AKUT! HJÄLP! Hon har fasnat!
Min lilla hamster sitter fast i sitt hus. Jag har prövat allt för att få ut henne. Hon har försökt att ta sig ut genom fönstret och fasnat. Säkert i mer än 15min nu. Min mamma svarar inte på sin j*vla telefon och jag har inte hennes jobb nummer.
snälla hjälp mig! (foto kommer)

oj.
bryt sönder huset .
har du nån stark tång så kan du klippa ett spår å sen bryta.
helst borde ni vara två så en kan hålla hamstern medans den andre har sönder huset.
annars försök få henne att backa. kom hon så långt borde hon kunna backa ut. det är nog höfterna som är för breda.
gå in till en granne el ring en kompis så du får hjälp
Går det inte att lirka ut henne? Hon har kommit såpass lång igenom själv så borde hon komma ut. Testa att lirka loss henne försitigt.
Och sen använd inte plasthus. Det är inte bra.
Försök kleta in hamstern i matolja, rapsolja etc, då blir hon hal och kan kanske ta sig ut själv.
Hur har det gått?
Jag ringde min kusin (ZorroR på if) och bad henne att komma hit. Hon kom hit ca. 10min efter jag hade ringt. Hon försökte lirka ut henne men benen ville inte ut. Hon gick till kylskåpet och hitta flytande margarin. Vi smörjde in henne och hon lirka ut sig själv. Nejlika behövde nu ett litet bad och tvätta bort margarinet. Nu är huset slängt =)< 3
Vi hitta en liten fin kartong med ett stort hål i. Nu andvänder jag det som hus till henne. Detta hände så fort så jag inte han och kolla om någon hade svarat på detta inlägget, men nu när jag lläste eran svar så förstod jag att jag hade gjort rätt =)
Men shit man kan ju itne vänta så där länge! hade du itne bara kunnat bryta upp huset…en liten såg eller vad som helst… tur du fick ut henne till slut iaf :)
#8 Jag försökte, men jag var helt… vad man nu ska säga… så jag ringde. Hon mår bra nu. Jag är berädd på om hon får ont i magen och kanske lite diarré. För hon satt ganska fast… ;)
Jo, men det blir ju så! Fast nu när hon mår fint (?) så kanske det inte är någon fara. Fast det var ju idag, så det kommer kanske?

Kom så snabbt jag kunde! :)
Gissa om jag var slut i benen sen! :O det är typ 5 km, med mååånga uppförsbackar!
Plus att det var mammas cykel, som inte har luft i däcken x)
Glömde fråga dig: Hur länge satt Nejlika fast?
(Det var bäcknen som fastnade, då de var ca 6 mm för breda, jag försökte lirka, men det gjorde ont på henne, så jag hittade flytande margarin :) och då lirkade jag igen, fast denna gågen lossnade hon, och jag släppte, så kom hon ut med benen själv :)

Ps: Der var riktigt hård plast, så det gick inte att bryta, och om man hade testat så hade man skadat henne. Ds
Gud detta hände mig för två dagar sen!
Fast med två hamsterungar.
Den ena ungen låg och sov med huvudet ut genom det lilla fönstret, så försökte en annan krypa in i huset genom fönstret OVANPÅ den andra ungen…
Fick panik, de ville först inte lossna heller, men de låtsnade efter lite lirkande:)
Hon mår bra än så länge ^^
Hon mår bra än så länge ^^
Vilken tur!:) Du får pussa henne i från mig.. /Plumz.
#16 så klart… :)
Usch, jag är så himla orolig för Chicko. :(
vad hänt?
Är hjulet helt i plast brukar det inte vara någon fara. Det är galler hjulen som brukar vara boven i dramat eftersom små tassar och svansar (svansar har ju inte direkt hamstrar så de e mer möss, råttor, degusar som har de problemet:P) kan fastna!