Tama roborowski
Jag undrar om det går å få roborowski hamstrar tama?
Jag har nu tre stycken honor,och dom bor i Bur brevid sängen…jag tar sällan upp dom,før dom är så sprattliga och jag är redd å tappa dom i golvet…jag køpte dom mest for å titta på innan jag somnar(har lite svårt med å somna)Och dom är gulliga och kul å titta på…men blir dom TAMA? Nån som vet?
Håll på med dom mycket :) Är dom sprättiga så håll dom nära golvet eller i ditt knä.

Det måste ju helt klart ha att göra med hur mycket man hanterar dem.
De två bebisarna jag köpte nu på 5v är handtama. Inga problem alls. Träffade både mamman och pappan också och även ifall de inte kände mig klättrade de båda nyfiket rakt upp i handen på mig.
Barnen i den familjen var jättebra med hamstrarna och pysslade med dem hela tiden. Tror helt det var deras förtjänst att de blivit så tama som de blivit.

Förlåt, men jag tycker det låter lite konstigt att du bara vill titta på dom, ta upp dom och mys med dom och som #1 säger, håll på med dom mycket o.s.v
_
Lycka till!_
Hur länge har du haft dem?
Okej…da vet jag…tack før alla svar
Jag har bare haft dom en vecka…men har haft alla raser dvärghamster før många år sen…men jag lyckades aldrig å få mina robber tama då…vintervit är nog den lettaste å få tam är min ärfarenhet fra dengång…
Har du bara haft dem en vecka så är det kanske inte så konstigt om de inte är tama;) De kanske inte har blivit hanterade innan?
Nej,,,jag køpte dom via en zooaffär och dom kommer från Imazo
så dom är nog inte handterade…
Okej, men ta det lungt med dem och låt de vänja sig med dina händer. Det står massor om hur man kan göra här;)
#3 alla har inte hamstrar för sällskap. vissa ha det för att studera dem. det är som att säga simmar inte din fisk fram till din hand och vill bli gosad? vissa har det istället för en vas på bordet liksom.
Mvh
Mig
Jag köpte en robbe i en zoobutik, han blev aldrig tam. Han var så rädd att han skrek när jag plockade upp honom, och hjärtat slog verkligen fort så man såg att han var skräckslagen. Jag hanterade honom mycket varje dag trots detta, men då hans skräckslagna sätt fick mig att må illa så sålde jag honom när han var 6månader till en uppfödare i Finland. Hon som var införstådd med att detta är mestadels är tittdjur.
#10 det stämmer de är mer till för att titta på, men det finns dem, som är gosiga också eller kanske lite mer tama kanske man ska säga.
Mvh
Mig