Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1454 ggr
[Isa96]
0

Tips på fet mat till guldhamster.

Jag skulle behöva några tips på fet mat till en guldhamster som behöver lite mer hull :)

/Caisa

[MissDiss]
0

Vet inte om samma gäller hamstrar som råttor, men Avocado ska tydligen vara bra fett.

Lite annat som var bra för råttor:

Avocado, utan skal och kärna. Frön, skalade solrosfrön, hasselnötter, valnötter, cashewnötter, och pumpakärnor alla okryddade och naturella.

Max en halv näve nötter per dag!

Potatis, pasta, ris, nudlar, rött kött, leverpastej, fisk, räkor, äkta kärnat smör, välling gröt (barnmat).

Royalz
0

Räkor är för salt och leverpastej är för kryddat så dom två sakerna ska man inte ge :)

Men som MissDiss skrev så kan du ge potatis, pasta, ris, välling, gröt och Barnmat. Sen kan du göra egen hamster omelett, 1 ägg och i med lite mjölk. Går även att ha i grädde istället för mjölk så blir det fetare.

[MissDiss]
0

:)

nonisaga
0

Blir lite osäker, tål dom avocado? (Kanske blandar ihop det…, men vet att hundar inte tål det)

[MissDiss]
0

Avocadon tror jag inte är någon fara, tror det är skalet och kärnan innuti, kärnan är giftig om de biter sönder den.

[GeeGee]
0

Lite OT men en halv näve nätter per dag är väll alldeles för mycket för en lite nguldis. Nötter innehåller myyyycket fett

Bella-R
0

#4 Hade oxå för mig att dom inte tål avocado.. Obestämd

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[MissDiss]
0

#7 Kanske de inte gör, jag har ingen aning!

#6 Som sagt, det var en uppgödningsdiet för råttor, råttor är större :)

Englatassens
0

AVOCADO FÅR MAN INTE GE TILL HAMSTER.

Inte bra att ge för fet mat … d e ju som med oss människor å alla levande väsen… d finns d som ger smör å annat onyttigt… då e d ju bättre att ge barngröt (UTAN SMÖR) å kolhydrater såsom pasta å potatis!!

Imasy
0

Säger som #9, avocado ska man inte ge.

Jag har hört att de kan dö om de äter avocado, men jag har aldrig ens testat att ge det så jag vet inte om det stämmer. Men jag har heller inte velat ta risken, och då det finns så himla mycket annat de kan äta så gör det mig heller inget att utesluta en grej.

[MissDiss]
0

#10 Som sagt, jag utgick från råttornas uppgödnings diet.

sophia007
0

Vi fick rådet att gå vår hamster kanariefågelmat då den var dräktig och när den diade. Det ska vara extra proteinrik föda som ser ut som knallgul cous-cous.