Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1575 ggr
[Emma-Rhino]
0

Placering av huset.

Hej allihop! Hoppas ni och era hamstrar mår bra.

Nu ska jag göra ett litet hemmabygge med min dunabur. Ska sätta dit gallret ifrån en liten fågelbur. Sen hyllplan så hon inte ramlar. Min fråga är, vill en hamster ha sitt hus högt upp eller nere på "marken". Jag tror att dom känner sig säkrare på marken. För hamstrar i det vilda bor väl i jorden? I gångar?

Royalz
0

Det är bäst att ha huset på marken :)

[Emma-Rhino]
0

Jo, jag trodde nästan det. =) Tack!

91Marran
0

ha flera hus så hon får välja :-)

Mvh
Mig

[Emma-Rhino]
0

Jag tror du har rätt, för just nu bor hon i sin toalett,,,, Obestämd

Odette
0

#4 haha- bästa lyxhuset enligt henne eller *fniss*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Tinwe
0

#4 Min hamster ligger hällre i sin toalett och sover än i sitt hus! xD Det ser väldigt kul ut :P

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Helena1978
0

Härhemma vill ingen hamster sova i sitt hus, trots att de har tillgång till det, även min lilla dvärghamster föredrar ett hörn i buren framför ett trevligt hus. Vissa av mina husvägrare har fått prova många olika varianter, men inget duger tydligen lika bra som ett mysigt hörn…

Tinwe
0

#7 Precis!

Fast min ena hamster kan inte riktigt bestämma sig.. Han ligger med rumpan utanför sin lilla "bro" och huvudet inne under "bron", ser väldigt kul ut! Glad Han får ju faktiskt plats med hela kroppen, men väljer att bara ha halva kroppen under "bron"! Tungan ute

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Ranigsko
0

#8: Gulligt ^^, När min hamster var lite mindre, och jag hade precis fått hem honom somnade han i sin matskål . :)

91Marran
0

min förra hamster sov i sitt Hjul de första dagarna efter att hon kommit.

Mvh
Mig

SandyCipper
0

_Rolig tråd! Skrattande

Det varierar lite för mina hamstrar, ibland i ett hörn och ibland i huset ^^

Men alltid i ett hus för min ena dvärg Cipper_

[Emma-Rhino]
0

Okej, nu känner jag mig dum. Hon sover i sin matskål…Tyst

Så nu fick det bli andra bullar, jag bestämde mig för å hitta något hon vill ha som hus. Så jag la i en kruka med en öppning och hon verkar gilla det. =) Så mycket för dyra köpehus…

Charlie2006
0

Min ena guld sover i sitt stockhus, min andra under sitt Hjul. Men dvärgarna sover alltid i sina hus, dom har aldrig sovit "utanför" :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Sloj-border
0

min hamster sover längst in i en avlång smal kartong xDD

Gnolis
0

första dagen sov min i en tunnel.. nu sover hon i en trasig kruka men ibland bestämmer hon sig för att flytta men brukar flytta tillbaka igen efter städning.. lustiga djur med starka viljor :P

BMEXX
0

Mhm! min flyttade först ner allt sitt bomaterial från sitt hus till ett hörn i buren. Men sedan vart han så irriterad på lyset som är på ibland så då började han konka upp allt till huset igen men tappade lusten efter ett par tussar. Så det vart två ställen att sova på ist, helt beroende på om han orkade gå upp eller inte.

Han trivdes inte där uppe heller så nu är hans sovplats alltid nere.

// Pabblo