Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 5233 ggr
soaps-matte
0

Frågor om våra små dvärghamstrar, hjälp!

Hej, har bågra frågor om min och mina systrars hamstrar, tre små dvärg hamster honor. Svara om ni vet! Tack!

1. Min hamster, Soap, har som "bröstvårtor" i ljumskarna, vad är det? Hon piper när hon är i sin Bur, nästan skriker, varför? Och det sista om henne, hon kliar sig bakom sina öron så hon har stora sår där. Vi frågade djuraffären och då sa dom att vi skulle smörja in med Helosan och det har jag gjort, men det kommer alltid tillbaka! Vad ska jag göra?

2. Min storasysters hamster Bessie, kissar i sitt bo och lägger mat i sandlådan, är hon ensam om det?

3. AKUT! HJÄLP! Min lillasysters hamster Lisa är verkligen dålig! Hon blöder från ögonen och går snett. Jag skulle nog tro att hon är blind, men när man inte håller i henne så slutar hon blöda. Vi är alltid noga med att tvätta händerna innan men jag säger att vi inte ska hålla i henne för hon har säkert ont. Och för en två veckor sedan skulle jag ta upp henne och då skrek hon jättehögt. Jag blir verkligen ledsen när jag ser henne. Vad ska vi göra? Vad händer med henne?Gråter

Vi har alltid varit duktiga med att städa burarna och det här är våran tredje kull(vi har haft tio stycken innan) och de är 1 ½ år, fyller år på alla hjärtans dag! Jag vill bara de ska bli bra! Om det hjälper så säg till så kan jag lägga ut en bild på de! Tack tack tack!

Bulba
0

Bor alla i samma Bur eller har dom varsin?

Det kan annars vara så att dom skadat varandra.

[LoveNasse]
1

om de bor i samma Bur så skilj dem genast från varandra !

soapsmatte
0

Nej de har skilda burar de bråkade från första början:(

Bulba
1

kan dom vara allegiska mot något i maten? kanske underlaget? Försök att byta ut underlag och Foder och se om det blir bättre

Hamstern som blöder ur ögonen, blöder den bara när man håller i den? Kan det kanske vara en hjärnblödning eller liknande? Då brukar väl nerverna påverkas? (och dom blir blinda, går konstigt osv) äter den? Håll upp hamstern och smacka olika ljud och se ifall den reagerar annars är den nog döv också och då tror jag det är bäst att avliva den…

Roxie
0

Om hamstern blöder ur ögonen och går snett kan jag garantera att det är en hjärnblödning. Det är väldigt plågsamt, och om jag vore er så skulle jag åka till veterinären direkt och låta hamstern somna in.

// Sofia

Sara87
0

1. Jasså va det en dvärghamster… trodde det va en guldhamster när jag svarade förut. Hmm.. Då vet jag inte va prickarna i ljumskarna är.

soapsmatte
0

Tack för svaren allihopa, får se hur det blir med hon som blöder ur ögonen, hon springer iallafall runt i sin bur:)

[GeeGee]
0

#7 Varför låta henne vara? Många hamstrar skritker inte fast än de mår fruktansvärt dåligt. Hjärnan blöder, vilket gör att trycket i ögonen ökar och kan i värsta fall göra så att ögonen får ett så högt tryck att dem spricker. Och det är inte trevligt!

Du kan inte låte en hamster gå omkring och blöda ur ögat…kostar inte mycket att åka till veterinären bara för att få veta vad dme anser. Det är din hamster värd!

soapsmatte
0

Svar till GeeGee:

Jag förstår det. Och det du säger att de spricker gör så jag mår illa. Vi ska gå upp till djuraffären först. Tack för svaret:)

Royalz
0

Tycker inte du ska fråga om råd hos en djuraffär. Personalen på djuraffärer är oftast väldigt okunniga.

Ring till en veterinär istället. Djuret lider ju om den blöder ur ögonen, det är inte normalt. Det borde du väll se?

Bulba
0

Ang den sista hamstern som blöder.

Fråga din syster ifall hon någongång råkat tappa hamstern (det behöver inte vara ett högt fall) eller trampat på den eller liknande. Hur gammal är hon?

Små barn kan ha svårt att riktigt förstå vad som är farligt och ofarligt och vad som är högt och vad som e lågt.

[GeeGee]
0

#9 Ja, sorry att jag tog i och skrev sådär men man vill ju sin hamsters bästa och jag vet att du vill göra det som är bäst. Fortsätt skriv så vi kan följa vad som händer. Lycka till!

soapsmatte
0

Svar till alla: vi är på g nu! Vi har pratat om det här hemma. Hamstern som blöder "ur ögonen", ja henne ska vi göra något åt. De andra hamstrarna mår bättre och min hamster som piper, hon piper mindre och jag håller i henne mer(läste att det kan vara för de vill ha mer uppmärksamhet), hennes sår är bättre:)

Nu är det bara Lilla Lisa kvar, forsättning följer:(

bblomquist
0

10 kullar? shit! är inte det lite mycket? :S

Sara87
0

#13 Var läser du det?

Odette
0

#15 det står i första inlägget- "Vi har alltid varit duktiga med att städa burarna och det här är våran tredje kull(vi har haft tio stycken innan)"

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

sophia007
0

Hoppas ni kommit till veterinären och låtit den lilla blödande hamster somna in nu, det är inte mycket annat att göra.

Bulba
0

#14 Jag tror inte att det är samma hamster som har fått alla.

soapsmatte
0

Svar till alla: nej jag menar att vi haft tio hamstarar innan;)

Odette
0

men tänkte på såren du beskriver.. att hon kliar sig bakom öronen och har stora sår där. Kan det inte vara skabb? Jag är inte så insatt i just hamstrarnas sjukdomar men hos råttor så äre då skabb som brukar ställa till det med frenetiskt kliande med öppna sår som resultat, sår och otäcka skorpor på huvud/nacke.
Men kanske kan någon mer hamsterkunnig svara på det, det var bara en tanke..

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

[GeeGee]
0

Vad har hänt med den som blödde ur ögat?

Denna kommentar har tagits bort.
[Sniff]
0

Hur har det gått? Har något blivit bättre med hamstrarna?

soapsmatte
0

Svar till alla(igen:P):

Hej allihopa! Hon som blöder ur ögonen(Lisa) hon mår bättre och hon blöder inte ur ögonen längre, hon har fått finare päls men går ändå snett. Vi har hållt henne varann dag eller så bara en liten stund och då kommer blod ur ögonen igen och sen efter vi lmnat henne så slutar det att blöda. Tricky?:/

Och svar till Odette: vi gick upp till djuraffären med henne men de sa inget speciellt, hon skriker just nu bakom mig. De sa att hon kunde varit blind, eller döv. Hmmm.

Och den tredje hamstern har fått en böld vid ögat men hon bryr sig inte om den. Men nästan hela ögat är igenväxt av det. Lite äckligt.

Tack till alla som undrar och svarar, våra små hamstrar hälsar också!:)

Roxie
0

Snälla lilla vän. Gå till veterinären. Vem som helst borde väl se att djuren mår dåligt. Förlåt, men det är bara sanningen. =(

// Sofia

UlrikaD
0

Jag håller med Roxie ovan, det här är absolut inte bra. Dina hamstrar behöver veterinärvård NU. Du orsakar dem lidande när du inte gör det och det tror jag verkligen inte att du vill.

Ta dem till veterinär nu genast. De sitter och mår dåligt och du måste hjälpa dem.

Du kan ju inte tycka att det är snällt att en hamster ska blöda ur ögat och en annan inte kan se pga att det är helt igenkletat. Skulle du vilja ha det så själv?

Royalz
0

Gå till veterinär! Dina hamstrar behöver veterinärvård!

[GeeGee]
0

Tänkt dig själv att blöda ur ögonen. Att sitta och skrika för att du har så ont.

Jag mår ärligt talat illa och tycker det är fruktansvärt att ni inte går till en veterinär. Hade en djurskyddsinspektör kommit till dig hade ni blivit av med djuren. Och det är med rätta!

Ringer ni inte till veterinären och går dit så hoppas jag att en inspektör kommer hem till er!

hunniebunnie
0

seriöst, gå till veterinären!

lovelybirma
0

Ni verkar vara djurvänner men jag blir väldigt upprörd av att ni låter hamstrarna må så dåligt :( Jag förstår inte riktigt varför man vänder sig till djuraffären vid en sådan situation, det är veterinären ni ska till när djuren mår dåligt. De flesta djuraffärer får in djur från grossister & har ingen aning om hur de ska hanteras. Har själv arbetat i djuraffär, JAG VET!

En sista sak som kanske verkar tjatig, men skaffar man ett husdjur får man räkna med veterinärvård också. En hamster kostar inte mycket, men veterinärvård kostar endel om djuren inte är försäkrade.

ememem
0

Jag måste hålla med övriga ovan, ni måste uppsöka veterinärvård! Yttersta ansvaret ligger hos era föräldrar (då jag misstänker att ni är minderåriga) att se till att djuren inte lider! Det är viktigt att påpeka detta för dem! Det har trots allt nästan gått två veckor sen ni började fråga om detta!!

Bulba
0

Om det är pengar det handlar om är det faktiskt inte så fruktansvärt dyrt att åka in och avliva en hamster. Jag avlivade min guldis Saga i tisdags och det kostade bara 250 kr och eftersom det är dvärgar ni har blir det nog ännu billigare.

Jag vet att det känns svårt att avliva ett djur men tro mej att när djuret väl är borta kommer det kännas som om ni gjort det ända rätta…

Odette
0

Djuraffärer kan inte alltid ge så bra råd, veterinären är de enda man skall fråga vad kommer till sjukdomar. Håller med ovanstående här så boka en tid hos veterinären nu så fort ni kan så ni får veta vad det är!
Djuren har det uppenbarligen inte bra och mår dåligt av deras tillstånd. Så gör dom en tjänst, det är det minsta ni kan göra!
Lycka till!!

_

soapsmatte
0

Svar: jaha då igen. Hamstrarna mår prima, mycket bättre än för två veckor sen. Min hamsters sår är försvunna och hon som blöder mår faktiskt bra och det har lsutt blöda ur ögonen och hon mår bättre och går nästan rakt. Så om det blir värre så går vi direkt till vetrinären. Tack för alla svar. Hejdå:)

UlrikaD
0

"Hon går nästan rakt"

Var någonstans låter det som en frisk hamster?

[GeeGee]
0

Åh…ibland undrar jag varför folk har djur!

Du vill verkligen inte till veterinären…har du inte penbgar så ta och sälj dina hamstrar så att det kan få ett bra liv och någon som tar hand om dem om de blir sjuka…

LinneaJohaanson
0

**Gå till veterinären NU!!
**Varför vill du inte hjälpa dina djur att inte lida?
Förlåt om det här låter otrevligt men det är hamsterns lidande.
Det spelar ingen roll om dom mår bättre dom verkar ju inte må bra
och dom behöver hjälp!!
Har en hamster blödit ur ögonen ÄR det något fel!
Din hamster lider vad är det du inte förstår i den meningen?
Gå till veterinären.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jossangizmo
0

Håller med alla ovan. Gå genast till vetrinär !!!

Stackars lilla hamster! :(

/Jossangizmo

Roxie
0

Säger detsamma. Stackars djur! Gå till veterinären för gudsskull!

// Sofia

91Marran
0

står ilagen att djur som som verkar vara sjuka måste tas till veterinär.

Mvh
Mig

b3llaa
0

ditt djur har blödit ur ögonen, och går snett, och folk här garanterar att den har hjärnblödning!! bara för att den mår bättre nu, så har den ju fortfarande haft det, och det är ju en allvarlig sjukdom! så snäälla, gå till veterinären med det lilla livet :'( och kolla upp vad det var för fel på de andra med 

och föresten, om ni har haft tio hamstrar så borde ni väl förstå när djuren mår dåligt och när det är dags att ta dom till veterinären…

[GeeGee]
0

Någon som vet något om "soapsmatte"? Ingen som känner henne eller vet vart hon bor eller nått?

[GeeGee]
0

Vadå då?! Alltså det är ett barn…sorr yatt säga det men dem tänker inte alltid lika dant som en vuxen gör.

bblomquist
0

åh vad hemskt.. hoppas hon går til lveterinären, djurplågeri ? /:

LinneaJohaanson
0

Ja det tycker jag absolut att det är!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Imasy
0

Eftersom ingen vet huruvida Soaps-matte har varit till veterinären eller inte finner jag ingen anledning till att vi ska spekulera och anklaga för något som kanske eller kanske inte har hänt.

Då är det bättre vi väntar på Soaps-matte kommer med en uppdatering.

[GeeGee]
0

Ja, hon verkar ju inte vara här inne så ofta så det är bara att vänta och se =/

soaps-matte
0
soaps-matte
1

Hej allihopa.

Jag blir väldigt ledsen när jag ser era svar. Allt jag ville veta var om ni visste vad det var med våra hamstrar. Att ni skriver att jag är en djurplågare när vi faktiskt pratar med vissa som vet vad vi ska göra, ger tips som faktiskt funkar.

Vi har små dvärghamstrar och alla säger att man inte kan avliva dom för de är så små. Och att ni frågar var jag bo handlar VERKLIGEN INTE om mina hamstrar.

Det är väl ändå jag som bestämmer vad vi ska göra med hamstrarna. Vi bryr oss så mycket om dom! Vi älskar dom så mycket och ni skriver att det är djurplågeri medans ni sitter vid skärmarna och vi ringer runt och går runt och frågar om hjälp!

Jag har sagt till mina föräldrar för längesen att vi borde gå till vetrinären men de säger att de mår bra. Så ska jag gå själv med alla tre hamstrarna och inga pengar!? Jag är faktiskt bara ett barn som undrade. Frågade bara om tips. Och att vi älskar våra hamstrar också när ni säger att det är djurplågeri.

Nu har jag skrivit av mig vad jag tycker.

Och nu till hamstrarna. De är väl okej. Jag håller inte så mycket på med min hamster just nu för jag har varit sjuk i två veckor. Men hon piper på och just nu är min mamma och köper något till hennes sår som några har sagt att det ska hjälpa. Den hamstern som är sne är fortfarande sne och hon har aldrig blödit ur ögonen utan vid, hon har slutit kliat sig där men min lillasyster vill inte avliva henne. Och vadfan hon är tio år och sen ska vi döda henne som hon älskar mest av allt? Aja… den tredje hamstern mår jättebra, hon ramlade från sitt galler förra veckan och slog ut en tand men hon har vilat fram tills nu och nu är hon jättepigg. Alla hamstrarna är faktiskt pigga de springer runt och äter nosar och vi håller i dom. När dom dör så dör dom. De är också gamla, fyller 2 år på allas hjärtans dag, det är så när de blir gamla(borde ni också veta).

Jag tycker och att någon person ska skita i var jag bor, det är lite äckligt att du vill veta vart jag bor…

Tack alla som svarat på mitt inlägg, några har varit till väldigt stor hjälp och några har bara varit dumma. Tack.

[Tovab]
0

Men du måste förstå att vi vill hamstrarnas väl. Som du har skrivit kan man uppfatta det som djurplågeri. Din lillasyster kan inte ha en hamster som blöder ut ögat och som inte kan gå rakt. Skit i vad djuraffärerna säger, gå till en veterinär.. Även fast dom mår "bättre" nu så måste ni kolla upp om det är något allvarligt fel med dom. Hjärnblödning är en väldig smärtsam död som plågar ihjäl djuret. Självklart kan man avliva Dvärghamstrar. Lider med er men ni måste skärpa er. Om ett djur sitter och skriker så är också någonting fel. Ta med alla hamstrarna till en veterinär som får grundkolla dom. Berätta allt som har hänt. Hamstrar är väldigt bra på att inte visa att dom har ont. Och en som skriker plågas verkligen då…

Ta ett ordentligt snack med din mamma. Visa henne den här tråden om det behövs för att hon ska förstå.  Det är vi som människor som har ansvaret för våra djur. Djuren döljer oftast att dom har ont. Så det är vi som måste ta dom till en veterinär. Och i värsta fall låta dom somna in…

Lycka till // Tova

[GeeGee]
0

Vet att det är mig du tänker på och jag ville veta var du bor eftersom jag sner att det är ett fall för våra djurskyddsinspektörer.

Jag tänker inte skriva något mer för vill inte vara taskig när du BARA är ett barn som du skriver jämt. Men jag kan säga att jag var liten hade jag ändå lite pengar sparade och jag hade aldrgi någonsin skaffat djur om mina föräldrar inte tänkte hjälpa mig.

Spelar ingen roll om din syster är 10 år. Min lillebrorsa är det och vi fick avliva vår hund som vi haft i 6 år eftersom han var psykiskt sjuk. Kan du tänka dig hur svårt det är att förklara en sådan sak?!

Du kommer bara med ursäketer och det spelar ingen roll att ni ringer runt och frågar, ni gör ju ändå inte det man ska göra.

Punkt slut!

Royalz
0

Klart det går att avliva dvärghamstrar. Dom är inte alls för små?

UlrikaD
0

Jag har aldrig någonsin önskat att någon skrivit inlägg på skämt och driver med forumet. Men här hoppas jag verkligen. Hoppas att det ligger någon vuxen människa bakom det här nicket utan några djur överhuvudtaget.

För om detta är riktigt så mår jag otroligt dåligt för dessa hamstrars skull. Undanflykter är alltid lätt, ta hand om sina djur verkar vara svårare.

hunniebunnie
1

Okej, jag förstår att vissa blir upprörda och vill säga vad de tycker.. Men det går faktiskt att göra det på ett trevligt sett och bara säga att man vill hjälpa dem. Det kommer inte att bli bättre med massa agressiva ord m.m. Tycker bara att alla ska tänka på vad ni skriver då hon är ett barn.

Så, till ämnet. Jag förstår att du älskar dina djur, det förstår jag verkligen. Men om du förklarar för din mamma och pappa att en kan ha fått en hjärnblödning m.m så kanske de tar er till vetrinären. Du skulle kunna visa dem information om sjukdomar som kan  likna de hamstarna kan ha så att de förstår att det är allvarligt.

Annars kan du be dina föräldrar att ringa till veterinären och prata med dem och få ett besked av dem om vad ni skall göra med hamstrara så att de får höra det med egna ord.

Lycka till med allt, och uppdatera lite oftare gärna :)

Anna-Helga
0

En hamster som slår ut en tand är ju också lite allvarligt… Den som går snett mår inte bra. Du borde lyssna på råden här och ta hjälp av någon annan vuxen om dina föräldrar inte lyssnar? För äger man djur är man skyldig att ge dem den vård de behöver enligt lag. Så det är dina föräldrars skyldighet att se till att djuren slipper lida.

Det är inga leksaker utan levande varelser.

[Tovab]
0

hur går det? Har ni tagit dom till vet.? Vad sa dom? :)

BMEXX
0

Usch.. låter ganska så illa det där, tycker du ska ta en ordentlig pratstund med dina föräldrar, även dom må ju inse att det där inte är bra.

Hoppas att ni kan ta dem till vet och att de blir friska eller somna in så de slipper lida.

// Pabblo

UlrikaD
0

Med tanke på att tråden startades för över två månader sedan. De har alltså fått gå och må dåligt så länge.

BMEXX
0

#60 jo tänkte på det med=/

Så jag undrar hur föräldrarna har kunnat se dessa djur lida så länge.

// Pabblo

elvissspringsteen1
0

Kan ju inte påstå att man älskar sina djur om man inte tar dom till vet när det verkar vara så mkt problem… Spelar ingen roll hur gammal tjejen som har hamstrarna är, är hon bara 10år då har föräldrarna det slutliga ansvaret att djuren får den vård dom behöver.

Ja, mår djuret dåligt måste man ta bort det eller ge den vård. Spelar ingen roll överhuvudtaget om det är den hamster man gillar mest osv… Gillar man den hjälper man den, egoistiskt som f-n att inte avliva ett mycket sjukt djur bara för att man själv inte vill. det är inte att ta ansvar.

Sloj-border
0

oj.. kan du inte försöka spara ihop egna pengar till vet. avgift? det är inte så jätte dyrt… snälla gör det! för dina hamstrars skull!

lycka till och hoppas att allt ordnar sej!<3

Odette
0

#51 " Och vadfan hon är tio år och sen ska vi döda henne som hon älskar mest av allt?"

Man kan väl inte ha kvar djuren bara för sin egens skull? Har man inte djur för att de ska leva och må bra, vara friska glada och spridja glädje å kärlek? Glad Det är väl inte kul för dig och din syster om era djur börjar tackla av, är dom gamla kanske dom behöver hjälp att få somna in. Gnagare är sjukt tåliga djur, de kan leva länge trots att deras kropp praktiskt taget redan lagt av.. å det är då vi som ägare måste ta vårat ansvar och se till att de inte lider. Oavsett ålder. Har du inga pengar så får du låna av dina föräldrar eller gå till nån granne. Det är helt ovesäntligt och ingen ursäkt. Det ligger på ditt samvete hur du gör..

Men men, jag förstår inte riktigt varför vi har kvar den här diskussionen,, känns som att alla här redan sagt vad de tycker (?) och ja.. vi har fått ut vårat budskap härifrån forumet nu tycker jag iaf.  Finns inte mycke mer vi kan göra.

Over and out!!!

_

Zvintos
0

#64: "Man kan väl inte ha kvar djuren bara för sin egens skull? Har man inte djur för att de ska leva och må bra, vara friska glada och spridja glädje å kärlek?"

Så sant så.
När ett djur mår dåligt måste man tänka på deras livskvalitet, inte hur vi skulle må om djuret fick somna in.
Det är våran skyldighet som djurägare.

Sen ursäkten om att man inte avlivar dvärghamstrar för att de är för små.
Det går alldeles utmärkt att avliva såpass små djur.
Jag var in till veterinären igår och avlivade en 3 veckor gammal guldhamsterunge.
Den vägde väl knappt hälften av vad en vuxen dvärghamster gör.

Schniigel
0

Förlåt men detta är sjukt!

Jag fick min första egna hund när jag var 11år och tyvärr så led hon av någon psykisk sjukdom (hjärntumör? eller något som iaf påverkade hennes mentalitet) vi gick på kurser, gick till en hundpsykolog, kiroprakter och allt möjligt med henne (det kostade bra mycket mer än vad vi egentligen hade råd med) och när jag var 14år så åkte jag själv in med henne till djursjukhuset och avlivade henne!!! Min mamma borde egentligen kanske varit den som gjorde det men det var min hund, min bästa vän och jag ville inte att varken hon eller vi skulle behöva lida längre för man får så fruktansvärt dåligts samvete när man vet att ens djur inte mår bra!

Visst är det hemskt att din lillasyster ska behöva säga adjö till sin hamstrer men även unga måste lära sig livets kretslopp och jag tror att ni alla kommer att "växa" som personer om ni klarar ta steget att avliva era hamstrar.

Detta låter kanske hemskt men om man inte har råd med veterinären så är det ändå nästan mer humant att knäcka nacken av hamstern än att låta den leva.

[LoveNasse]
0

#51 Jag förstår vad du menar, man åker inte direkt till veterinären med en dvärghamster för avlivning eller undersökning, det är bara stressigt för djuret. Hur troligt är det att det går att bota en två årig hamster liksom? Antingen läker det eller så dör hamster thats it!

BMEXX
0

#67 så du tycker att det är okej att djur har lidit i hela två månader?

// Pabblo

[LoveNasse]
0

#68 nej det tycker jag verkligen inte, fattar inte varför hon inte separerar på hamstrarna bara, för det är väl det som är promblemet att dom skadar varandra?

BMEXX
0

#69 vet faktiskt inte vad som har hänt:S

Men tycker ändå de borde ta dom till en vet.

// Pabblo

Crest
0

Snälla, om hon verkligen älskar sin hamster så mycket så borde hon ju avliva henne? Jag har själv fått avliva två marsvin när jag var kanske 8-10 (är tolv nu) år, pga hjärntumör och fluglarver i ett sår som höll på att äta upp honom inifrån, han skrek verkligen bara man rörde vid honom. Och marsvin är som hamstarar, väldigt bra på att dölja att de har ont, så om de skriker lider de verkligen. Om jag inte hade älskat mina djur så mycket så hade jag ju bara tänkt på mej själv och låtit henne leva för att jag ville det. Så avliva henne. Förstår inte varför man inte skullle kunna det med en dvärghamster bara för att de är små?

Stackars djur! :(

Imasy
0

Jag låser denna tråd, då jag inte tycker den tillför något längre. Dessutom verar TS inte vara speciellt aktiv på sajten heller (?), så jag tycker denna tråd bara blåser upp till bråk i onödan.

Vill TS starta en ny tråd med uppdateringar kringa hamstrarna så är det fritt fram för det.

Inlägget är låst för nya kommentarer