Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 791 ggr
Lollia97
0

Ensam eller tillsammans? :o

Har surfat omkring på hamster iFokus ett tag nu och många säger att Dvärgar lever tillsammans.

Före jag fick min lilla dvärg Molly frågade jag i zoo affären om dvärgarna levde tillsammans eller inte, och om man borde skaffa två i stället för än. Hon i affären svarade att de levde ensamma och att man skulle bara skaffa en.

Vad är nu sant?

Ensam eller tillsammans ?

Jag är alldeles förvirrad och så. Svara gärna om ni vet nåt.

Lollia97

91Marran
0

tillsammans, men flera djuraffärer klarar inte av det. oftast för små burar.

Mvh
Mig

Lollia97
0

#1 Vad menar DU med att de inte klarar av det ? :)

91Marran
0

#2 de slutar oftast med att deras hamstrar som är i samma Bur bråkar och de inte kan ha dem tillsammans.

Mvh
Mig

Lollia97
0

Så borde man ha två (syskon t.ex) stycken dvärgar eller bara en? (:

91Marran
0

två syskon eller flera. lagen säger att de ska leva minst i par.

Mvh
Mig

Lollia97
0

Oj oj . Stackars Molly lever ensam :[)

Lollia97
0

:(] menade jag inga glada miner nu !

91Marran
0

det kan vara svårt att hitta en kamrat, men värt att försöka.

Mvh
Mig

Sloj-border
0

jag tror inte det är så bra att försöka nu! då kommer dom nästan helt säkert börja slåss! man ska helst köpa syskon som har varit med varandra enda från början.. det är lag på att dom ska vara 2.. men du kan ju inte göra något nu för det var ju djuraffärens fel :/

Lollia97
0

Jaa :( De var synd, men nu vet jag till nästa gång! :)

Imasy
0

Jag har ju din adress vettu ;) Oh utifrån den så utgår jag från att du inte ens bor i Sverige, så det kan ju hända att det skiljer sig rent juridiskt i ditt land.

Dn svenska lagen om att de ska vara två är lite luddig må jag säga. De ska ju vara två om inte det finns särskilda skäl, som att de slåss med varann.