Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 913 ggr
Odette
0

Exentrion's B-kull Februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja som överskriften här ovan säger så planerar jag nu min första choklad kombination här hemma! Parningen kommer att ske i mitten/slutet av Februari då honan blivit tillräckligt gammal :)

Så om allt går som planerat blir det väl en liten bildtråd här framöver.. på gosebarn!! Kyss

Tilltänkt pappa: Kanel , silverchoklad LH
Tilltänkt mamma: Aqua-Tini , choklad skp/vit, rex KH

(Förväntar mig först och främst choklad och silverchoklad men det kan även dyka upp annat såklart.. _Långhår- korthår, även rex :)
_Egentligen tycker jag inte om tanken på att blanda hårlagen, men samtidigt så tror jag att det är svårt att få en bättre kombination temperaments mässigt.. Honan är super go, mjuk och fin på alla sätt och vis. Hanen lite mer försiktig men har ett hjärta av guld.. de har gått rakt in i mitt hjärta båda två ;) Inga problem att hålla i och pussa på dom, och det är det viktigaste enligt mig- att de är mysiga sällskapsdjur. Sen är dom ju Choklad också vilket är ett Stort plus, om allt går som det är tänkt så blir detta början på min choklad linje… även om det kanske blir i liten skala så är det ändå stort. För mig :o)

En kull efter dessa två kan inte vara mer Önskad!

Mer info kommer…. Håll tummarna nu i Feb att kärlek mellan dessa Uppstår!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

BMEXX
0

Oh lycka till.. men länkarna funkade inte för mig

// Pabblo

Odette
0

Har fixat det nu :)

_

Tinwe
0

Lycka till! :D Du får inte visa så söta bilder Oskyldig Jag blir ju kär i varenda en av dina små gulltussar!!! Kyss

avis så det bara stänker om det! Tungan ute

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

UlrikaD
0

Men oj, vad tiden går fort. Ska Kanelen bli pappa.

Mamma och pappa hälsar härifrån och hoppas att grabben är snäll mot tjejen, så som de har uppfostrat honom!Flört

[Sniff]
0

Det kommer bli härliga bäbisarSkrattande

Odette
0

#3 haha sorry.. jag kan gör en blind-bildtråd här på ev.bäbisar sen, där jag inte lägger upp nån bild alls ;o)

#4 ja han blir ju fem månader i februari,, men det är ju på barnen man ser hur fort tiden går sägs det ju :-D jag tror han kommer sköta sig exemplariskt,, snarare flickan som kan va vresig höhö.. får väl göra som när man betäcker en del hästar, binda fast hennes ben så hon inte kan sparka Flört

Eventuellt blir det till att boka en sthlm-resa lagom tills de är leveransklara, ifall jag inte hittar köpare närmare men det återstår ju att se. Först måste jag invänta rätt tidpunkt för parning, all har sin tid Tungan ute

_

Castanj
0

Åh, jag vill ju köpa en hamster från den här kullen .. men problemet är burar, jag är pank och närmaste ikea är 12 mil bort .. ;(

Odette
0

#7 vart bor du? Måste du ha en Bur från Ikea, är ju ett bra tag tills bäbisarna är leveransklara iom att dom inte ens är födda än så du har ju tid att kolla på blocket etc efter en bra billig begagnad Bur Glad annars ska jag på ikea nu på lördag.. men vad hade du tänkt dig för Bur däifrån, antonius system eller? Det är då det jag ska inhandla iaf, blir att köra ca 4,5-5 timmar dit å sen samma sträcka hem bara över dagen. Men det är det värt Skrattande

_

Castanj
0

#8 Jag bor i Luleå, Norrbotten ..

Precis, antonius är jag ute efter x')