Lite akut ! Vill ha kunniga svar
Hej! Idag när jag kom hem från Zoo efte att haköpt en ny Bur till dvärgen möttes jag av en Totte som gjorde mig allt annat än glad. Totte stod i en ställning, normal ställning men blickstilla och när jag trummade lite på buren var han fortfarande stilla. En lyten stund senare har han gått ner på bottenvåningen, stilla då med. Jag blir orolig och tar upp honom och börjar massera lite . Fortfarande blickstilla, blicken rör sig inte men hjärtat dunkar. Provar lägga honom i buren och jag får hjälpa honom in i huset. Sen går han ner och springer i hjulet, eller hn går mera i hjulet och bakbenen halkar efter. DÅ ser jag att det inte är min vanliga Totte. min Totte är ALLTID aktiv med alla fyra benen. Tar ut honom i lekhagen, samma sak då med. Nu ligger han i mitt knä, helt utslagen.
Vad kan detta vara? Är det något jag kan göra själv?
Jag är jätteorolig, han äter inte heller. Ska han somna in ska han göra det i min famn hemma och ingen annan stans.
Jag vill så gärna att han ska stanna, jag älskar honom så mycket för i alla tuffa tider finns han där för mig lika mycket som jag finns för honom. Snabba svar tack <3 Alla i familjen älskar honom, jag vet även att några här på Hamster iFokus tycker om honom. Mamma är orolig, jag är orolig, pappa är orolig ja ni ser själva.
Åhnej! Vad har hänt?! Hoppas han blir bra igen<33

_Nej! Vad har hänt med Totte ! ?
Ring veterinären och berätta vad som händer, detta ska ordna sig serru !_
Kan det vara åldern som tagit ut sin rätt? Han var väl närmare 2 år?
Kolla med veterinär i första hand i alla fall om du är orolig, kanske snart dags för honom att vandra över regnbågsbron. Hoppas du får klarhet i vad som är fel, han är så söt din Totte.
Skulle också gissa på åldern =/
Min första hamster släppade med ett bakben sina sista dagar.
// Pabblo
Om han släpar alldeles för mycket så ska du åka till veterinären och låta honom somna in.
fy vad hemskt, alltid jobbigt sånt :-/ min blåa mus hane som jag hade för ett par år sedan fick liknande syptom, han släpade bakbenen mer och mer, och blev bara tröttare och tröttare. Så jag lät honom somna in, han blev ca 2 år..
Hoppas det går bra för er, ta hand om honom den sista tiden men vänta inte för länge med veterinär- du ser på honom när det är jobbigt för honom. Du känner honom bättre än någon annan.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Hej! Tack för era svar. Vi trodde att det rörde sig om en stor nervsmäll för han piggade på sig efter en stund med mycket massage vid både benen och magen ( ev. förstoppning). Han var lite aktiv i natt men ska hålla ett vakande öga på honom och låta honom sova ut ordentligt nu. Han åt i morse men han har magrat något fruktansvärt.

_Det blev iallafall lite bättre med massagen! Skulle själv inte kommit på idén ^^
Bra att han åt , men nu får han ju fortsätta äta,
Hoppas detta går bra med Totte!!!!!!!!!
_
Ja fast sista tiden är inne ändå. Han är tröttare, tappar hår, pälsen är inte glansig och han dricker mindre, blir lätt stressad. Det är bättre att jag redan nu förbereder mig på att han kan dö snart än att det blir som en chock när de väl inträffar.
Han och min dvärg går på 1/2 droppe vitaminer i vattenflaskorna nu. Tycker att det är väldigt lämpligt ( brukar aldrig använda på fullt friska djur)
#7 Att de avmagrar är också ett ålderstecken,, hur gammal är han? Kan även vara njursvikt etc, att njurarna börjar bli dåliga.. har varit med om det hos råttor och det är hemsk att se dom "tyna bort".. Kan säkert vara så hos även hamstrar, men jag hoppas han kan va pigg och glad ett tag till iaf :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
1,5 snart. Han försöker ju hålla skenet uppe men man ser ändå att det börjar bli dags snart. Hur kan jag göra sista tiden bra för honom?
#11 ja det är väl bara att tillgodose hans behov, mycket vila, god och näringsriktig mat å mycke kärlek. Kanske lite mer massage
Anledningen till att massagen verkade ha gett lite effekt kan ju vara att han är stel i muskler osv, och får man musklerna mer avslappnade blir han väl lite friare i sina rörelser. Men när dom verkligen släpar bakbenen vete tusan om det hjälper så mycket i sig- men om inte annat så är det ju skönt för honom samt att ni får lite mys tillsammans.
Dom brukar hålla skenet uppe väldigt länge en del, därför får man vara väldigt hård med sig själv så man inte "håller kvar" något djur för länge. Det är det enda du kan göra tror jag , om det nu är åldern som börjar ta ut sin rätt.
_