Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1406 ggr
tessss91
0

Funderar på att skaffa dvärghamster så har lite fr

Hej, jag har funderat på att kanske skaffa dvärghamster. Men jag hade hört att en sort (ras) av dvärghamstrar kunde vara agressiva, jag vet inte om det är så men har hört de. Så nu undrar jag om det är så, och isånnafall vilken sort?

Innan har jag haft 2 st guldhamstrar, är det ungefär samma sak att ha dvärghamstrar som guldhamstrar eller skiljer dem sig väldigt mycket åt?

Är dem lätta att få tama och vad för Bur är att rekomendera m.m. Skulle vara jätte roligt om ni ville skriva lite allmän information om dvärghamstrar :)

[iurochskur]
0

Vintervita dvärgar blir tamast snabbast enligt min åsikt och personliga åsikt.

Tjurigare skulle jag vilja kalla campbells, men inte agressiva. Det beror ju med på hur man hanskas med dom.

Dunaburar är dom bästa tycker jag, lätta att städa med.

Kolla in artiklar här på HIF så hittar du massor information om dvärghamstern.

[Hamster95]
0

Jag rekomenderar vintervit. Jag har en hane omplacerad hos mig som ska ha huggit sin förra ägare men hos mig är han hur snäll och social som helst. En riktig drömprins som är älskad av alla i familjen och den snällaste och mest tillgivna hamstern jag någonsin haft <3 Jag har Duna till alla utom honan men rekomenderar klart Dunaburen.

Tinwe
0

Glöm bara inte att dem ska leva 2 och 2 ! :) Annars håller jag med iurochskur och hamster95 :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[Hamster95]
0

Mina lever ensamma, fast tar jag kull så ska jag sätta ihop dem 2 och 2.

Charlie2006
0

Köp hos en bra uppfödare så är dom med säkerlighet redan hanterade och tamma. Duna eller akvarium, skulle inte rekomendera gallerbur.

Menar du kanske roborovski? dom är inte agressiva utan mera svåra att få tamma och inget jag rekomenderar om du ska ha en sällskapshamster. Annars är ju inte vintervit, Campbells eller kinesisk agressiva.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Thraxou]
0

Jag har campbells, och skillnaden mellan Vintervit och Campbells socialt sett är inte stor, förutom att Campbells nafsar på fingrarna om det är en ny människa och ny doft.

Sen har jag märkt att dom biter lite om man råkar peta till dom i boet, ungefär "Det här är mitt bo, rör det inte!" :) Annars är Campbells och Vintervit ganska lika, förutom att Vintervita får ljusare päls på vintern, därav namnet.

Jag rekommenderar som alla innan dunaburar, lätta att rengöra och samtidigt roliga att inreda.

En skillnad mellan guld och dvärghamster är nog att dvärghamstrar är ganska kvicka och det är inte lätt att få tag på dom när dom fått fart :)

Det är mest en smaksak vad man tycker om, guld eller dvärg.

[Hamster95]
0

Min Hybrid nafsar på allt, mina fingrar är inte ett undantag

Castanj
0

Mina vintervita brukar nafsa och skrapa med tänderna emot ens fingrar ..