Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 3782 ggr
Imasy
0

KLOTTERPLANKET 8

En klottertråd för OT prat.

Förra tråden finns att läsa här.

MariaG
0

idag måste jag storstäda köket. Inte kul, men måste göras. Börjar med en kopp kaffe.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Imasy
0

Har precis dammsugit. Idag kom första (k)räkningen också som ska vara betald till slutet av månaden.

Funderar på att byta till Parlino på mobilen, men jag hittar inget telefonnummer. Vägrar att hålla på och tjafsa runt via mail och inte få svar på sina frågor. Skickade dock ett mail till dem med en förfrågan om ett telefonnummer till kundtjänst. Imorgon kommer jag att få svar på det :/

Royalz
0

Idag har jag städat nästan hela huset så pappa ska bli glad så han kommer ge med sig så jag får beställa en systemkamera idag :p haha

Imasy
0

Fuling Skrattande

[Sniff]
0

Idag fyller Ellen (Lellson här inne) 11 år:D:D:D Grattis;) <33

På lördag är det äntligen utställning!:D:O

Nu mår jag bra igen^^ Fast jag har ont i armen…:/

[Sniff]
0

… Är någon inne? (A)

Royalz
0

Det funkade ;) Så nu har jag precis beställt en systemkamera :D

[Sniff]
0

Där hade du tur;)

MariaG
0

Städat hela köket idag, så imorgon har jag förtjänat mig en pizza Glad

Roxie
0

Men shit vad alla har städat! Själv har man jobbat 9-19 som alla andra dagar :P

// Sofia

hunniebunnie
0

haha, håller med #10 alla har typ städat! GAnska skönt med ny kolotterplank :)

Den 22 nov ska jag åka och kolla på hamstebebbar (dvärg) Och dagen efter fyller jag ååår! hehe, då får jag köra moppe (efter jag har tagit kort Tungan ute)

[Sniff]
0

#11 Vad kul!;) Vad ska de heta då? (A)

hunniebunnie
0

#12 jag vet inte, om det blir två killar, vilket det antagligen blir så kanske pepsi och cola (?) Ngt annat namnförslag? hehe Tungan ute hade inte så mkt fantasi!

[Sniff]
0

Haha, Peppar och Snö? XD Hehe… Peppar. Peppar och Sigge? Peppar och Basilika? Peppar och Oliver? Peppar och Salt? Peppar och Tiger…? Peppar och Sixten^^

hunniebunnie
0

hihi, du gillar peppar ;) men jag vet verkligen inte. det kommer vara två campbells. Kan ju lägga upp bilder och så kan andra också skriva namn som de tycker passar dem.

hunniebunnie
0

Vilken affär i stockholm är bäst att köpa inredning till hamsterbur? Asså typ skålar, trä hus, Sand m.m.

Vilken affär brukar de ha mycket tillbehör till hamster i? Glad

På lördag ska jag köpa en jättefin hamsterbur och inredning, hiihii! Skrattande

[MissDiss]
0

Bara för att hänga med här med! :P

Imasy
0

Kolla in Djurbitens sida, där finns allt och lite till ;)

hunniebunnie
0

#18 Okej, tack så mycket!! :)

Tazzar
0

#7 Åh vad roligt, grattis! Vilken modell? Glad

Royalz
0

#20 En Nikon D3000 :) Perfekt nybörjar modell då jag aldrig haft eller fotat med en systemkamera innan.

[iurochskur]
0

Idag ska man packa, städa och Plugga.

Har ett kliande nikotinplåster på låret, men jag har lyckats hålla upp nu sedan 6 dagar nu.

Våran vovve har fått leta godis i aktivitetsboll och under mattorna.

Hoppas eran helg blir fin!

Imasy
0

Grattis till de 6 dagarna :)

Tycker du plåster funkar bra? Själv testade jag tabletter förut, och det fungerade jättebra.

[iurochskur]
0

#23 Tack Imasy!

Jag tycker plåster fungerar alldeles utmärkt, kombinerat med nåt tuggummi om man ändå känner suget. Sen har jag även testat den där munsprayen, fungerade mkt bra men räckte inte så länge.

Imasy
0

Okej, för pillrena jag testade tog bort röksuget helt, så kroppen blev av med nikotinsuget utan att man kände absinensen.

[iurochskur]
0

#25 Vad bra! Då ska jag kika på apotekets hemsa så får vi se om jag testar tabletter med. Alltså när denna veckas plåster tagit slut.

Imasy
0

Tabletterna är receptbelagda. Den varianten jag testade hetter Zyban, och en låda med hundra tabletter kostade 995 kr :/ Och man ska egentligen ha två lådor för att kunna fullfölja behandlingen. Zyban är egentligen ett antidepp-preparat.

Men de har också släppt nåt nytt piller som jag tror är mer inriktat på sluta röka, och det var nån krona billigare. Fördelen är att de faller inom högkostnadsskyddet tror jag.

[iurochskur]
0

OKi då vet jag…

Bella-R
0

Jag skapade precis ny bilddagbok, så nu vill jag att alla med bdb lägger till mig så jag får lite vänner Oskyldig

Pyttes heter jag. :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[Sniff]
0

#15 Jo(A) Jag hade lite dålig fantasi…^^ Bello och Camaro? ;)

[Sniff]
0

#30 Eller Baloo och Camaro;) ^^

Zvintos
0

Blä, sitter och försöker hitta fodervärd åt 2 av kaninerna.
Men tyvärr går det trögt.

Imasy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lillplutt Per skulle ha fått komma hem nästa vecka, men så har han fått magsjuka här i veckan och tappat så mycket i vikt. Därför kan han heller inte vaccineras sista gången nästa vecka utan det får bli veckan därpå.

Men den som väntar på något gott..  ;)

[Sniff]
0

Han är jättesöt<33 Hoppas han blir frisk snart och får komma hem till dig;)

Imasy
0

Tack tack :) Ja han är ju inte bara söt, utan även perfekt, därför heter han så ;)

hunniebunnie
0

#33 naaaaauww! Så himmla sööööt :)

hunniebunnie
0

# 30, 31. Gulliga namn. Har lite att tänka på! Men jag ska skapa en tråd (elr använda den jag har) och lägga upp bilder. Då är det nog lite lättare för att ge dem namn! :D

hunniebunnie
0

Imorgon åker hamstern jag har tagit hand om hem Gråter hon är så söt, vill bara inte släppa hem henne!!! ^^

[Sniff]
0

#35 Smart namnval;) :P

Imasy
0

Ja uppfödaren hade inte döpt honom ännu när jag tingade honom så jag fick välja namn på honom själv.

Eftersom jag hade bestämt att han skulle heta Per till vardags fick han helt enkelt heta Per von Perfekt i stamtavlan. Lite ego och retsamt sådär Tungan uteFlört

[Sniff]
0

#40 Haha:P von PerfektXD ^^

Imasy
0

Jag har ju en annan katt här hemma som heter Kjell Kriminell om du tycker det var bättre Flört

[Sniff]
0

#41 Haha^^ Du verkar vara bra på att komma på namnXD

[Sniff]
0

Menar #42(A)

Imasy
0

Ja medans jag ändå är igång så har jag en honkatt som heter Hoppsan Kerstin ;)

Hade min älskade Kenneth också, men han dog plötsligt och oväntat för ett år sedan :(

[Sniff]
0

#45 Haha^^ ja, min katt heter Sniff… (A) XD

hunniebunnie
0

Vet inte var jag ska köpa hamstertillbehör! Ngt förslag på affär som finns i stlm? Fundera på stockholms zoovaruhus, men finns det ngn bättre? tack för svar :)

Imasy
0

Kolla in Djurbitens hemsida säger jag bara ;) Där finns allt och lite till. Man önskar att man var miljonär, ujuj vad jag skulle handla då :)

hunniebunnie
0

#48 fast jag gillar inte att handla över internet, hehe gillar att se sakerna själv och ta tid och så. Men tack för att du svara! Glad

Ngn annan som har förslag? Tungan ute

Imasy
0

Jo, nackdelen med att handla på nätet är ju att man inte kan klämma och känna på sakerna.

Fördelen är ju att de brukar kunna ha ett större utbud och lägre priser än butikerna.

hunniebunnie
0

#50 håller med! Men kan du ngn bra affär? :)

Imasy
0

Näe, ingen bra affär i Sthlms-trakten iaf ;)

Zvintos
0

Blä, längtar tills jag kan köpa kameran jag vill ha.
Som det ser ut nu, kommer det ta alldeles för lång tid. Tungan ute

[Sniff]
0

Vet ni vad? :D Min lillasyster ska köpa brorsan till Hani!:D

hunniebunnie
0

#54 åååh. vad roligt! :)

hunniebunnie
0

ngn som har kollat på idol? Tkte iaf att det var bra att Eddie åkte ut för han sjöng ofta falskt. Väntar på att Calle ska åka ut nu ;)

Vem hejar alla på? Jag hejar på Tove, Mariette och Erik :)

Imasy
0

Bleh!

Jag hejjar inte på nån, då jag har utvecklat allergi emot idol Flört Och Lets dance. Och Melodifestivalen Tungan ute

Roxie
0

Är det bara jag som inte kan lägga upp bilder? :(

// Sofia

Imasy
0

Jag testar att lägga upp en nu. Bilden ska föreställa när katterna hjälper mig med garderobsstädningen ;)

Imasy
0

Hä funka! ;)

Bella-R
0

#59 Aw Glad hur många katter har du? Är det alla på bild elr? Flört

Roxie
0

Men va satan. Jag får bara upp nåt error… Har till och med provat i annan webläsare! Ska prova på sambons dator.

// Sofia

Roxie
0

Inte där heller. crap.

// Sofia

Imasy
0

Nänä, inte all där inte ;) Om 2 v har jag fyllt mig lagliga kvot Tungan ute

Fast en måste omplaceras och en annan är skruttig, så jag tror inte han kommer vara kvar i all evighet, så du kan väl räkna åtminstånde -1 inom snar framtid.

Royalz
0

Jag kan inte sova :( Vaknade för en timme sen och kunde verkligen inte somna om..

Imasy
0

Vaknade för en liten stund sedan, fick en rejäl sovmorgon. Snöar för fullt ute, och detta kan bli att ligga kvar med lite tur.

Har precis haft ett bråk med min kära son. Han spillde ut några droppas mjölk på golvet som jag bad honom torka upp. Men det ville inte han för att det var minsann jag som var husets städare fick jag hör.

Nu slapp han inte undan, utan han tog reda på efter sig, men pga att han fick torka upp efter sig fick jag veta att jag var dum och han skulle inte prata med mig på en vecka ;)

Ska dricka mitt morgonkaffe och göra ett försök att ta min spruta. VC sköterskan ringer kl 11 för att höra om jag lyckades själv eller om jag behöver hjälp. Men jag fick ju till det igår, så jag hoppas det går vägen idag med.

Sen ska jag ta med mig hun och unge ut i skogen och snön en sväng.

Roxie
0

#66 Gud vad mysigt med snö. Här i Göteborg regnar det som vanligt.. Saknar lilla Ludvika när det gäller snön :(

// Sofia

Royalz
0

Snart kommer det en familj som ska välja ut en liten hamsterbebis :)

hunniebunnie
0

Nu har jag köpt Bur och tillbehör! Weei, är jätteglad Skrattande hihi och nästa helg blir det till att titta på bebbar Skrattande

[Sniff]
0

Jag kan bara meddela att utställningen gick jättebra! :D Sniff, min katt, kom 2:a! och Hani kom 1:a! :D:D:D Bra va?! Är superglad:D

Imasy
0

Men vänta nu, har du varit på utställning med både katt och hamster? För är inte Hani en hamster? ;D

[Sniff]
0

#71 Jo, det är en utställning som 4H ordnar, där alla får pris;) Ingen stor, liksom…;)

Imasy
0

Jaha, på så vis :)

men hur går kattutställningarna till där? Är det uppdelat i raser och så?

[Sniff]
0

Nej, det är inte uppdelat så, det är därför jag är med, Sniffen är ju ingen raskatt och har ingen stamtavla… Och det behöver man inte ha i denna utställning. :) Samma med hamstrarna och marsvinen, för kaninerna finns det en klass för de med stamtavla. Det finns en övrigt-klass också. Och en klass för råttor;)

[Sniff]
0

Och Hanis bror var på utställningen! :O Den unge som jag hade tänkt köpa först, men de hann före. Gud, vad häpen jag blev:O

[Sniff]
0

Finns det en dvärghamstersort som heter Sibirisk dvärghamster?

[MissDiss]
0

Jag har så tråkigt!? "/

[Sniff]
0

Jag har tråkigt:P

[MissDiss]
0

Ska vi tråka tillsammans? :P

Roxie
0

Sitter och väntar på att bebisarna ska komma, men tiden går sååå sakta!

// Sofia

[MissDiss]
0

Aw, jag förstår dig! Har ett nytt parnings försök på G! Men honan verkar inte vilja än "/

Imasy
0

Själv sitter jag och går igenom alla julsakerna jag tagit upp ifrån källaren idag :)

Superstars
0

Idag har jag lagt märke till att Zheverez Zvullo diggar Liquid Soul! En Trance bit! Han sitter och tittar på det med ett leende på läpparna! Lustig hamster. Zvullo har bra musik smak! hahahaSkrattande

[MissDiss]
0

Haha :P

UlrikaD
0

Ska dammsuga precis som jag gör varje dag. Då är dammsugaren stendöd. Går inte att få liv i. Och har man så mycket djur som jag har samt allergi och astma går det inte att leva en dag utan dammsugare. Vete f-n vad jag ska göra nu…Obestämd

Roxie
0

#85 Haha, illa.. Inte mycket som vill din väg idag Tungan ute

// Sofia

UlrikaD
0

#86 Nej, det känns inte riktigt som min dag, vecka, månad år….

Fast lilla Koriander fick flyttat hemifrån iallafall så det var ju positivt.

Nån som har en dammsugare till salu i Göteborg för 200kr?Flört

Imasy
0

Har också dammsuigit idag, kan heller inte leva utan den pga allergi osv.

Funderar på att gå till Ica och köpa pistagenötter.

UlrikaD
0

#88 Nej, det var ju det.

Visst, vi ska alla dö, men jag hade inte planerat att dö i ett astmaanfall pga att min jäkla dammsugare gett upp.

Ebba-A
0

Min hund är inte klok nånstans. Nu springer hon runt med bakbenen samtidigt som huvudet och frambenen ligger på mattan satidigt som hon låter som en svårstartad båtmotor. Ser helt sjukt ut. Precis som hon ;)

Värd på Choklad iFokus

Superstars
0

#90 hahaha kan föreställa mig synen!

[MissDiss]
0

Hamsterparning på G! Skrattande

UlrikaD
0

#92 Vilka är de blivande föräldrarna?

[MissDiss]
0

#92 Pluto blir pappa nu, men mamman är lite hemlig än :)

Roxie
0

#90 Så brukar min hund också göra. Framförallt efter att hon ätit. Torkar munnen :)

// Sofia

Bella-R
0

Vilka här har bilddagboken?  :)

[MissDiss]
0

#96 Jag :P

Bella-R
0

#97 Vad heter du? ^^

[MissDiss]
0

#98 VaniljSoda gästlösen: gnottar :)

[Sniff]
0

Jag är jätteglad idag^^

Superstars
0

Är deprimerad och gråter! Kärlek även för en 32 årig kvinna är inte heller så lätt alla gånger…Gråter

Bella-R
0

#101 Vad är det som har hänt?

Royalz
0

Vaknade för en timme sen och kunde inte somna om :/

Och kl 10 kommer det en till familj som ska hämta sin lilla unge, så kan ju inte gå och lägga mig igen för då kommer jag säkert försova mig ^^

MariaG
0

Varit så trött i helgen. Rynkar på näsan Men sitter här och dricker kaffe och hoppas bli lite pigg.

[Sniff]
0

Jag ska snart iväg till mamma Och Hani, sedan kommer Amanda dit och då ska vi till mormor och morfar, för Amanda ska intervjua mormor (en skoluppgift). Sedan kanske jag och Ellen kan åka på djurmagazinet och köpa ett hus eller något, till nya hamstern:D

[Sniff]
0

#105 Fast det är ju stängt på djurmagazinet idag…:(

Roxie
0

Nu ska jag åka och handla. Blev sjukt sugen på chocolate chip cookies som jag ska baka nu :D Hittade ett smaskigt recept: kakor Skrattande

// Sofia

[Sniff]
0

Mums^^, såna måste jag baka någon gång:D

Ebba-A
0

Psst…. Bästa Sonia (nonisaga) fyller år idag :D

Värd på Choklad iFokus

[MissDiss]
0

Grattis Sonia! :D

Imasy
0

Grattis nonisaga :)

Roxie
0

Grattis till födelsedagsbarnet!

// Sofia

hunniebunnie
0

Grattis på födelsedagen! :)

Konstigt, mitt förra inlägg kom inte med.. :/ måste ha loggat ut för fort ;)

hehe, men jag har iaf köpt en jättefin dunabur och hus och grejer Skrattande

Ngn som vet om man behöver två toaletter eller räcker det med en? :)

Superstars
0

#102 Ja,vad gör man när vännen man har känslor för bor i Stockholm och man inte har pengar till en kryssning för att åka och hälsa på honom.   #SUCK#

Sessy
0

Halloj! Hoppas ni mår bättre än vad jag gör :| Vaknade i natt av att jag hade hög feber, migrän och illamående! Har haft feber hela dagen och allt jag fått i mig är 5 skedar soppa och febernedsättande… Hoppas verkligen inte att det är den berömda influensan men det är verkligen inte omöjligt! Har aldrig blivit så här dålig på så kort tid.. :( Kämpar med andningen då jag har astma.. :| Om detta bara är början vill jag inte veta vad som väntar mig.. Hoppas att ni har det lite friskare än mig iaf.. :)

hunniebunnie
0

#114, 115 vad tråkigt för er. Min storebror har kanske fått svinisen och han har 39,5 graders feber och ont i hela kroppen och frossa! Tkr synd om honom… Hoppas inte jag blir smittad :/

[MissDiss]
0

#116 Åh nej! Stackars honom! :(

hunniebunnie
0

#117, mm… Men jag hoppas att alla sjuka kryar på sig!!!

Jag har städat mycket av mitt rum nu så att jag skulle få bra plats för alla nya hamstersaker :D

VAd har ni gjort idag? :)

[MissDiss]
0

#118, Städat burarna typ :P

hunniebunnie
0

#119 hihi, roligt! Ska lägga upp en bild på min Bur :)

hunniebunnie
0

Ngn som vet om man behöver två toaletter i buren (till två dvärghamstrar) eller räcker det med en? :)

nonisaga
0

Jag sitter och njuter av en tårtbit (ensam -.-), för jag fyller år idag :D

[MissDiss]
0

#122 Än en gång stort GRATTIS! :D

nonisaga
0

Nämen kolla ni har ju redan grattat mig *missat* :D (bra där ebba ;) )

Tack allihopa!!

hunniebunnie
0

#124 haha :)

[Sniff]
0

Grattis nonisaga!:D

Längtar till på onsdag och torsdag:D

Imasy
0

Ska snart gå till Ica tror jag och köpa lite sytråd så jag kan fortsätta mitt pyssel. Hoppas bara att "monstret" i "skogen" jag måste passera är borta :S

[MissDiss]
0

#127 vadå för monster ! ? :O

Royalz
0

Om lite mer än 30 min är det Gossip Girl igen :D

Imasy
0

I natt, vid 00:30 tiden var jag ute med hunden, och hon stannande till vid en skogsdunge bredvid mitt bostadsområde och kissade snabbt som attans, sen ville hon därifrån på en gång.

Hon gick och stirrade in i den kolsvarta dungen hela tiden och började sin färd hemmåt. På väg in mot våra hus passerar man ett sophus och en lekpark, och hon tittar hela tiden in emot dungen.

När vi kommer till hörnet på sophuset hör jag ett "morrande"/ gurglande och frustande innifrån dungen.

Jag kan säga att det var någon som la benen på ryggen och kutade fort som bara den över gräsmattan och in i källarn. Kan lova att segproppen till hund jag har också sprang för kung och fosterland.

Har ingen aning om vad det var för nåt där inne, och jag hade ingen lust att stanna kvar och ta reda på det heller. Stog och gluttade genom källardörrn ett tag men ingen gav sig till känna.

Gick tillbaka dit idag för att se om det fanns några spår, men det var svårt att se pga terrängen.

[MissDiss]
0

#130 Usch vad läskigt! :O

hunniebunnie
0

#130 fy vad läskigt. "samma" sak hände mig när jag var ute med hunden. När jag går ut med henne så går jag förbi ett jätteäckligt garage, helt övergivet i trä och spindelnät på fönstrena. Iaf när jag gick förbi så sprang hon fram och morra och skällde mot garaget. Jag kan säga er att vi sprang som attan!! ^^ sjukt läskigt :/ usch… Dessutom är jag väääääldigt mörkrädd (detta var på kvällen som det hände), har alltid varit det Obestämd

[MissDiss]
0

#132 Usch då! :(

Ebba-A
0

Jag borde skriva uppsats. Men gissa vad jag gör - inte skriver uppsats iallafall. Har en JÄTTEstor uppsats som ska lämnas  in i övermorgon, och den är knappt påbörjad. För att jag ägnar mi åt sånt här istället, och jag vet att bilden är en jättedålig cambild.

Värd på Choklad iFokus

[MissDiss]
0

#134 Wow! Vilket underbart vackert öga! :D *chockad*

hunniebunnie
0

Jag har trååkiiigt… bläää har verkligen inget att göra :/

Royalz
0

Imorgon hoppas jag min beställda systemkamera kommer fram :) Blivit extra långt leveranstid nu eftersom det varit helg.

[MissDiss]
0

Någon som ska se Härmed förklarar jag er Chuck och Larry klockan nio? :D

Roxie
0

#137 Vad är det för kamera du beställt? :)

// Sofia

Royalz
0

#139 En Nikon D3000 :)

hunniebunnie
0

#138 JAAAAG! :D

Tazzar
0

GRATTIS på födelsedagen nonisaga! Skrattande

#130 *asgarvar* Haha! Träffade du på monstret igen då??

Imasy
0

Nja, "monstret" tror jag snarare är en galen älgko som springer i skogen bredvid mitt bostadsområde.

Den har varit på promenad utanför mitt hus för flera veckor sedan, tagit en promenad mitt i centrum, samt att den har attackerat grannar mfl ute i skogen helt oprovocerat.

Den "lilla" biatchen ligger på lurpass och kommer utflygande från buskarna till attack. Den sparkade en av grannarnas hund rejält efter att hon jagat ut hunden i skogen, ( och det är en stor schäfer vi pratar om), så hunden var blodig i hela ansiktet.

Vi har även sett varg och lo här, även om jag sätter min slant på att det var älgen. Men oavsett vilket av de tre alternativen det har kunnat vara, så hade inte jag lust att möta nån av dem mitt ute på den stora gräsmattan där jag vaken hade tillhyggen eller skydd ;)

Tazzar
0

#143 Haha ja men som här då. Vi hade nyligen två älgkor som ibland tog sin morgonpromenad genom centrum, men de verkar ha hittat något annat ställe nu, sedan så har vi hjortar som springer omkring på kvällarna, en och annan hare (jätteläskigt Flört Iaf enligt Aniu), och för något år sedan stötte jag och Mollie på Herr Grävling som stod och stirrade på oss innan han bestämde sig för att traska vidare. Rävarna håller till inte så långt ifrån. En kungsörn var också nyligen på besök. Bara varg, björn och lo som saknas då! ;D

Roxie
0

Ja.. här i göteborg har vi bara duvor Cool

// Sofia

Ebba-A
0

Imorgon ska jag gå och boka tid för piercing :) I näsvingen blir det, och kanske helix också om jag har pengar. Har äntligen lyckats få föräldrarna gått med på det.

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

Tack Johanna/Tazzar! :)

#146 Jamen jas Ebba!! *vill*men vad e en helix? Obestämd

Imasy
0

Har kommit en liten bit på väg iallafall på mitt evighetsprojekt ;)

Imasy
0

Man ska inte skratta åt anda för deras utseende, men de här mugshot´sen gör att jag inte kan hålla mig ;)

Imasy
0

Den här lilla sketchen Av André Vickström beskriver verkligen svensken SÅ bra ;)

[iurochskur]
0

#143 Men älgar morrar ju inte…? Jag skulle med blivit skitskraj! Mörkrädd är jag utan morrande saker i skogen.

Hoppas ni får reda på vad det var.

Jättefint projekt du håller på med!

Önskar alla en godmorgon.

Imasy
0

pratade med grannen nyss, och nu kommer en rejäl *äckelvarning*

Igår förmiddag hade någon trevlig person, satt sig och bajsat i deras trapphus Förvånad Det hade varit en stor äcklig diarree hög i källartrappen.

Vi har lampor i huset som tänds efter rörelser, så man går ju på för man vet att lampan tänds.

En annan dam i det huset hade varit på väg ut genom källaren, gick i trappen och såg inte den delikata högen utan kliver i det och halkar ner i högen Tyst

Sen fick jouren komma och städa upp detta igår.

Vad jouren inte visste var att denna dam hade halkat i det, och att hon hade gått ut genom källaren och lämnat bajsspår efter sig på vägen ut, så det fick vaktmästaren göra idag när han kom till jobbet.

Fast jouren hade sagt att de var inte ett dugg förvånade. i ett annat bostadsområde hande någon bajsat i torktumlaren och slagit på den. Ni kan ju tänka er den lukten. Det slutade med att de fick kasta ut hela tumlaren och byta ut den mot en ny.

[Hamstris]
0

Sitter här och e sjuk, tror jag fått svininfluensan. Jag borde göra läxor men jag orkar inte.

Royalz
0

Nu har äntligen min kamera kommit fram till posten :D Så ska åka och hämta ut den snart :)

Bella-R
0

#150 ÄLSKAR André Wickström! He's the best :D

Sara87
0

#152 Men blä! Det finns då folk till allt :S

hunniebunnie
0

DET ÄR KALLT!!!! hehe, nu ska jag räkna matte :/

[MissDiss]
0

#146 Vad är helix någonstans ? :P Jag har 10 piercingar själv jag ! :P

Royalz
0

#158 Vart har du piercingar då? :)

[MissDiss]
0

#159 Vi börjar nerifrån xD

Naveln, tungan, nosvingen xD

2 i ena örat, 3 i andra och sen 2 i brosket i örat xD

[MissDiss]
0

#159 Har lugnt fler på G ;)

Royalz
0

#160 Okej :) Har också haft i navel och näsvingen, men har bara i tungan kvar :)

[MissDiss]
0

#162 Okej :P Jag är tokig i piercingar ! :D

Otroligt Pluto är vaken! :D

Superstars
0

Är så kär så jag mår allt ILLA!Rynkar på näsan

hunniebunnie
0

#164 Rynkar på näsan

Ebba-A
0

#158 Det är över i örat, i brosket. :)

Jag har bokat tid nu, så det blri näsvingen på onsdag. Vill egentligen ha i läppen och tungan också, men min pappa är typ anti-piercings så jag får vara glad att jag ens får näsvingen. Men tänker skaffa läppen om nått år iaf. Och fler i öronen så fort jag har råd.

Värd på Choklad iFokus

hunniebunnie
0

GODNATT ALLIHOPA! :)

[MissDiss]
0

#166 Okej XD

Vi har drop-in så här går man bara dit när man känner för det typ xD

Det är bara tatueringar här som måste bokas, en piercing tar liksom två sekunder eller nått xD

Roxie
0

Har tagit influensasprutan idag. Har så jääävla ont i armen nu.

// Sofia

[MissDiss]
0

#169 Usch då! Stackars dig! :(

[MissDiss]
0

Nu är det krig i råttburen! xD

9 Tjockisar som bråkar om grönsakerna som mamma la in i en skål xD

hunniebunnie
0

Ikväll är det DESPERATE HOUSEWIVES! Wooohooo Flört längtar sååå mycket

#171 hihi gulligt :)

Imasy
0

Tsss, det såg jag igår… Flört

hunniebunnie
0

#173, fuskis!Tungan ute Mkt roligare att följa med tv ju. Lite tradition men popcorn osv. :)

Imasy
0

Varför plåga sig själv och vara nyfiken onödigt länge? ;)

hunniebunnie
0

#175 hahha, jo du har en poäng ;)

Kan verkligen inte vänta mera!! Först, på fredag släpps New Moon och sen på Söndag så ska jag titta på dvärghamsterbebbar!!! Och sen fyller jag år på måndag! Skrattande

Roxie
0

Skjut mig. Jag mår så jäkla dåligt av sprutan. Kan bokstavligt talat inte lyfta min arm :'(

// Sofia

[MissDiss]
0

#177 Aw stackare ! :(

Bella-R
0

När börjar röstningen av korthårstävlingen? Tråden e ju borta nu ;o

Imasy
0

Jag måste lägga upp den först ;)

Ska se om jag hinner det ikväll :)

Sessy
0

#177.. Tat lungt! Jag mådde sååå dåligt av vaccinen jag med i 7 dar!!! tro mig- det blir bättre! hade svår värk i hela armen och fingrarna i vacc. armen värkte och bulltade! Ta en alvedon och vila armen! Börja använda den lite försiktigt om ett par dar. Jag fick ett stort blåmärke där jag blev stucken, så antagligen har du som mig fått en muskulär blödning.. och det trycker på nerver och muckler o kan göra FRUKTANSVÄRT ont.. men det går över.. :(  stackare.. *kramar på dig!*

Roxie
0

#181 Jag har iaf inte fått någon feber ännu, så förhoppningsvis kan jag jobba i morgon. Man blir ju så handikappad med bara en arm. Ska lägga mig i ett varmt bad nu :)

// Sofia

[Sniff]
0

#177 Jag hade jättehemsk feber i en dag:/:(

Bella-R
0

#180 Schynda schynda FlörtOskyldig

Imasy
0

Lung´än sta dä! ;)

[MissDiss]
0

#185 Vad menas med det? xD

Imasy
0

Det betyder "Lugna ner dig" på dalmål ;)

[MissDiss]
0

#187 Haha okej ^^ Fjöl av med andra ord xD

bells
0

#152 Och jag som precis tänkte skriva hur mycket jag saknar Sveriges tvättstugor… Euu!

Här i Köpenhamn finns det i princip inga tvättstugor, utan man gör som i USA och går till en "vasketeria" som vi säger på danska och betalar för att tvätta.. ;)

I vilket fall så var jag där och tvättade igår och var heeeelt själv i lokalen vilket jag till en början tyckte var ganska skönt… Sen kom det in en man i 50-års åldern och man märker, utan någon närmare granskning, att allt inte står riktigt till med sinnet (för att vara så diplomatisk som möjligt). Mannen är väldigt stor i jämförelse med mig och jag är 1,82 men känner mig ändå väldigt liten.. så ni kan ju tänka er. I 20 minuter står han och glor på min tvätt när den åker runt i maskinen… sen går han runt och lyfter på alla lock till tvättmedlet på de andra maskinerna för att sedan ställa sig och glo på min tvätt igen… Sedan börjar han gå emot mig och då ringer jag upp en kompis… Det är svårt att beskriva såhär i text, men ni vet när man verkligen känner av ett hot från någon.. Det var jätte läskigt… Han vänder om och går tillbaka till maskinen för att stirra på min tvätt… sen går han ut… och då börjar jag skaka! Sjukt läskig känsla!

Drömde att han jagade mig inatt.. gjorde ju uppenbarligen intryck på mig.. :S

Ebba-A
0

Nu är jag piercad :) Kändes knappt, det värsta var ju när man satt innan precis innan hon stack till. ;)

Värd på Choklad iFokus

bells
0

#190 Ah, nice! Jag har tre, varav den ena jag gjorde för tre veckor sedan.. en conch.. Glad

[MissDiss]
0

#190 Väntan är värre än själva piercandet :P

Var exakt vad jag tyckte också :P

hunniebunnie
0

#189, men fy  vad läskigt!!!

bells
0

#193 Eller hur!! He gave me the chills lixom!!

hunniebunnie
0

hello everybody! Jag är på gott humöör… Det är torsdag imorron sen fredag och sen helg :D Då kommr det hända MASSOR av saker. Jag ska ta svinsprutan, kolla på hamstrar (WEEEIII) födelsedagsmiddag med familjen, NEW MOOOOON med min kompis och lite till Skrattande

[Sniff]
0

Idag har vi köp den nya (begagnadeXD) buren till hamster som kommer imorgon:D

[MissDiss]
0

Jag sitter och äter macka med oboy Skäms

Superstars
0

#197 Det låter riktigt smarrigt!Skrattande

[MissDiss]
0

#198 Har suttit och proppat i mig 3 200grams marabou mjölkchoklad och en geisha också Skäms (Idag och igår)

Roxie
0

#189 Nej fy vad obehagligt! Jag hade också ringt upp nån. Jobbigt värre om personen inte svarade bara :P

// Sofia

bells
0

#200 Ja, det var det verkligen! Hehe, ja… jag ringde faktiskt min kille först men han svarade inte.. :S Fatta stressen när jag var tvungen att ringa upp kompisen!! Iiii!

Superstars
0

Fy tusan vad jag kom på ett skit bra namn just åt min hamster! Jag har en Svart KH REX hane på kommande. Han skall få heta Zheverez Vlad Tepez om Eva går med på namn byte vilket jag tror inte skall vara något större problem. Han får ju Evas kända Z i slutet av namnet i allafall! Ett passande namn åt en svart hamster. Jag har haft namn som Vampira, Vampirella, Alucard Vampire på svarta hamstrar. Hahahaha.Skrattande Om ni inte Viste så hette Romenska greven på 1500 talet fick Greve Vlad Dracul en son som sedan blev Känd som Greve Vlad Dracula aka Tepesh! Så nu vet ni det om Dracula! hahahahaha!!! Mer om honom säger jag inte för då kan ni bli för rädda! HahahahaSkrattande

Superstars
0

Lider av ett förskräckligt sömnproblem just nu! Så nu går jag och sova! Natti natt!

hunniebunnie
0

har tagit svin-sprutan. Jag, som har sagt innan att jag har världens skräck, är väldigt förvånad. Gjorde inte alls ont och har inte ont i armen. Oroa er inte för sprutan!! :)

[Sniff]
0

Jag är så himla kär… Det är nästan jobbigt… :/

[MissDiss]
0

#205, Vet hur du känner, då är vi två :/

[Sniff]
0

#206 Jo… Jag tänker knappt på något annat, gråter, hoppas och drömmer… Han är typ världens underbaraste kille(A)

[MissDiss]
0

#207 Håller med, säger detsamma "/

Superstars
0

#205 Samma här så jag håller med dig! Han som jag är kär i bor inte äns i Finland utan i Sverige. Men blir så glad när han dyker upp på chatten. ***Suck en sådan underbar karl***KyssTungan ute

[MissDiss]
0

#209 Välkommen i klubben, nu är vi tre :)

Imasy
0

Och själv ska jag snart åka och titta på en "snyftande kärlekshistoria", dvs New moon ;)

Superstars
0

#206 och 207 Kom ihåg tjejer jag är 32 år och ingen tonåring längre!Skrattande Men känner samma sak ändå som när man var tonåring och kär! Kan inte tänka på något annat. Man saknar personen i fråga som ett tok. Man bara skulle vilja vara i dennes famn och bara smeka dennes skind och bara vara i hans armar och bara kela. Den som jag gillar är ett år äldre än mig! Världens underbaraste karl och människa. Samt världens bästa vän! ***Suckar***Skrattande Så ja hörni tjejer! Kärlek är inte lätt även för oss äldre.Glad

[MissDiss]
0

#211 GUd vad jag är avis på dig! :O

Imasy
0

Det var faktiskt inte SÅ bra ;)

hunniebunnie
0

#214, haha hoppas du skämtar Tungan ute Den var ju huuuuur bra som helst. Seriöst, båda filmerna är underbara! Man vill bara skrika :)

Jag mår jättedåligt av sprutan idag, men jag har tagit alvedon, hehe.. så får se. Jag ska iaf kolla på hamster idag! Weii

[MissDiss]
0

#212 Haha, okej, vad jobbigt "/

nonisaga
0

#214 Men jennie dåFörvånad

Imasy
0

Det var ju sant juh ;)

[MissDiss]
0

#218 Haha du snackar nog i nattmössan! ;)

Ebba-A
0

Usch vad jag har tråkigt, sitter och ritar fast jag absolut inte kan det…

Värd på Choklad iFokus

[MissDiss]
0

Ebba - Alla kan rita bara de vill ;)

Sen om det blir bra enligt en själv kan man aldrig garantera xD

Ebba-A
0

Okej, jag kan inte rita bra då ;)

Värd på Choklad iFokus

[MissDiss]
0

Det kan jag gå med på ^^

Haha, det kan inte jag heller xD

nonisaga
0

#218 Nehe!! Nu ljuger du bara^^

Superstars
0

Du är så söt och gyllen brun som den finaste och sötaste pepparkaksgubbe. Dina mörkbruna ögon söta och mörka som mörkaste choklad. Dina ömma blickar som får mig att drunkna i smält mörkchoklad. Jag vill tackar dig av hela mitt hjärta för att få ha dig till min bästa kompis. Som alltid finns där för mig när jag behöver dig som mest. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om du inte funnits i mitt liv! Jag älskar dig så!Kyss

hunniebunnie
0

Wohoo, idag fyller jag ååår! :D

[MissDiss]
0

#226 GRATTIS! :D

[Sniff]
0

#226 GRATTIS:D:D:D Vad fyller du? ;)

hunniebunnie
0

#227, 228 Tack så mkt! Fyller 15 år :)

Zheverez
0

nu ska jag klaga igen som vanligt.

klagar på mej själv över att jag känner mej helt slutkörd.

känns som om jag inte har nån ork, är helt slutkörd å slö.

men så har jobbiga saker hänt. en släkting har varit sjuk länge, han blev sämre och de tre senaste v blev han snabbt sämre å sämre.

i helgen gav han upp.

har nu varit på min fjärde likvaka, vänjer mej aldrig vid att se folk ligga där döda. visst ser de fridfulla ut när de äntligen fått ro och slipper sina krämpor men ändå.

nu är man inne i nästa fas vilket känns lika tungt å jobbigt det slutliga avskedet , begravningen.

mkt ska fixas inför den.

dessutom har vi släktingar från usa på besök.

en bra sak med alltihopa är att jag gått ner några kilon till.

nä nu ska jag vila innan det ramlar in folk här hemma igen. har sån enorm huvudvärk så jag känner mej yr.

glömde ju berätta att i går ringde några släktingar och berättade att barnens farmor ska op imorgon. hon har fått tillbaka cansern i livmodern. denhär gången tar de bort äggstockarna och livmodern.

då kom oron över hur hon ska klara op. hon är ju ändå över 80år.

ha det så gott hif-are å sköt om er.

[Sniff]
0

#229 Då är du ett år äldre än mig;)

#230 Oj, vad jobbigt du har det!

[MissDiss]
0

#229 Du är lika gammal som mig, fyller dock tidigt på året :)

#230 Beklagar Eva "/ Säg till om jag kan göra något för dig :)

hunniebunnie
0

#232, visste det då du också skulle söka till gymnasie :P

[MissDiss]
0

#223 Telge djur - natur har öppethus nu på Torsdag som mamma och jag ska gå på :)

Superstars
0

#230 Voj Eva om du inte hade tillräkligt med sorj redan så måste du höra sådana hemska nyheter också! Jag lider värkligen med dig!

Styrke kram

[MissDiss]
0

Tydligen min tur att ha en kass dag.

I morse gick jag upp 05.30 för att hinna fixa håret, skulle tvätta, och sen städa råttburen innan jag skulle gå till skolan… För det första försov jag mig i en timme! Och sedan tar det typ 15 min att gå till skolan, så gick jag, tio minuter efter att vi egentligen skulle ha varit där, vi börjar i och för sig halv nio men lärarna vill ha oss där vid tio över åtta.

Så när jag tittade på klockan så var den kvart över åtta och jag bara shit! Jag skyndade på mig kläderna och gick. När jag kommer fram till skolan, och ska precis gå in så kommer det fram två tjejer till mig, lite äldre runt 40 år, och frågar om jag är Erica, och jag ba: ehm ja? Och sen när jag hälsat sket jag i dem och gick in. Gick in till min plats i klassrummet och hängde jackan över stolen, då min rektor kommer in och säger att jag har besök, och jag blev skit sur, jag har fått soc efter mig, och trodde de var från soc, så jag ba: Jag tänker inte prata med några förbannade kärringar från soc! Nästan skrek jag åt rektorn xD

Hon sa att de inte var från soc, så jag gick ut och satte mig i samtalsrummet. Och då berättade de att de var från polisen! I en halvtimme fick jag sitta ensam där inne med dem på ett förhör!

Och allt det handlade om en historia jag hade skrivit om en tjej som blivit våldtagen och nästan våldtagen en gång till, det handlade inte ens om mig, och det hade inte min lärare fattat, så hon hade "varit tvugen" att gå till rektorn med det, och rektorn var "tvungen" att gå till soc som i sin tur var "tvugna" att anmäla det till polisen… Trots att jag sagt till min lärare att det var en historia…

Så nu har jag både soc och polisen efter mig…

När samtalet var slut så skulle jag till studievägledaren, men då var hon hemma med sjuka barn! Och då blev det bara för mycket, så jag gick hem och satte mig på sängen och bara grät…

Hur mycket ska man behöva stå ut med egentligen?!

(Ursäkta att det blev långt)

hunniebunnie
0

#236, usch!

[MissDiss]
0

#237 Minst sagt "/

Imasy
0

Kanske inte roligt att få soc+polis mfl i hasorna för en ihopdiktad berätttelse.

Men se det såhär, hellre att de frågar en gång för mycket än ingen gång alls? Det finns ju faktiskt de som får uppleva detta med kanske inte törs berätta?

Det var ju ändå med omtanke av dig som de tog tag i detta. Önskar att de egentligen gjorde detta på fler skolor, då jag tyvärr sett alltför mycket slapphet och strutbeteende bland personal.

Vad jag däremot funderade över är om minderåriga får vara med i förhör utan målsmans tillåtelse etc? Fast jag kan inte den paragrafen till punkt och pricka ;)

hunniebunnie
0

#234, såg den nu, vad är det för gymnasie? Var ligger den? :)

[MissDiss]
0

#239 De får mig må sämre, det jag blev förbannad på var att jag inte fick veta att min "lärare" gått vidare med det förränn polisen redan var inblandad. Så sent fick jag veta… Jag mår bara skit på grund av detta nu… Har inte ens orkat gå till skolan längre…

#240 Telge djur och naturgymnasium :) Ligger i Almnäs, mellan Södertälje och Nykvarn, via gamla vägen :)

Länk

hunniebunnie
0

#241, jag förstår att man mår dåligt av det. Läraren borde ju prata med dig innan hon/han blandar in polis osv…

Njae, lite långt för mig ;) haha

[MissDiss]
0

#343 Ligger 10 min från mig:P

hunniebunnie
0

#243 ååh vad skönt! :)

[MissDiss]
0

#244 Hoppas bara man får busskort också (A)

hunniebunnie
0

#245 haha jaa :P

Imasy
0

Att de inget sa kanske kan bero på att de har anmälningsplikt och måste anmäla om det finns misstankar om att någor far/farit illa. Så jag tror faktiskt inte de har gjort något fel ;)

[MissDiss]
0

#247 Spelar väl ingen roll, de har fått mitt liv till ett helvete, fått mig sluta gå till skolan och de skiter i det..

Superstars
0

Skickade en kärleksdikt åt honom igår. Gissa om han blev GLAD. GladHoppas på att dagarna går snabbt! Jag vill hem till Åbo till mina hamstrar. Gårdskarln har inte ringt så det betyder att hamstrarna mår bra! Men jag kan inte rå för att jag saknar mina gullungar.Obestämd

[MissDiss]
0

#249 Åh vad jobbigt att vara borta från dem ! :O

Imasy
0

Du får väl se det såhär: Du är jäkligt bra på att skriva, eftersom de trodde att det var sant ;)

[MissDiss]
0

#251 Den är verklighets baserad, men inte på mitt liv, utan en annan tjejs så :P

Superstars
0

#250 Ja inte är det lätt! Jag klarar av högst 3-4 dagar. Men en HEL vecka är nog för mycket. Jag är allt för beroende av mina små älsklingar.

[MissDiss]
0

#253 Det är förståeligt :)

[Sniff]
0

Hani är jättesprallig idag:D Han springer runt och undersöker allt^^ Och så klättet, Och så klättrar han hela tiden på mig, upp på benet, upp på axeln och ner på armen…;) Och lite upp på mitt huvud ocksåXD

Ja, just det, nu finns det en till hamsterkille här hemma:D Ellen fick äntligen sin hamster igår:) Fast det var väldigt jobbigt innan, ägaren trodde vi var oserösa, vi fick fel address och det slutade med att hon ville ha 70 kr för honom (hon sa 50 först…) Jag pallade inte att gå och hämta honom, vill inte träffa den fd ägaren… Hon fick mig att må dåligt:/ Så Ellen gick och hemtade honom själv.

Hur som helst så är han en kraftig (typ gaaanska mycket större en Hani) nf kille född i samma kull som Hani. Supersöt<33 Bilder kommer snart;)

[MissDiss]
0

Härligt Sniff ;)

Imasy
0

Nu tror jag någon i mitt grannhus har dött.

Såg en polisbil komma som hälsade på en man och en kvinna för ett tag sedan, som gick in i huset tillsammans med vaktmästaren.

Vaktmästaren skulle troligen låsa upp dörren och kom ut ganska snabbt, men inte det övriga sällskapet.

Sedan kom nyss en till polisbil. Såg också att brevbäraren som kom i samband med den andra polisbilen stå och prata med polisen. Troligen kan denne inte lämna posten hos någon i huset.

[MissDiss]
0

#257 Nej men oj då! :O

Imasy
0

Det var ingen som dött, men jag gissar däremot på att det kan röra sig om att en person skulle ev tvångsvårdas eller liknande….

[MissDiss]
0

#259 Typ lika illa det ju! :O

Imasy
0

Ja, det bor en suicid i det huset, och jag trodde att det var denne som skulle komma ut mindre levande än vad denne person som hoppade in i ambulansen gjorde.

[MissDiss]
0

Haha, det där lät skumt! Men okej. :P

[MissDiss]
0

Jag och mamma och lillasyster åkte iväg på öppna huset på Telge djur och natur gymnasium ute i Almnäs, 10 min med buss, vi kommer dit till vägskälet, att gå in till skolan skulle tagit minst 30 min, så de hade sagt en tid då de skulle plocka upp besökare som kom med buss, sen så gick vi runt på skolan och den verkar super bra :)

Men när vi skulle åka hem började helvetet… Först fick vi vänta 30 min extra på skolan för att vänta in bussen, sen när vi blev tillbaka skjutsade så hade vi 4 min kvar innan bussen skulle komma, gick 20 min, ingen buss… Mamma ringde pappa och han skulle komma, så vi fick vänta ytterligare 10 min, när 5 av dem minuterna hade gått, så kommer den förbannade bussen! Men då var pappa redan påväg så vi åkte med honom istället…

Ska f*n stämma SL!!!

Imasy
0

Alltid irriterande när kollektivtrafiken är sen, speciellt när man har en tid att passa. Men det kan ju hända mycket på vägarna som gör bussarna/trafiken sen som man inte kan rå på.

[MissDiss]
0

#264 De brukar vara sena, men det brukar handla om max 5 min, nu var det 20 min! Det är bara för mycket, bussen går ju en gång i halvtimmen, men på kvällen gick den tydligen bara på gamla vägen en gång i timmen… Vilket är sjukt… :S

[GeeGee]
0

Hej allesammans!

Jag bor i den lilla hålan Torshälla och är nu luciakandidat där. Jag är Kandidat nummer 7:

Jag skulle bli mycket glad om ni ville mejlrösta på mig. Ni går bara in på länken och där kan ni läsa om kandidaterna och sedan rösta.

Tack på förhand =)

Länk: http://www.eskilstuna.se/templates/Page____214349.aspx

[MissDiss]
0

Alltså jag har beslutsångest! Jag vet inte om jag ska starta hamsteruppfödning eller råttuppfödning, så det slutar säkert med att jag har båda! Oskyldig

[Sniff]
0

#267 Haha, jo, så kan det vara:P

Jag har precis fått hit båda hamstrarna, de ska få vara här hos pappa med oss denna vecka:) Ellen vill ju vara med Hamid så mycket som möjligt nu i början:) Och jag får mer fritid;)

[MissDiss]
0

#268 Det värsta är, att jag har svårt för att sätta stopp! :O

Jag har för tillfället 10 råttor, 2 bara jourhem, 4 hamstrar, och en av dem får ungar på måndag, förhoppningsvis! :'D

Sen hunden också! :D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer