Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1538 ggr
Solan1976
0

Vilken art har du och varför?

jag är lite nyfiken på vad det var som gjorde/gör att ni valt att ha just ha guldhamster eller den art ni nu valt och inte en annan i "hamster familjen"?

MaaariaS
0

Guldhamster…. för att dom inte är lika snabba som dvärghamstar,lättare att hantera.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[CeKa]
0

Bra fråga… Jag gillar alla djur men ffa de "lite större" smådjuren. Har haft marsvin och kanin tidigare och när de hade flyttat till himlen kände jag för att testa ett nytt djurslag och det blev guldhamster Glad

[Hamster95]
0

Jag har bådadera men jag föredrar helt klart dvärghamstern. Det är mycket lättare att inreda åt dem och aktivera dem för att de ska bli nöjda, Guldhamsterns Hjul tar upp 75 % av buren så det blir mest bara hus och matskål på det ( ändå bor han i en 70 cm Duna) och han måste få rasta av sig en helv kväll för att sen inte bli mansik på hjulet. Dvärgarna som nöjer sig med det lilla är helt klart min typ av hamster. Men Totte ( guldeN) är en helt fantastiskt tålig och undebar individ ändå <3

[MissDiss]
0

Guldar, för att jag har haft sådana sedan jag var små och jag älskade dem, men jag hade en dvärg också, men den fick jag aldrig röra för att hon bara sprang runt och "skrek".

Charlie2006
0

Jag valde först vintervit/dvärghamster för att jag hade hört att guldhamstrar tapade humöret ganska änkelt och om man inte hanterade dom varje dag blev "vilda/bittska" (något jag senare såklart hade fel uppfatning men va ändå ganska liten då), sen har jag blivit fast då dom varit så himmla gosiga. Sedan blev det att testa på roborovski för att studera olika raser och blev fast i den rasen, år 2009 blev det min första guld och tycker om deras temprament otroligt bra, bra att hanskas med även brukar vi ha hemma min systers dotter på 3 år som tycker om att klappa m.m. mina smådjur. Så då är ellerfall mina guldhamstrar perfekta. Sen finns dom ju i så många färger. Har ägt guldhamster, roborovski, campbells och rysk vintervit samt hyrbid (när jag köpte från djuraffär) är bara kinesisk kvar som skulle vara roligt att äga Skrattande. Pga att jag inte ägit någon än är att jag inte hittat någon som föder upp.

Men allt som allt utöver hamster har min familj ägit katt sedan jag var -0 år och vi har aldrig haft uppehåll under mina 18 år ellerfall, på senare tid är det bara mina egenägda katter som finns här hemma. Har ägit marsvin, gerbiler, möss (min första nu) häst och många fiskar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

teddybaby
0

Jag köpte två små söta robbar därför att jag, utan någon kunskap i ryggsäcken, ansåg de vara allra sötast. Jag tycker inte alls om ålen på dvärghamstern och som ni vet har robbar inga sådana. ^^ Robbar är dock svåra att få tama och jag älskar keliga djur så nu har jag tingat en guldis. ^^

[CeKa]
0

#3 Det här med burinredning håller jag helt med om. Själv byter jag ut inredningen emellanåt för att väcka hennes nyfikenhet och upptäckarlust. Men som sagt golvytan blir den samma… Väntar hoppfullt på att burtillverkarna ska förstå att även guldhamstrar vill ha stora och roliga burar. En Habitrail variant till guldisar vore toppen! Skrattande

[Emma-Rhino]
0

Guldhamstern är större, lättare å hantera och så söta =) Ville ha råttor egentligen men fick bli en hamster istället. =)

Zvintos
0

Har guldhamster för att jag tycker det är en mer behändig storlek jämfört med dvärgarna.

[Sandraaa]
0

Guldhamster, lite större och lugnare!
Mer färger att välja mellan och man kan bestämma om man vill ha kort- eller långhårig.

Sigriiid
0

Håller med #9

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[LinneaDahlberg]
0

Har tidigare haft guld - vilket jag älskade!
Tog sedan över en dvärghamster av något slag som då var 7 månader gammal. Han var också jättetrevlig.
Nu har jag en vintervit på ingång då jag finner storleken mest lämplig (mer utrymme i buren) plus att jag verkligen tycker om agoutifärgen.

Eftersom jag redan har hund i lägenheten har jag något större att gosa på om jag skulle tycka att "det lilla" inte räcker till! Flört

[Tovab]
0

Guld, jag föll för henne :P Sen måste ju dvärgar vara i lag och jag tycker att det blir så synd om dom små om man inte har jättestora burar då.. Sen var Gulden lite mer personlig och rolig än min dvärg var. Dvärgen bet aldrig elr nånting sånt. men hon var inte särskilt personlig och ville helst inte komma upp o gosa.

Sen är det ju såklart från hamster till hamster ;)

southdakota
0

Har guldar, var faktiskt helt inne på att skaffa dvärgar först, men så blev det guldar ändå, vet inte riktigt varför Glad men det är ingenting jag ångrar, de är helt underbara!

Tinwe
0

Håller med Ninni :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Solan1976
0

För mig blev det guldhamster för att både jag och dottern vill ha en något större social hamster.

Har dessutom ingen tidigare erfarenhet av de andra raserna.. *ler*

Castanj
0

Dvärgar, de är enligt mig mer gosiga och guldarnas Hjul måste vara så stora om man ska ha ett ..

Sloj-border
0

en guldis, för jag tyckte dom verkade med personliga och lite mer "djur" asså dom är lite större och lätthanterligare än dvärgarna.. men jag har aldrig hafft dvärg, så jag vet inte :)