Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1718 ggr
UlrikaD
0

Dessa blocket-annonser!!

Varför läser man blocket-annonser egentligen? Man blir ju bara arg.

Såg en annons idag om guldhamster-bebisar. Även mamman var till salu och hon var 9v gammal!!!

Hoppades att det var ett skrivfel så jag var tvungen att maila och fråga.

Fick till svar att de köpte henne när hon var 4v och sen så "blev" hon med barn 2v senare.

Hur fasen blir en guldhamster "med barn" utan hjälp?

Och nu säljs hon, så kul var det liksom. Blir så ledsen…

BMEXX
0

9 veckor hmmm så hon måste ha "råkat" bli parad när hon var 5 v gammal. SUCK! hon var ju bara bebis själv ju!

// Pabblo

UlrikaD
0

Oj, det blev värre.
Var tvungen att fråga (ja, jag lägger mig i ibland) hur en hamster blir med barn sådär.

Jo, hon hade köpt en guldhamsterhona, sen ville hon ha en kompis till den och då hade affären sagt att köp en hona till så kan de bo tillsammans!!!

Och den honan var då på köpet en hane såklart.

Har jag nämnt vad jag tycker om djuraffärer….Obestämd

Tinwe
0

#2 Nää vad hemskt! Allt det var ju djuraffärens fel.. Man borde stämma dem egentligen!

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

BMEXX
0

Usch jag hoppas det inte var nå syskon.

// Pabblo

Charlie2006
0

Vad hemst :/, där ser man hur lite den djuraffären kan. Var ju djuraffärens fel men tycker att dom som köpte borde läst på också om det djuret dom köper. Ush säger jag bara.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[LoveNasse]
0

Man blir så ledsen när man hör sånt :(

Dieseldoris
0

ush… håller med #6 :(

Roxie
0

Nej men fy fasen. Vad är det för värld vi lever i? Kan man ju undra när såna idioter får äga och driva en djuraffär. Det är så sorgligt.

// Sofia

[Sniff]
0

Men då sa du väl att de ska leva ensamma?(A) (såklart du gjorde;):P ) Varför skulle de sälja mamman?

UlrikaD
0

Hon hade fortfarande ingen aning om det.

Tröttnat, inget roligt längre. Haft dem mindre än en månad.

[Sniff]
0

Det låter inte så bra… Varför skaffar hon hamster då? :/

BMEXX
0

fast hon ska fortfarande ha kvar en hamster?

// Pabblo

Ebba-A
1

Ännu en anledning till varför djuraffärer inte är bra :/ vet inte vad jag ska säga mer än 1. djuraffärerna borde ta större ansvvar, utbilda personalen om alla djurarter och ge rätt information till nyblivna ägaree. 2. att alla ska tänka efter innan dom skaffar djur.

Värd på Choklad iFokus

[Emma-Rhino]
0

Ödet att vara född till gnagare…Gråter

Seahorse
0

Nån kunde juh fan ha dött ;''o När jah köppte min Stella på Arken så låg det typ 6-7 hamstrar inklämda i ett litet hus ;''/

Tinwe
0

Min kompis köpte hamster för inte alls längesen faktiskt på nyår. Hon har redan tröttnat och ska sälja den för att den är "för lat" och inte tilltalar henne lika mkt längre.. Hon sa åt mig att inte bli arg, men vad vill hon att jag ska bli!? Jag blir mer besviken på henne än arg.

/Matilda

Millie
0

suck…. -.-

UlrikaD
0

Finns ju en annan annons idag.

Någon som impulsköpte en hamster på nyår, insåg att det inte var något roligt alls så nu säljs den. 5 dagar efteråt.

Det är den största nackdelen jag ser med att djuraffärer säljer djur.

Att man kan impulsköpa djur. Det borde inte få vara möjligt.

BMEXX
0

Var det inte den som Tinwe prata om…

// Pabblo

spiritedaway
0

Alltså nog för att man kan upptäcka att ett djur inte passar en. Men om man inte kan behålla ett djur ens en vecka så är det illa. Då tror jag inte man ens har försökt lära känna djuret alls.

[Sniff]
0

Jag har letat efter de annonserna… Jag hittade den som handlade om hamstern som bott där sen nyårsafton, men var är de andra? (A)

Tinwe
0

#18 Det är just den annonsen min kompis lagt ut. Förstår ni nu hur arg jag är? Har mina misstankar om att hon ska köpa en mobil för pengarna, då hon ska förnya sitt abonnemang till Telenor, då får hon köpa en ny mobiltelefon för ett billigt pris.

Tycker det är helt sjukt. Jag trodde hon hade ändrat sig sedan sin förra hamster (som bet henne och gjorde att hon blev rädd för den). Men hon är troligen fortfarande rädd för hamstrar, och så köper hon en ny!? Hon berättade inte detta för mig förens imorse, när hon endå haft den en tid. Den är hur tam som helst, sitter och tvättar sig i hennes hand, och så säger hon att hon är RÄDD för den!? Knappast. Hon har bara tröttnat på den och vill ha en ny mobil istället. Jag var med när hon köpte den, och hon verkade jätteglad och uppspelt för att hon hade fått hem den. Hon sa att hon hade verkligen tänkt att ta hand om den så bra hon kunde, hon ville ha tips från mig om mat m.m, kallade den för sin bebis osv. Men troligen var det bara bullshit allting.

/Matilda

[Sniff]
0

#22 Jag blir också arg! En mobil? :O Verkar ju vara en jättetrevlig hamster!

Tinwe
0

#23 Precis! Jag tycker han är jättemysig! Hon tyckte att han var "tråkig" som låg och sov hela tiden. Men det är ju det en hamster gör på dagarna!? Sen att komma hem till ett nytt hem första natten och slippa alla fåglar som kvittrar dagarna långa, jag hade med tagit en lång tupplur så fort jag var klar! Hur kan man tröttna på en hamster efter 5 dagar? Man känner ju inte ens hamstern ordentligt. Jag har sånt sug att jag bara vill ta honom ifrån henne och sedan skryta med hur underbar han är så hon fattar vad hon gått miste om. Men sen får jag inte ha fler hamstrar hemma, och jag har inte heller 500 kr att lägga ut. Tror ärligt talat att hon inte kommer få sålt honom. Vem vet, hon kanske blir desperat och låter mig få honom gratis. ^^

/Matilda

UlrikaD
0

Säg att du tar hand om hamstern gratis som en tjänst åt henne.

Sen kan hon sälja enbart buren på blocket för de pengarna.

[Sniff]
0

Fråga om du får honom!

[Sniff]
0

Och sen skryter du;) XD(A)

Tinwe
0

#25 Jo.. Tro mig, jag vill verkligen! Han verkar helt underbar, iallafall när jag såg honom hemma hos henne.

Men mor min kommer inte acceptera det.. Det är det som är själva problemet. Hon är egentligen emot mitt hamsterintresse ganska mycket.. Så att ha 4 hamstrar här (som jag har nu) är redan på tok för mycket enligt henne.. Dock har jag ett ställe till jag kan ha honom på där jag redan har 2 andra av mina sötnosar, och det är hos min pojkvän. Annars måste jag vänta tills jag kan skaffa yttligare en antoniuslåda som han får bo i isf (men bor inte så nära IKEA), då tar det ingen extra plats iallafall, så mamma kan ju inte klaga. Det bästa hade ju varit om jag fick råd med 500 kr att köpa honom.. Fast då komer ju "platsproblemet" upp igen. Men jag måste lösa detta… på nått sett.. :(

/Matilda

Tinwe
0

#26 Haha! Ja, det skulle jag gjort utan tvekan! ;)Oskyldig

/Matilda

Sunrise
0

Usch. Vet inte vad jag ska säga. Jag föraktar människor som impulsköper LEVANDE DJUR!

Tinwe
0

Någon som kollat denna annonsen då:

Länk borttagen med hänvisning till PUL. /Imasy
Varför har de två hamstrar tillsammans vid ett halvår!? .__.

/Matilda

BMEXX
0

Men säkert så har djuraffären sagt att de ska leva ihop.

// Pabblo

Tinwe
0

#32 Tror jag med.. :/

/Matilda

Tinwe
0

#32 Tror jag med.. :/

/Matilda

Tinwe
0

Tillbaka till min kompis annons.. Nu har hon sänkt till 400 kr.. Känns som om hon verkligen vill ha bort den stackars hamstern.. Innerst inne hoppas jag inte att den blir såld.. så att hon istället kommer till mig och bara ber mig ta honom..

tycker det är lite konstigt hur man kan ändra från 500kr till 400kr nedsatt pris efter bara en dag.. Någon som håller med?

/Matilda

candycandye
0

Tycker att en sån drastisk prissänkning på bara en dag gör så att hamsterns status sänks…:/ Borde vänta längre då de billigaste buden inte alltid är de seriösaste-

Tråkigt att hon hastar iväg med det hela-

Seahorse
0

#35 Din kompis värkar inte ha något tålamod alls o.o

Tinwe
0

#36 Tycker jag med! Det känns som att hamstern inte betyder nått alls. Trots att han vart hur gullig och snäll som helst. Jag är fortfarande riktigt besviken på henne, pratar inte ens med henne.

/Matilda

Tinwe
0

#37 Nej hon har ju inte det.. Under hela hennes liv har hon blivit bortskämd. Hon är det enda barnet så det är ju lätt hänt. Men hela  tiden så får hon det hon vill. Hennes pojkvän gör inte saken bättre heller, han är som hennes lilla muppdocka, gör precis vad hon ber om, trots att hon kallar honom för elaka saker och beter sig som en riktig barnunge. Jag funderar på om hon är en så bra person egentligen. Hon är ju väldigt rolig och snäll osv när man är med henne.. Men när det gäller hamstern och hur hon tror att hon kan behandla folk så är det inte bra alls..

Men tillbaka till hamstern. Jag tänker vänta tills hon sänker ännumer, och om hon sjunker så lågt och blir så desperat att hon frågar mig så kommer jag bara ta honom, struntar i vad mamma säger.. Jag tycker iaf om honom mer än vad min kompis gör, och jag har bara tittat och klappat honom änsålänge.. Obestämd

/Matilda

BMEXX
0

Kan jag förstå.. har varit med om ungefär samma sak men hon sålde iaf aldrig honom.

// Pabblo

emma071
0

skulle gjort samma sak!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Odette
0

#31 står väl ingenting i annonsen om att de sitter ihop? står väl bara att de har två stycken, att de är syskon och att de säljes med tillhörande Bur?

Ibland skriver folk lite kryptiskt,, men jag uppfattade det som att de hade två separata tjejer som båda behöver nytt hem :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Tinwe
0

#42 Jag ska kolla igen.. Joo Haha xD Jag som läste fel, ber om ursäkt Tungan ute Lusläste inte direkt, så trodde det stod "
hej
vi säljer hamstrar + en Bur hamstrarna är två systrar som är ett halvår gamla"

/Matilda

BMEXX
0

Haha gjorde samma misstag;P

// Pabblo

[Sniff]
0

Men man kan ju alltid fråga om de har dem tillsammans.

Eviis
0

Kan ni länka till den där bortskämda idiotens annons, blir så besviken.

Ebba-A
0

#46 Det är inte tillåtet att länka till andras blocketannonser.

Värd på Choklad iFokus