Din hamsters dag
Hejsan, vore intressant att vet vad eran hamster äter på dagarna. Ett matschema?
Och kanske hur mycket den kommer ut osv :)
/Ellen (:
Frukt och hamster blandning :D och dricker vatten :) sedan får de springa var och en i en halvtimme Timme per dag :)
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

#1, Vart köper du din hamsterblandning? :)
/Ellen (:
Djurmagazinet :)
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

#3, okej :)
#4, hur mycket pasta(osv.) får det då? :)
/Ellen (:

Fyller en liten skål med olika saker. Mäter inte direkt mängden. Men inte mer än att hamstern äter upp det. Och inte så lite att det tar slut på några sekunder.

#6, Okej :)
/Ellen (:
Hamster blandning, frukt grönsaker,gröt, Barnmat (på hälhgarna)mm. Alla mina goingar får vara ute och springa lös en till en och en halv timme. Sedan får hamstrarna vara nära mig vart jag än går. Är jag i sovrummet i sängen tar jag burarna med i sängen. Killarna en dag och tjejerna en annan. Snacka om bortskämd…

#8, haha ojdå! :D
/Ellen (:

Mina hamstrar får ärtor, alfalfagroddar, majs, gurka, Barnmat & övriga rester dagligen. Mild Semper fullkornsgröt (om jag inte misstar mig) får de ibland. Fri tillgång till hamsterblandning & vatten.
Alla får komma ut en stund om kvällen & springa eller mysa med oss. Uppskattat :)
Mina får torfoder (hamsterblandning (utan solrosfrön), med inblandning av egentorkad frukt och grönsaker, osockrade flingor och lite till, samt blandar jag i gula fågelfrön). Dom har fri tillgång till det och bytter vatten dagligen. Ger alltid någon frukt eller grönsak till dom dagligen, och några ggn i veckan får dom pasta, potatis, köttfärs, ägg.
Dom får komma ut dagligen ca 30-1 timme beroende hur mycket tid jag har och om hamstern vill det eller inte, då jag har några roborovski som häldre uppskatar sälskapet av sin egen ras än att komma upp. Brukar låtta mina hamstrar få springa av sig på sängen, golvet, i inhängnad eller i en hamsterboll. Sän brukar det bli över för lite mys :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Vad härligt dom verkar ha! :D
/Ellen (:
mina hamstrar är rika och bortskämda,, så när jag kommer hem från jobbet på dagarna har dom redan beställt hempizza (alternativt handlat på drive thru på Frasses hmm).
Så man kan väl säga att jag har maten på bordet när jag kommer hem, vilket jag iofs uppskattar!! Men det kommer ju att resultera i att både jag OCH mina hamstrar blir överviktiga och mindre attraktiva för omvärlden
haha, nä skojja bara,, jag är lite trött nu bara å har världens sämsta humor. Sorry.
Jag ger mina ungefär samma som skrivet här ovan,, grönsaker varje dag / gurka/sallad och även pasta och lite sånt nån/några dagar i veckan.
Kändes bara så tråkigt att skriva som alla andra ..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#13, Haha! Blev lite paff först.. :P :D
/Ellen (:

#13 Attans, jag som genast skulle börja klicker-träna mina till samma sak!
#13 HAHAHAHAH!!! Där fick jag mig ett gott skratt! :] Min lilleman som numera är tandlös får Barnmat i alla dess former :) Gör även mixade fröblandningar nu när han tappat vikt :( Blandar osaltade solroskärnor, pinjanötter, lite kikärtor och olivolja samt lite vatten. Mix mix mix.. o förhoppningsvis mums mums för Müsli :)
Meja har alltid fri tillgång till nåt torrfoder, vet inte va de heter, och Evert har alltid fri tillgång till fröblandning. Sen så får de Barnmat, grönsaker eller pasta ett par dagar i veckan. Jag försöker ta ut dem varje dag, men på T ex. Tisdagar så far jag till stallet nästan direkt efter skolan och sen så brukar jag vara där ganska länge :)