Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1777 ggr
Tamara87
0

Irriterad!

Blev så irriterad nyss! Jag har haft kontakt med en person angående parning mellan min hona och hennes hane. Allt verkar gå bra och vi börjar komma överens om överlämning av hamstern. Jag frågar om hon kan tänka sig och lämna av hamstern lite närmare mig, eftersom jag varken har bil eller körkort, och jag vet av egen erfarenhet att det är VÄLDIGT svårt att ta med sig en hamsterbur själv från mitt i stan, än mindre med ett livs levande djur däri. Dessutom kommer det vara minus 13 till 15 där jag bor imorgon, så jag vill inte att det stackars djuret ska frysa i onöden.

Då skickar människan ett sms där hon anklagar mig för att "kräva" fri hemkörning och upplyser mig om att "affären levererar inte hem mjölk till lata människor" eller nåt liknande… Jag nämnde ALDRIG att jag krävde fri hemkörning, och självklart betalar jag bensin och sånt om hon vill det… Men inget svar än, jahapp… Det blir nog inga småhamstrar för Hammie :(

Ville bara skriva av mig. Känner inte den här människan och kanske hon bara hade stigit upp på fel fot, vem vet.

BMEXX
0

Öum kan ju kanske fråga först varför du ville ha hjälp med att hämta hamstern innan hon vräkte ur sig allt de där.

// Pabblo

Tamara87
0

#1 Ja det tycker jag också. Hon var hur trevlig som helst innan, och sen kom de där anklagelserna. Hoppas bara det var en dålig dag för henne och inget mer!

BMEXX
0

Mjo men sedan kanske du ska ta dig en funderare, om hon reagerar så bara för de där, hur ska de då bli sedan? Men hoppas iaf att hon bara var på dåligt humör.

// Pabblo

BMEXX
0

Mjo men sedan kanske du ska ta dig en funderare, om hon reagerar så bara för de där, hur ska de då bli sedan? Men hoppas iaf att hon bara var på dåligt humör.

// Pabblo

Tamara87
0

Usch, nu är jag mer än bara irriterad… känner ganska stor ångest av det här av nån anledning :( Vet att jag inte behöver göra det, att det här inte betyder ingenting, men det är ju lätt att säga. Nu ska jag bara glömma det hela!

Denna kommentar har tagits bort.
kajsa_karin
0

Du kanke skulle sagt att du kunde betala resan till dig. Verkar som du krävt att hon skulle lämna till dig. Jag har sålt fler hamstrar och de har åkt tunnelbana med hamstrna i Bur bor också i stockholm. Den som åkte längst var mellan huddinge och kallhäll.

Hamstern tog ingen skada. Och det var för 2 dagar sen och kallt.

Jag har ju lite av bådas historia.

Imasy
0

Den uppfödaren du skulle låna hane av har jag bra kontakt med.

Jag pratade med henne för en stund sedan, och jag fick då höra att hon hade erbjudit sig att åka in och möta dig vid centralen på sin höjd, mer hade hon inte tid med, då hon ska resa bort i övermorgon, och hade egentligen inte tid att åka alls.

Och om det är för kallt och krångligt för dig att åka, hur kan det då komma sig att det är enklare med allt detta från motsatt håll? Hamstern måste ju fortfarande sitta i box och minusgrader är det ju ute oavsett om man åker ifrån punkt A eller B ?

Hon hade också fixat så att du skulle kunna få hamstern levererad till centralen med bud efter att hon har rest bort.

Sedan så kan jag ju tycka att ska man ha något så kan man väl hämta det själv? Liknelsen med mjölken var nog inte så tokig endå ;)

Tog bort #6 då sökes annonser hör hemma på djurannonser.ifokus.

[Sniff]
0

När vi skulle köpa våran hamster Hamid frågade jag om hon inte ville komma hem till oss, jag tänkte att hon kanske ville träffa våran Hani, som kommer från henne. Och hon bor väldigt nära oss. Men hon svarade att hon nog inte skulle hinna det, det gick någon vecka och jag frågade igen, liksom på skämt ifall hon inte hade ändrat sig. Då svarade hon att skulle vi ha honom fick vi komma och hämta honom själv. Jag gick och hade ångest i flera dagar och hon blev bara otrevligare och otrevligare… Jag vet ju att det är köpaaren som brukar komma och hämta, men eftersom hon bor så nära och kanske skulle tycka att det var kul att träffa Hani igen så frågade jag…

Hon kom heller inte ihåg vad pappan hette, enligt min lillasyster som fick hämta honom hade hon hans Bur hos sig också och det var hennes lillasysters hamster. Jag fattar inte att hon inte kom ihåg hans namn!

Hehe… Ville bara skriva av mig(A) Det är så tråkigt när man får otrevliga svar:/

Tamara87
0

#7 Självklart skulle jag betala resan om hon ville det, jag har aldrig ens antytt i mina mail eller sms att jag krävde gratis hemkörning. Jag förklarade det för henne flera gånger, men hon verkade inte förstå.

Jag har en egen erfarenhet av när jag köpte Bur, och det var ändå en av de minsta godkända burarna för guldhamstrar. Jag var tvungen att släppa ner den varje tre meter, och gud vet hur jag hade fått hem den om inte pojkvännen hade åkt in och hjälpt till. Det hade varit en annan sak om jag bara hade haft en transportbur.

#8 För mig är det inga problem med kyla, jag tänkte på djuret. Hon sa till mig att hon inte skulle hinna lämna av hamstern, och hon nämnde att hon skulle fråga en annan person om den kunde komma med bil. Då frågade jag mycket vänligt om personen kunde komma till min ort, eftersom hon ändå skulle komma med bil. Har aldrig krävt någonting. Vad är det för fel på det, om jag betalar? Får man inte ens fråga någonting nuförtiden?

#9 Tråkigt att du också hade samma erfarenhet och fick ångest :(

Men de flesta människor är trevliga den mesta tiden :) Kram!

Imasy
0

Jag tror inte det handlade om betalning, utan denne uppfödare är lika billös som du är ;) Sedan så förstog jag det på henne som att hon inte hade tid att åka någonstans, oavsett betalning eller ej, pga resan.

Sedan behövr man ju inte ha en transportbur, det funkar jättebra med en större glassburk etc med lufthål i :)

kajsa_karin
0

Ja har bara lyssnat på vad personen sa. Men jag vet att hon är mycket stressad då hon snart åker på en längre resa och är borta ett bra tag. Ibland kan det vara bättre att ringa och prata med folk. I skrift kan det bli mycket missförstånd.

Tänker inte lägga mig i detta.

BMEXX
0

#11 fast det går ju att informera om det ist för att vräka ur sig en massa saker:)

// Pabblo

Tamara87
0

Hon sa faktiskt att hon skulle resa iväg, och därför skulle fråga någon med bil, varefter jag frågade om personen kunde komma till mig (om det nu skulle bli bilfärd öht)

Jag behöver en hel Bur, för vi har bara en Bur till vår hamster.

Jag vet att det är vissa här som känner henne, och man brukar ta en väns parti. Det gör inget, men jag vet vad jag har sagt och inte sagt. Tar inga anklagelser. Jag har förlåtit henne, för hon var troligen stressad eller på dåligt humör. Hon har varit trevlig i sina mail förut.

Jag glömmer detta och hittar någon annan :)

Imasy
0

Nu förstår jag inget alls vad du menar.

Roxie
0

Är det inte bättre med att prata med personen det handlar om istället?

// Sofia

BMEXX
0

Menade att hon kunde ju informera att hon inte hade bil och de ist innan hon skriver till henne att hon kräver fri hemkörning m.m.

Men, men lätt och misstolka!

// Pabblo

Tamara87
0

Jag har försökt göra det ett antal gånger, men det gick inte som sagt.

Jag brukar vilja prata med och få stöd från andra när jag mår dåligt och har ångest över nåt, brukar du inte vilja det?

Imasy
0

Uppfödarn hade sagt att hon inte hade tillgång till bil, men skulle höra med en annan uppfödare om hon kunde köra, om jag förstog rätt ;)

Tamara87
0

Ja precis

BMEXX
0

"17 jaså aja ska inte blanda mig in mer, men gissar ändå att det hela handlar om en massa missförstånd:)

// Pabblo