Luktar väldigt starkt
Jag har en hona hemma som är 3 månader, hennes kiss luktar väldigt starkt hela tiden. Jag har en till hona hemma som är över 1 år och hennes Bur luktar inte i närheten av den yngsta Bur.
Det spelar ingen roll hur ofta jag byter i buren för det räcker med att hon varit i den några timmar så luktar den igen.
Använder mig av sågspån nu till henne men funderar på att byta till toalätt. Några andra tips på hur man kan få bort den starka doften?
Guld eller dvärg?
Guldhamster.
Alla hamstrar har sin individuella doft. Vissa av mina honor luktar starkare än andra. Så det är olika.
// Sofia
Kan kanske vara så att hon får för lite vätska? Människors kiss luktar ju mer om vi inte druckit. Dock har ju alla olika dofter som Roxie sa ;)
Ja för lite vätska kan det ju också vara. Får hon grönsaker varje dag?
// Sofia
Det där med vätska har jag inte tänkt på om det kanske är något fel på vattenflaskan eller sådär, men grönsaker får hon varje dag iallafall :)
Okej, men då är det nog bara hennes speciella doft. Jag har en tjej här hemma som luktar curry 
// Sofia
En av mina honor luktade väldigt starkt när jag först fick hem henne, hon kissade i sandbadet/toaletten och jag har samma Sand till alla mina hamstrar. Men det var bara hon som stank.. å det luktade rejält
Men det har som gett med sig, jag har varken bytt Sand eller bottenströ (har toalätt till mina).
Men du kan ju testa att byta bottenströ om du vill. Annars avvaktar du bara och ser om det ger med sig, hur står buren? Är det instängt kan det lukta mer..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Min hamstertjejs urin började oxå lukta starkt/surt/illa helt plötsligt och efter ett veterinärbesök visade det sig att hon hade urinvägsinfektion. Men nu efter 7 dagars antibiotikabehandling (som hon tyckte var så lagom rolig
) mår hon bra igen och hennes urin luktar som vanligt.
Nu inte sagt att din hamster har UVI, men om det håller i sig och/eller om du är orolig skadar det ju inte att kolla upp det!
Nu tycker jag faktiskt inte hon luktar speciellt mycket !
Men tack för tipset CeKa, hade inte en tanke på att hamstrar kan få urinvägsinfektion 
Vad skönt att hon mår bra igen!