Guldhamster
med sorg har min dvärghamster dött av ålderdom:( så nu ville jag prova guldhamster för dom verkar jätte söta. jag skulle helst vilja ha långhåriga guldhamstrar och jag vill ha dom ungefär 5 veckor gamla är de nån som vet nån bra uppfödare som ligger i roslagen eller stockholm? eller som har nyfödda guldhamstrar till salu?
kolla in på www.djurannonser.ifokus.se

http://www.hamsterforeningen.se kan du kika på också
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

HAr du en kille eller tjej ???

jag hade en tjej men jag vill ha två killar
Bara så du vet så kan inte guldhamstrar bo ihop :)
Som #5 sa- tänker du ha dem tillsammans är det ingen bra ide;) De kommer nog sluta med slagsmål…

finns flera med fina lh ungar till salu nu.
i ingeborgs bebisar finns flera.
under djurannonser finns många fina lh.
5v är lämplig ålder att sälja ungarna.

men jag vill ha två guldhamstrar varför kan dom inte vara ihop?
Dom är djur som ska vara leva en och en i varsin Bur, det är till och med lag på det! Anledningen är för att dom börjar slåss och kan ha i hjäl varandra. Så antingen en eller så får du fortsätta ha dvärghamstrar som man kan ha i par!
Du får absolut inte ha dem tillsammans. Kom ihåg det… ;)

guldhamstrar vill leva ensamma och därför uppstår det oftast bråk när man försöker sätta ihop två stycken. rekomenderar att du inte försökersätter ihop två guldhamstrar. Det kan gå illa
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar
Guldhamstrar är solitärer dvs ensamlevande djur som endast ska träffas vid en ev parning. Aldrig annars. Sätter du ihop 2 guldhamstrar slutar det nästan alltid med blodigt bråk.
Antingen får du skaffa en, eller två som sitter i enskilda burar. Har man dem separat i egna burar går det ju bra, men enda gången man kan släppa ihop två guldhamstrar med varandra är under brunst vid parning.
Men börja med en och se hur de är, så kan du ju alltid skaffa en till senare om du vill. finns ingen anledning att ha bråttom med två på en gång 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Ok jag ska skaffa en guldhamster:) Några Fina namn???
Jag tycker du kan kalla honom(?) Totoro^^ Eller Coccos;)

Jag har en kill guld hamster som är 12 månader
Jag bor här i sthlm med en kull på G och en lite annorlunda kull just nu….

Ok hur gamla är dom då?
nonisaga: annorlunda kull? Nu blev jag nyfiken :D
#19 hehe visste inte hur jag skulle beskriva den, lät possitivt när jag sa annorlunda :P kolla tråden "Alice ungar" :)

Nu har jag köpt en ny guldhamster den är 7 veckor och heter Amiral. Det va inte jag som döpte den men jag tyckte om namnet:)
Vad kul :) Vad är de för färg?
Choklad ba satin lh hane om jag får gissa.. har jag rätt? 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Ja du har rätt odette:)