Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1310 ggr
Hermelina
0

Bestla :D

Nu har jag äntligen fått hem min första hamster - Bestla från Ninni (Zvintos) :D Är så glad, hon var ännu sötare än vad jag trodde och bara så bedårande ^^

Såg Ninnis ungar på bild och tänkte att, nä nu vill jag prova på att ha en hamster! Så nu lusläser jag alla artiklar här och försöker lära mig så mycket som möjligt.. ^^

Skulle bara skriva av mig lite :)

Bilden är lånad från Ninni, härifrån http://www.zvintos.webs.com/SWE/index.html ;D

[Sniff]
0

Grattis:D Lycka till;)

Hermelina
0

Jag hoppas att hon trivs här, jag vet inte riktigt hur hamstrar är när dom är rädda och så, eller är glada, typ :P
Jag har satt ner min hand i buren och då kommer hon fram och nosar, sen springer hon ett varv, klättrar upp lite på min hand, hoppar ner och gör detsamma igen. Är hon nervös, eller "leker" hon? xD Och sen så ska hon bita på gallret >.< Det är som hönsnät, fast mycket mindre hål och lite starkare. Det kasnek inte är bra till hamstrar?

Annars verkar hon trivas, gräver lite i sanden tar några varv i buren och lite så :P

Som sagt, jag är nybörjare och tar tacksamt emot alla tips =D

Hermelina
0

#1 Tack =D

Tinwe
0

Grattis! :D Du kanske kan fråga Ninni lite? :D Hon vet mycket hon :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

mingopingo
0

Superbra val av uppfödare och unge! Har syster Fenja Kyss

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Impressive
0

Bestla är så söt, hihi Kyss

[Popcorni]
0

Grattis till din nya familjemedlem! :)

Fatma
0

Nämen åh lilla Bestla :) Grattis!

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Zvintos
0

Lillsnuttan. ^^

#2: Ang att hon kan hoppa upp i handen, sen ner och dra ett varv runt, så beror det ofta på att hon är uppspelt. Glad
Syster Bejla är precis likadan, så hon har tagit efter henne. Tungan ute
Sen när det gäller bitandet så testa att lägga in en äggkartong eller toarulle.
Det brukar vara kul att demolera har jag upptäckt.

Hermelina
0

#5 Ja det var verkligen värt att köpa ända från dalarna och från Ninni. Alla mina vänner tyckte att " Men du kan väll köpa nån på blocket, nån i Stockholm åtminstonde?" Men är så glad att jag inte gjorde det :o)

#9 Nu har hon slutat med det. Jag hade ju lagt in en pinne, men hon bet på gallret men jag satte dit pinnen "på" gallret så då bet hon på den istället :P (Även fast den låg bara en bit bort förut x))

Jag har inte hållt på med henne speciellt mycket (jag har inte tagit upp henne eller så) men när tror ni jag kan ta upp henne? Hon verkar inte vilja sätta sig i handen, men hon är verkligen inte rädd heller, verkar mest tycka det är kul när jag sitter vid hennes Bur.
Om man väntar för länge, kan dom inte bli otama då..? Såg att någon skrivit 2 veckor!Förvånad

Hermelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror ni att den här buren funkar?? Om den inte är bra så har jag en mindre duna Bur också, men den här är större. Vill att hon ska ha så stort som möjligt, måste vara tråkigt att bo så litet :O

Den är iallafall "tät" vid gallret, det kanske inte ser ut så, men det är den..
Den är 77cm på långsidan och 56 på kortsidan och 44 på höjden.
Hoppas det är nog?

Dunaburen är typ 50x någonting,

Hermelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut för tillfället, fast den plastbunken mellan toan och huset är borta nu, det var bara den hon reste i. Under hängmattan ligger en toalettrulle också (:

Zvintos
0

#10: Så länge hon inte är rädd ska det inte vara några problem att hantera henne lite smått. =)
2 veckor låter lite mycket tycker jag.
Det gäller att anpassa takten efter individen.
Pappa Peabo kunde jag hantera så fort han kom hem till mig.
Men mamma Petra fick jag ta det lite lugnare med och låta henne välja takten.
Så i början satt jag hos henne korta stunder varje dag där jag bara satt och pratade med henne med handen i buren.

Hermelina
0

#13 Så som du gjorde med Petra gör jag med Bestla. Men ska jag vänta tills hon "går upp på mig" eller ta upp henne själv? Vill inte att hon ska bli skrämd :O

musse05
0

roligt att du fick henne!

Jag ville också ha någon ur bestlas kull men vi har fullt opp här hemma just nu.

Zvintos
0

#14: Det bästa är nog att låta henne kliva upp själv, åtminstone till en början.

Hermelina
0

#16 Okej :) Men hon gjorde hon det på dig när hon bodde hemma hos dig?

Zvintos
0

#17: Ja, hon kunde kliva upp i handen när hon kände för det. Glad
Men oftast försökte hon klättra upp längs tröjärmen. Tungan ute

Hermelina
0

Idag gick hon upp i min hand och då satte jag mig i min fotölj med henne, och nu sitter hon här på min axel och tar det lugnt :P Hon har hittat ett "veck" i min stora tröjja och bara ligger här! Så mysig hon är =P Hon är verkligen lugn.

Hermelina
0

Här kommer ett meddelande från en dam som gillar mitt tangentbord:

löå¨lkzd+oiulnk knm

Hhehe :P Hon är väldigt duktig, går till toaletten och bajsar istället för på mig!