Hamster iFokus

Hamster

Etikettandra-djur
Läst 1673 ggr
Odette
0

Miniatyr ras- nos i Large

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min syster Gunilla har skaffat hund, hon har som aldrig varit riktigt hundintresserad- det är mest jag och min Andra syster som varit inne på hund.

Men så ringer hon en vacker dag och avslöjar att hon haft en valp hemma två veckor.. hon hade tänkt överraska oss här hemma när hon kom och hälsade på men hon kunde inte hålla sig Flört

Jag måste medge att jag blev förvånad- men min absoluta första tanke var- vad är det för ras?

Å jag fick ett svar som fick mig smälla av, i alla dessa år som man gått och fantiserat om hund och vilken ras man skulle vilja ha.. gud, jag är helt sjuk i denna ras och i denna Hund! Miniatyr bullterrier! Min systers valp Ixi (Tapirhajen's Dixi) har en underbart stor nos, såna där rastypiska små ögon.. å en kropp som mer liknar en gliiiis Skäms Jag är så kär att jag det finns inga ord, första gången hon hoppade upp i min famn och slickade mig i ansiktet så kände jag bara - hon hör hemma hos oss!!

Andra dagen jag träffade henne låg hon i min soffa och sov.. jag tittar på min syster och säger- "om det händer dig något ,, får jag ta hand om henne då? Jag skulle göra vad som helst för henne.."

Så nu är jag gudmor. Känns som jag blivit pånyttfödd å det är ju för fan "bara" en Hund!! Eller?!

Ville bara dela med mig lite till er.. jag är bara så stolt, min syster har sjukt bra tålamod med ixi, och jag bara älskar och avgudar hennes temperament och mentalitet, lättlärd, social valp med alla egenskaper jag själv önskat mig hos en valp.. hon är helt j*vla underbar…. Kyss

Min syster och Ixi :o)

Söööt!!

(i bakgrunden min sambo som fick en julgris av syrran i julklapp typ.. han va helnöjd hehe)

ixi -du ska få det liv du förstjänar- dvs det bästa, det mest givande och underbaraste liv du kan få! Du förtjänar allt gott och det skall du få!!

Pröpa! No need to hide Kyss

Trippelpuss!!

Bästa bilden eller vad Skrattande

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
0

Du får väl skaffa en egen sådan då, inte stjäla syrrans!

Då har de ju lekkompisar!Skrattande

Aliensfoot
0

åhh! :*

Roxie
0

iiiih, jag har inte ens några ord! Fy fanken vad bedårande!!! Kyss

// Sofia

Odette
0

ja man blir som helt tagen,, okej det är en hundvalp liksom. men inte vilken hundvalp som helst.. får ont i hjärtat bara jag tänker på henne. Person kemin stämmer så inni h*vetes bra alltså, kan inte påstå att jag är lika kär i mina föräldrars hund Trots att hon är jätte fin! Det ska så mycket till för att det verkligen skall klicka, iaf för mig..

#1 Ja du.. "problemet" är väl bara att min syster är fodervärd till denna tös- dvs hon slapp betala 18.000:- för att i genäld vid tillfälle låna ut Ixi till uppfödaren som har tillåtelse att ta två kullar på henne….

HUR ska jag kunna motstå???????

Men jag vill verkligen ha tid med en hund, å jobbet .. ja.. det blir svårt att få ihop det speciellt med en valp så jag har typ världens ångest. Men men, håller jag mig borta från valparna ska det nog inte vara några problem- min syster har eventuellt tänkt flytta hem igen.. å vem är inte gladast då i världen förutom jag som lär ringa henne stup i kvarten å vilja umgås höhö Tungan ute

Enda nackdelen då är ju att jag inte har någon i göteborgs trakten som kan transportera hamstrar till mig.. men då får man helt enkelt boka biljetter å resa själv i enkom! Allt löser sig, jag är så glad å positiv nu så det finns inte Skrattande

_

[Sniff]
0

Åh, vilken sötnos<33

Englatassens
0

Sån himla fin kicka!! Underbara stora nos som man bara vill pussa påKyss

Sara87
0

Gud så underbart söt! Jag har alltid gillat Bullterriers :) Så nedrans söta Kyss

[Sandraaa]
0

åååh herregud vilken sötnos!!

Sunrise
0

Naaw… Kyss

Helena1978
0

JättesötKyss

Odette
0

#7 jag med, har aldrig träffat nån på nära håll tidigare.. men min bild av dem stämde bra överens med verkligheten- Dom är helt underbara!!

_

Sara87
0

#11 Jag har tyvärr inte träffat nån i verkligheten, men kan tänka mej att dom är mysiga :)