Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1980 ggr
Ciwan
1

Transportera en hamster?

Hej alla!

Jag har börjat fundera på att skaffa en hamster att ha som husdjur men jag är student och bor 30 mil från mina föräldrar och åker hem ungefär två gånger varje halvår och jag undrar om det går att transportera hamstern? Jag kommer åka tåg i fyra timmar då.

Vad tror ni? Mår hamstern bra av det eller inte?

/ Ida

MajaL
0

Visst går det att transportera den. Om man använder en bra hamstertransport-bur.

Om den kommer må bra av det eller inte är ju svårt att säja dock.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

southdakota
0

Borde inte vara några problem Glad

Ciwan
0

Åh, det låter ju jättebra:) Men är en transportbur stor? Och finns de på vanliga djuraffärer?

/ Ida

southdakota
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beror ju på vilken man väljer (Brukar dock inte vara speciellt stora), transportburar finns i de flesta djuraffärer. Visar två olika modeller Flört

Ciwan
0

Okej, men de blir ganska lätta att ha med sig när man ska åka tåg, tänkte att de inte får vara alldeles för stora då:P

Ja, men nu ska jag bara överatala min pappa så jag får ta med den hem på somrarna och när jag åker hem ;)

Kan de bo i sin transportbur några dagar eller är den bäst att jag köper en som jag kan ha hem hemma?

/ En frågvis Ida

southdakota
0

De klarar sig i transporten några dagar, dock blir det nog ganska litet och långtråkigt, speciellt om det inte finns någonstans de kan sträcka på benen (t.ex. i badkaret) Tungan ute Skulle jag resa med hamster skulle jag nog ta med mig deras vanliga Bur också.

Ciwan
0

Okej, jo jag förstår det. Kanske inte så smart att släppa lös den hemma heller med tre kissemissar:P

Men jag kanske får köpa en Bur som jag har hemma också :)

Tack så jättemycket för eran hjälp!

/ Ida

BMEXX
0

Men kan du inte köpa en sån där låda med lock från IKEA som kostar vad var det 80 spänn och ha hemma hos dina föräldrar? så slipper du bära runt på en stor Bur på tåget

// Pabblo

Ciwan
0

Jo, om det skulle fungera så vore det bra. Bara hamstern mår bra så är jag nöjd :)

/ Ida

Ciwan
0

Jo, om det skulle fungera så vore det bra. Bara hamstern mår bra så är jag nöjd :)

/ Ida