Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2446 ggr
hunniebunnie
0

boll..

hej, undrar vad man ska ha för hamsterboll till en dvärghamster. (asså hur stor Glad)

Tack för svar! :)

Royalz
0

Till en dvärghamster räcker det med den minsta bollen :) Kommer inte ihåg hur stor den är. Men den bör räcka till en normalstor dvärg.

hunniebunnie
0

Är det den som är 12 cm i diameter? Är det tillräckligt stort, asså böjer de ryggen i den? :)

Royalz
0

Oj, tänkte på den mellersta storleken :) Den är nog bäst.

hunniebunnie
0

#3, den som är 17 cm? :)

musse05
0

jag har en väldigt liten ;)

Nickel
0

Det väl bra att ha en så stor som möjligt? Jag hade iaf en guldhamsterboll till min dvärghamster. :)

hunniebunnie
0

#6 tänkte på det. Men blir det inte väldigt tungt? :/

Är den som är 17 cm bra?

Charlie2006
0

#7 Den funkar för mina roborovskis, ellerfall den jag har hemma är väldigt lätt för dom. Tycker den funkar bra.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

hunniebunnie
0

#8 vad svarade du på?haha  Tungan ute att de kan vara för tunga eller om 17 cm är bra? :)

Charlie2006
0

#9 Svarade på båda.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

91Marran
0

bollen ska hellst vara minst 14cm gärna större men absolut inte mindre.

Mvh
Mig

UlrikaD
0

Det rekommenderade måttet för Hjul till dvärgar är ju 18cm då borde väl boll vara samma sak?

Använder inte boll alls här hemma så jag har ingen större koll på just bollar. Men det är ju samma princip som Hjul.

91Marran
0

#12 tror också att större därghamstrar behöver runt 18cm.

Mvh
Mig

hunniebunnie
0

Okej, då ska jag köpa en som är större än 17 cm. tack så jättemycket för alla svar. Det var verkligen hjälpsamt! :)