#58 Du kan pma medarbetarna eller Sajtvärd, hoppas att du får snabbt svar.

Tinwe
0

#59 Det du citerade svarade jag "Låter bra :)" på och där slutade jag fråga, ansåg att då var problemet löst.. Jag tycker med att det är synd att det blev en sån stor grej.. Jag menade iaf inget illa. Obestämd

/Matilda

spiritedaway
0

#56 Är det toa-lätt eller remiss? För finns andra pellets som är för hårda även fast dom ser lika ut.

Lycka till med hamstern och nya burköpet sen. Finns många burtips här på forumet. Tycker inte du ska ta illa upp, alla vill bara väl för hamsterns skull. Du ska ju vara glad att folk frågade om åldern och buren, för de vill bara hjälpa till så att hamstern får det som bra som möjligt.
Du ska bara veta hur många gånger man får fel fakta från djuraffärerna. Så jag själv har slutat att lita på dom, och kollar alltid upp en extra gång vad som egentligen stämmer.

Och förresten, angående färskmaten du frågade om i första inlägget så finns det bra tips här med. Tror det finns under artiklar.

Odette
0

#54 Onödigt hård ton här tycker jag. Hon har inte gjort nåt fel. Problemet är löst nu okej?

aja,, orkar inte kommentera tråden nåt mer, Välkommen till ett till synes uselt forum annaLi! Jag lovar, alla här inne är egentligen jätte snälla Tungan ute och vi tar emot alla med öppna armar, det blir lätt fel när man skriver speciellt om man är stressad, och det är mycket som kan missförstås i text. Men skit samma, vi bryr oss om Alla och välkommnar alla här Skrattande

Tycker helt klart att du skall lägga upp fler bilder sen på eran sötnos.. fast kanske göra en ny tråd då hehe Flört

Måste även passa på att påminna lite om att man kan fråga och påpeka saker utan att alla ska haka på varandra och bara "köra på". Vänta hellre i ett forum tills en TrådSkapare har svarat. Man behöver inte reda ut allt på en dag. Tänk på att en del bara loggar in nån/några gånger i veckan och då är det bättre att avvakta Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Sloj-border
0

håller med åvanstående! :) du är varmt välkommen hit och vi vill gärna att du stannar här på forumet! :) alla är igentligen jättesnälla! men nu vart det som det vart och de kan man inte göra någonting åt :/

Jag ser framemot att se mer av din lillplutt! Skrattande (Ge det en chans! du kommer inte ångra dej! :) )

Music96
0

håller med #63.

forumet är egentligen jättebra, men som dom skriver, kan texter alltid uppfattas fel. :)

välkommen hit annaLi! :)

[MissDiss]
0

Det här forumet brukar hållas rätt bra i schack i mina ögon. Så jag blev förvånad när jag läste detta. Jag hade säkert också tagit detta som påhopp.

Men jag hoppas att du TS ger forumet en chans. Vi medlemmar här kan faktiskt sköta oss. Jag får alltid trevliga svar tillbaka. Även om man får ett och annat inlägg som låter hårdare menat än vad det egentligen är.

Geishas
0

Jag hade inte tänkt skriva i denna tråd, men herregud vad otrevliga vissa är.

Inte undra på att folk förvinner bort från forumet, jag klandrar inte folk om de ger upp efter ett sådant bemötande.

Vill vi inte alla hamstrars bästa? För det behöver man verkligen inte bli otrevlig. Visst kan tyckas att själva buren är för liten (men å andra sidan så tycker jag att det är många som har små burar), kan tyckas att underlaget är för hårt (själv har jag alspån, alltså flis, hårt som bara den men funkar kanon).

Zoo-affärer säljer inte alltid det som är bäst. Tycker underlaget ser ut som tex Djurmagazinets egna träpellets för smådjur. Är väl inte konstigt om man som ny hamsterägare går på den linje som zoo-affären lägger fram. Tex små burar, felaktiga underlag eller andra tillbehör.

Istället för att försöka skriva vänligt så väljer man att komma med pekpinnar, känns inte helt ok. Tänk på att alla har vi varit nybörjare någon gång…

Om tonen fortsätter så här så finns det andra ställen att vända sig till där det absolut inte är tillåtet att besvara en fråga på detta sätt.

Lotta

Zvintos
0

#66: Jomen precis.
Det är den stora nackdelen med internet - man kan inte läsa in folks tonlägen i inläggen.

[MissDiss]
0

#68 Det är ju oftast det som är problemet med alla internet tjafs. Man vet inte hur personen hade låtit om h*n sagt det i verkligenheten. Men sidan har ju faktiskt smileys. Varför inte använda sådana när ni anser själva att inlägget kan låta hårt så man ser att det inte är så hårt menat?

Zvintos
0

#69: Jag brukar försöka använda smileys när jag kan.
Men det är inte alltid man (eller ska väl säga jag) kommer ihåg det. =)

[MissDiss]
0

#70 Det är bra :)

Jag gillar inte hemsidans egna gubbar. De är så stora och det ser så jobbigt ut. Så jag skriver bara :) eller en liknande gubbe då :P

91Marran
0

Jag hade en dålig start här och det var väl mest mitt fel, men försöker man se positivt med allt dem skriver, så förstår man att dem inte är arga. även om dekanske är arga någon gång vill de inte slita huvudet av en. När man skriver låter det ofta värre än vad det är.

Mvh
Mig

Sara87
0

Jag ber om ursäkt Anna Li att du känner dej påhoppad! Det är aboslut inte så det ska vara på detta forum.

Jag låser denna tråd nu å ber alla medlemmar att läsa igenom en extra gång innan ni postar meddelanden, försök tänka hur det uppfattas av andra som läser det. Som ni märker känner sej Anna påhoppad, å jag förstår henne faktiskt.

Inlägget är låst för nya kommentarer