Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1066 ggr
Plumz
0

Hamstermat!

Angående hamstermat. Vad ger ni eran hamster? Själv ger jag min lilla bebis bara hamsterfoder nu där det ingår pellets, cornflakes, torkade ärtor och olika fröer. Får bara ge honom en msk om dagen pga att annars tar han in alldeles för mycket i sitt bo, och maten blir äcklig!

_Funderar på att ge honom lite grönt (grönsaker) och lite frukt. Men hur mycket bör jag ge honom i så fall? Han är än sålänge bara 6 veckor. Och fick honom i fredags..

/Plumz._

UlrikaD
0

Jag ger mina Hamster-crispy med andra saker som jag tillsätter. En hamster ska ha fri tillgång till Foder hela tiden. Att de tar in det i sitt bo är ett helt normalt hamsterbeteende och ingenting man ska ta ifrån dem.

Man kan ge grönsaker, pasta, potatis osv. Det mår de bra av att få flera gånger i veckan. Finns massa artiklar här på forumet under mat med tips och råd.

Plumz
0

_Men det jag menar är att jag inte ska ta alldeles för mycket pga att då bara tar dem och tar mer o mer mat, och tillslut har dem allt i sitt bo, och äter det inte ändå.. Så därför tar jag en lagom mängd med mat, och det brukar oftast funka för mig!:)

Ska det vara kokt eller okokt pasta? Rå eller kokt potatis? Leverpastej går även att ge dem och även hundkex och köttfärs. :)
/Plumz._

UlrikaD
0

Kokt pasta och potatis utan kryddor. Vet du inte riktigt vad du ska ge honom för "rikitg" mat kan du köpa Barnmat för små barn på affären. Utan kryddor.

Royalz
0

En hamster ska ha fri tillgång på mat. Och att den tar in maten i boet är helt normalt. Maten blir inte dålig för att den ligger i boet.

Jag fyller på med en näve mat varranan dag.

Plumz
0

_#3: Barnmat passar ju utmärkt nu när mina systerdöttrar ska börja äta Barnmat!:) Då kan jag ju ta lite utav dem.

#4: Jag tar en halv näve eftersom att han har redan mat i boet när jag fyller på, och då räcker det, för han äter inte upp allt ändå så.. :) Och jag byter mat varje dag pga att han ibland kissar i sin skål tyvär.. :(_

[Sniff]
0

Tänk bara på, Plumz, att om du rensar ut mat från hans bo får du inte ta bort all mat, då kommer han att bli ledsen…:P ;)

Plumz
0

_Okej, men nu slängde jag all mat idag för jag visste inte det.. Men jag ska tänka på sådant nästa gång. Jag lovar!:D

/Plumz._

[Sniff]
0

Bra;)

Plumz
0

Tack för att du lärt mig lite grann!:D

91Marran
0

versele laga complete för hamster. tror den heter så, då får hamstern allt den behöver. rekomenderad  av veterinär.

finns även en bra som jag hade innan från vitakraft, kulor för hamstrar.

Mvh
Mig