Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 794 ggr
Lattjo
0

Hamsterfrågor

Jag har funderat på att skaffa en hamster någongång men vet i princip inte ett dugg om dem så jag har lite frågor:)

Är honor eller hannar lugnast?

Är dvärghamster eller guldha´mster olika i humöret?

Kan en dvärghamster lev ihop med en annan dvärghamster?

Är det lag eller är det bäst för dvärghamstrar att leva med en kompis?

Är hamsterburarna i djuraffärer srora nog åt hamstrar?

Vad äter en hamster?

Blir glad om jag får reda lite på om dem här djuren:) Funderade på att skaffa en mus men jag är väldigt musrädd så det är nog ingen bra ideXD

Imasy
0

Om du klickar på "artiklar" hittar du massor av information som besvarar dina frågor :)

Lattjo
0

ok tack:)

hunniebunnie
0

Kan svaren på dessa:

Kan en dvärghamster lev ihop med en annan dvärghamster?

Ja, de är flockdjur men om de bråkar måste du självklart sära på dem.

Är det lag eller är det bäst för dvärghamstrar att leva med en kompis?

Det är lag att dvärghamstrar ska leva tillsammans. Och de mår bäst av det.

Är hamsterburarna i djuraffärer srora nog åt hamstrar?

Det finns stora burar i djuraffärer. Köpte min i helgen och den var 65x40x30 plus en hylla och den ska vara till två dvärghamstrar, dunabur :) (kolla "burar" på artiklar)

Vad äter en hamster?

Foder och Färskmat (färskmat, kolla på arikel som heter "tips på fäskmat!") Det finns massa bra Foder. Köpte det i djuraffär också.

Om du bor i Stockholm, åk till "Stockholms Zoo Varuhus" vid kungens kurva. De har massa bra saker. Men däremot inte så bra burar. I  Mörby-Centrum finns en djuraffär som har den jag köpte. Rabatt så den kosta 599:-

Däremot, köp hamstern hoss uppfödare för då är de redan handtama och man får med stamtavla och man vet att de är uppfödda på ett humant sätt.

LYCKA TILL! Glad

Lattjo
0

Vet att man självklart ska köpa djur hos uppfödareGladHär i Motala där jag bor finns motalavikens hamstrar eller något liknande var uppfödarnamnetFlört