Bamse har flyttat in
Ett vanligt besök i Zooaffären slutade med en till hamster. Jag och mamma kollade av en slump in hamstrarna och jag såg direkt " 50:-" sittande på en Bur . Eftersom att jag hade 50 kronor blev jag smått vild och tjatade på mamma som ville se hamstern först. Hamstern är en campellshane på 5 månader vid namn Bamse som lämnats in av en privatperson som inte klarade av honom. Kärlek vid första ögonkastet, jag och mamma smälte nästan, vi blev så störtkära i den lille Bamse.
Nu bor han i Tottes 70 duna medan Totte har fått flytta till gallerburen. Han är pigg och nyfiken och älskar sitt nya hem som han bara bott i 30 minuter nu. Nån som kan ge mig råd om dvärghamstrar?
Jag har inrett med få saker och stora springytor ( uppskattas av Bamse)
Grattis till nykomlingen!
Grattis till din nya familjemedlem. :)
Tack :D
Grattis till din nya hamster!
Altid lika kul med nya hamstrar!
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Stort Grattis
Tack,
Han är rädd men social, han har ätit frön och äpple ur min hand idag 
Vad kul:D Grattis;)
Grattis! :)
Hoppas på bilder ;)
Jadå :) Han blir mognare och mognare för varje dag, vågar inte riktigt gå ut urhuset själv utan jag får locka på honom men han var i lekhagen idag och lekte lite och då satt han mitt i min hand och käkade frön. Han blev ju inlämnad för att han enligt förra ägaren var ohanterbar.
Tur han har kommit till någon som vet hur man ska göra nu då:)
Lycka till med han!
// Pabblo
Precis :) Tror att han kommer bli supertam, om 4-5 veckor gissar jag att han också får sitta med mig vid TV:n och käka frön, precis som Totte gör 
Skönt för Bamse att få komma till er. =)
#11 Fast du ska veta att dvärgarna ofta är mycket springare än guldisarna och vill inte alls sitta still :P
Jag har gått lite för fort fram med han, hade han i lekhagen igår och då rymde han så då skulle jag ta fast honom och då skrek han ( jätteläskigt att bli upplyft) och hoppade ner i lekhagen och landade på ryggen ( inte så farligt
) och nu vågar han knappt gå ut ur huset :/ Kör Tottemedoden och låter honom vara ifred en vecka, sen börjar med långsam handträning och vid burstädning så låter jag 1/2 av spånet vara kvar, även sovhus och boet så att det inte blur så stor förändring.
#14 Samma sak hände mig när jag precis fått dvärg hamster, jag tog upp och så skrek hon till och sprattlade och så tappade jag henne :(
Var ett högt fall kanske 1,5 meter och hon ramlade på golvet på rygg och började blöda från nosen men hon klarade sig tackvare att hon var så himla ung tror jag, så det var vekrligen tur och numera tänker jag mig för ! =)
#15 Fy vad otrevligt det låter!
Har varit med om att Sigrid skrikigt då andra nya personer provat hålla henne, men hon har aldrig tappats. Har alltid varit snabb framme och tagit över henne.
#14 Otur, men din strategi låter jättebra. =)
#15, Fy :/ Ja Bamse är ju bara 5 månader ( ung) så jag tror inte att det var någon fara.
#16, ja men jag försöker även att sitta och prata med honom varje dag men skippar den mesta av hanteringen så att han vänjer sig vid ljud och röster ( jätteläskigt). Han är ju social men rädd av sig men vill samtidigt alltid vara med vid utfodring och äter då gärna små godbitar ur handen men jag känner på mig att jag måste ta det steget 10 gånger.
#17 Låter smart. =)

kanske är det samma bamse jag såg i en djurmagazinet butik.
söt var hon å enorm.
lycka till med din nya hamster
#19 Ja, han är lite överviktig. En riktig liten sömntuta som gärna sover till 03 på nätterna men dock brukar jag väcka honom och han har ingett dåligt morgonhumör utan pinnar glatt på ut i buren. Det var i Farsta jag såg honom 
Jag tycker dock att de förra ägarna hade fel uppfattning om honom för han är inte " dum", en social pojke som jag tror med rätt träning kan bli tam på 4-5 veckor. Han har redan hoppat över de 2 första stegen såsom att ta godis längst ut på mina fingertoppar, nosa på handen. Det känns skönt att jag äntligen kan tämja en hamster helt själv
. Kom på att det nog inte behövs en veckas vila för han har gjort enorma framsteg, sen är han ju campell så regelbunden kontakt är viktig.
Hoppas att du kan tämja honom:D
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Min Sigrid fick lång tid på sig, hon börjar bli riktigt tam nu. =) KOmmer fram och hälsar, och man kan klappa henne mm. =)

#20 det är samma då.
höll i den och tyckte han var stor,snäll,mjuk å härlig men jag fick stålsätta mej för att inte köpa honom.
var som en mjuk budha.
#23 Han är envis som bara den och en jäkel på att rymma men nyfiken och vill alltid vara med där det händer saker. Har börjat med hansträning, ( jätteläskigt) men det går frammåt
Han bits inte utan fräser mer men jag är jättenöjd med honom.
Har kommit på att Bamse är en vintervit, pälsbyte pågår för fullt när han kom på att det var vinter.