Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1555 ggr
UlrikaD
0

Koruna har kommit hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom Koruna hem.

Måste vara världens bäst tränade hampis-bebis, pizza hade hon med sig och allt.Flört

Och hon var så smart att hon hade tagit med sig sin uppfödare Sofia som fick bära alltihopa. Bra jobbat Koruna!Skrattande

Så nu har hon gjort sig hemmastadd, och hon har sin pappa Mazarin och sin morfar Hoppsan som ser efter henne ordentligt.

Några bilder som jag tog nyss.

UlrikaD
0

Testar toa-lådan.

UlrikaD
0

Får jag komma upp nu?

Satte ner handen till Koruna och vips hade hon sprungit rakt upp på axlen på mig.

Gick tyvärr inte att få nåt kort på det så snabbt gick det.Flört

hunniebunnie
0

naaw, vad söt och vad roligt för dig! Grattis till sötnosen :)

UlrikaD
0

Tack! Jätteroligt att få hem ett "barn-barn".Skrattande

Roxie
0

Sötnosen! :D Hon kommer säkerligen trivas kanon! Och jag hann viska några snabba ord till Hoppsan, så han lovade att han skulle hålla ordning och reda på tösen!

// Sofia

bells
0

Åh, vad roligt Ulrika! Sååå fin!!

Zheverez
0

sicken söt ulltuss.

malin99
0

Supersöt är hon

Odette
0

Grattis!! Alltid lika kul när man får hem nya djur, speciellt om det ingår en pizza Skrattande

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Sniff]
0

Vad kul:D Hon är riktigt söt<3 Vad blev det för pizza då? (A)

Mistletoes
0

Sötnosen =)

Så det blir koppar-tillverkning ändå? ;)

UlrikaD
0

#10 En Quattro hade hon med sig.Skrattande

#11 Får väl se…tänkte just mer på min Saffran, Nf rex pojke.

Men, men får väl se hur båda två utvecklar sig. Är ju en stund kvar tills dess ändå.

kaniniz1
0

Vilken sötnos du har fått hem=)

Roxie
0

Hur går det med bebisen?

// Sofia

UlrikaD
0

Det är full fart framåt på henne kan man säga.

Var ute i hagen igårkväll för första gånge. Fick se en chilla och skrek i högan sky. Men springa efter den skulle hon iallafall. Och tugga på hans svans.Flört

Hon är ute nu med och har moster September i rasthagen bredvid. Men hon försöker rymma och följa efter chillorna när de skuttar in och ur hagen. Hon har inte lärt sig än att hon inte kommer ur.

Väääldigt lätt att plocka upp henne iallafall, snäppet svårare att få loss henne ur håret efteråt bara när hon ska in i buren igen.Flört

Roxie
0

Haha, lilla sötpluppen då! Kyss Kan verkligen se det framför mig, hur en chilla hoppar in i hagen framför henne, och hon skriker  för kung och fosterland. Hahaha!

På tal om sött, sitter här framför datorn, med en liten skp-tjej på magen som har fullt upp med att tvätta sig. Supergulligt :)

// Sofia

UlrikaD
0

Ja, att hon inte gav den chillan hjärtstillestånd!Förvånad

Ingen av mina chillor har hört hamster-skrik förut och all aktivitet bara tvärtstannade en stund innan de vågade börja röra på sig igen. De hade nog svårt att förstå att så mycket ljud kunde komma från en sån liten varelse.

Men idag har hon varit ute lite överallt och inte sagt ett pip iallafall. Lugnet är återställt.Skrattande

Roxie
0

Vad bra! Annars hade jag blivit lite nervös, eftersom hon varit så otroligt framåt här hemma. Tungan ute Den lilla axelsittaren.

Men du måtro att pojkarna börjar bli långhåriga. Francs kjol börjar synas. Söta små tofsar änsålänge ;)

// Sofia

Eloz
0

Söt hon är! Glad

Odette
0

#17 haha.. låter helt underbart, jag älskar djur som trasslar in sig i håret eller helst råttor som putsar och petar och nafsar i håret, det är mys RYS *ooooh* Låter också rätt kul att ha en massa chillor hoppandes runt som små studsbollar,, det uppstår inte konflikter arterna emellan ? Antagligen inte hos dig iaf för då skulle du ju inte ha dom lösa sådär :-D blev lite förvånad bara :o)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
0

Aldrig någonsin. Chillorna och hamstrarna fungerar utmärkt ihop. Rastar två guldhamstrar (i två hagar) och en Bur chillor (1-3 chillor) samtidigt hela kvällen och natten. Ingen av alla chillor och ingen av alla hampisar som har några problem med varandra.

Dock släpper jag ju inte ihop några guldhamstrar såklart. Eller för den delen chillor som inte bor ihop.

DÅ hade det blivit konflikter kan jag lova.

Roxie
0

Du får pussa koruna en massa från mig och mamma majsan!

// Sofia

UlrikaD
0

Njae, pussar jag på henne får jag en tass i ansiktet.Flört

Roxie
0

Haha :P

// Sofia

Sara87
0

Vilken läckerbit!! :) Grattis till nykomlingen!