Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 3767 ggr
Imasy
0

KLOTTERPLANKET 6

Ny klotterlista, föregående går att läsa här.

Imasy
0

Kul att se att aktiviteten gått upp sedan sommaren :) Har ökat AI till det dubbla nu under den senaste veckan :)

Ebba-A
0

#1 Härligt :)

Jag sitter här och väntar på att min lillebror och hans kompis ska gå och köpa en vegetarisk pizza till mig, jag vill inte gå dit själv ;)

Vaknade imorse och bara tanken på kött fick mig må illa, och jag tänkte på kalvarna som bor hos min farbror som småningom ska bli oxfilé och entrecote och allt sånt som sen ska hem till oss. Och ännu värre, grisar som står i spiltor som dom inte ens kan vända sig i hela sitt liv innan dom blir skinka och flintastek och usch. Så nu är det jag funderat länge på helt självklart: jag ska sluta äta kött.

Kan ju bara tänka mig hur min pappa och mina farföräldrar (som är både jägare och har kossor som dom slaktar) kommer reagera, men det är mitt val och dom får acceptera det. Jag klarar mig minst lika bra utan kött som med, äter oftast vegetariskt i skolan. :)

Värd på Choklad iFokus

chocomian
0

Bra Ebba! :D

Go vegeterian säger jag bara! Jag känner mig så mycket bättre till mods i psyket sedan jag tog steget att sluta äta kött :)

Man gör en god gärning och psyket mår bättre på köpet, perfekt!

Det tog ett tag för min pappa och släkten däråt att acceptera det, de undrar väl ännu och ifrågasätter, men de tog det ändå bra för att  vara "dem". Men som sagt, jag är jag och mina val är de jag står för och kan inte andra acceptera det är de inte värda mitt umgänge :)

Stå på dig om du bestämmer dig för att bli vgetarian!

Superstars
0

Hej Hej! Har ni funderat någon gång var man skulle kunna hitta ett coolt ställe att sätta in sina foton på Internet. Utan begränsingar till utrymme och sedan konstruera den och att det dessutom ser ut som en äkta fotoalbum. Jag hittade denna sida för att konstruera photo albumer. Det är helt gratis att registrera sig samt konstruera ett photoalbum. Om man vill sedan så kan man köpa fotoalbummet och du får ditt allbum hem i brevlådan som du har konstruerat själv. Då menar jag en riktig fotoalbum och inte på en CD! Jag är otroligt glad att jag hittade denna underbara sida. Kolla in Mixbook du kommer inte att ågra dig.Skrattande Du kan sedan även inmata en länk så du kan visa albumen på din hemsida.

För att det skall kunna visas ordentligt krävs Java aplet. Om jag inte mins helt fel.

Superstars
0

En god bonde har spiltor och boxar så djuren skall kunna röra sig fritt så de inte får fel på benen och blir sressade. Och enligt EUs och landets lag måste alla bönder ha spiltor och utrymme så djuren inte trängs och så att de kan röra på sig. Men tyvärr finns det ruttna bönder som inte följer dessa rägler. Men de kommer förr eller  senare att få sluta med sin verksamheten och få en ordentlig böter. Jag äter kött. Men jag gillar inte heller att vissa människor inte följer EUs och landets rägler om hur djuren skall skötas för att de skall må bra på alldra bästa sätt i en bondgår och djurfarm. Jag kan tala om för dig att jag äter häldre en glad gris som har fått rulla och böka i lera ute i en stor inhängnad på sommaren än en stressa deprimerad gris som inte har fått röra på sig ordentligt och inte har tillräckligt med utrymme. Stressade grisar smakar inte gott. Gäller alla djur! Bara för att jag äter djur så äter inte jag all sorters kött. Jag äter inte hästar, lika lite som en hindu äter kotkött och lika lite som en som tror på islam äter griskött. Hare kanin äter jag inte heller.

Jag är noga vad det är för kött jag äter.  Det skall vara kött av djur som har haft ett lyckligt liv och varit glad och nöjd. Samma sak gäller ägg! Jag köper alltid sprätthöns ägg. Jag vill inte vara någon sorts suporter till fäbönder som har sina höns i små burar. NEJ sprättgöns ägg skall de vara. De äggen är också godare. Varför? Jo för att hönsen har fått gå tillsammans med en stiligt tupp och sprätta och springa fritt. Dessa höns är glada höns. Och glada höns gör goda ägg.

Nu skall du inte tro att jag försöker tvinga dig att äta kött igen. Nej Nej! Ville bara säga att så got som alla bönder idag som följer landets och Eus krav och rägler för djurfarmning har så djur inte behöver trängas och bli stressade. Bra med utrymme åt alla djuren med andra ord.

Jag har ibland så jag kan börjar må illa av tanken att äta kött. Men då är det på tal om kött som de har i mat affären! Tänk om det är stress kött! Usch! Jag föredrar att köpa mitt kött direkt från en bonde som jag vet sköter sina djur med omsörk och kärlek. Så jag vet att djuret fått ett lyckligt liv innan den skall fylla min mage.

Vad jag menar är. Skulle jag ha varitt född till ett djur. Levt ett långt lyckligt stressfritt liv skulle jag gladeligen offra mig senare för husbondens eller någon annans hungriga mage.

Men har du bestämt dig för att bli vegetarian så har du allrätt till det. Du kan stå på dig och du behöver inte tycka det är pinsamt att gå och köpa en vegetarisk pizza.

Royalz
0

Blää, jag har förlorat över 1000p denna sommaren :p Måste bli lite mer aktivare :)

Ebba-A
0

Usch, har fått influensa. Mår rentutsagt piss. Och imorgon är första "schemadagen" i skolan, och vi har fått en massa nya lärare och allt.

Värd på Choklad iFokus

UlrikaD
0

Har ont i magen för imorgon måste jag till veterinären för att avliva en chinchilla. Tycker det är så otroligt jobbigt att säga farväl av ett djur.Rynkar på näsan

Superstars
0

Ebba-A Lycka till i skolan och krya på dig!Glad

UlrikaD det är värkligen inget nöje att behöva avliva sina älskade djur! Det är nog en av de värsta man kan vara med om. Förståt att du har ont i magen. Lider värkligen med dig vännen.Rynkar på näsan

Sara87
0

#8 Usch va trist :( -kramar-

Royalz
0

Har precis varit på djuraffären och köpt hamstermat och ett läderkoppel til min hund :)

Superstars
0

Nu är det snyggt och rent i burarna ännu en gång. Har dessutom lagt BimBim i en Duna Bur eftersom dom är bättre när de har ungar eftersom ungarna inte kan falla ut som de kan göra med gallerburar. Har hänt några gånger när jag använde gallerburar åt honorna. Zvollo är i en gallerbur no och han har tydligen inte kommit på att det finns rör så man kan ta sig upp i andra våningen…Skrattande

Superstars
0

Åååh dessa bedårande ögonstenar. Man smälter i deras blickar. Zvullo, Dubbel-Knut och BimBim tittar så gulligt på mig när de undrar vad matte håller på med, då bara smälter. Tingeling och Vinyl Blair bryr sig inte så mycket utan de är upptagna med sitt.Glad

Imasy
0

Har varit ute och räddat katter idag. Finner inga ord för misären de levde på. Tror inte heller att alla katter kommer få leva vidare, om inte ett mirakel händer då.

Sara87
0

#14 Fy då :(

Bulba
0

#14 Hemskt.. :( jag som får skuldkänslor när jag inte hunnit städa hamstrarnas toaletter nån dag, undrar vad dom tänker med de mäniskor som gör sånt där :/

Kände för att piffa upp min personliga sajt lite så har nu bytt tema :D blev riktigt nöjd ^^

Bytte även Avatar när jag endå va igång så nu pryder min vackraste Molly den <3

saknar henne :(

nonisaga
0

#16 Phoebe väntar väl inte ungar? :S står det Tungan ute

Bulba
0

#17 Hehe såg det nu x)

Ebba-A
0

Åh, i övermorgon ska jag upp till Stockholm och titta på små marsvinsbebisar :D Skinny, förhoppningsvis får jag med en hem också :) Ser fram emot det jättemycket, dom flesta här vet ju hur kul det känns när man snart ska få hem en ny liten kompis ;)

Värd på Choklad iFokus

Sara87
0

#19 Hoppas du hittar en ny liten vän ;)

Ebba-A
0

Nu har jag för första gången på flera månader bytt Avatar :) Skulle egentligen bara vara ett körsbär, men sen kom min syrra och satte dit en smiley mitt på och då fick det vara så ;)

Värd på Choklad iFokus

chocomian
0

Idag var jag iväg och lämnade AnnaBelle till Zickan här på iFokus och så fick jag hem Zheverez Nicke Nyfiken ;)

Ebba-A
0

Hoho, nu bytte jag Avatar igen ;) Fixade nytt tema på min personliga sajt, och var ju tvungen att matcja med personliga bilden och avataren ;)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

Snyggt Ebba ;D

Faktiskt!

fiia97
0

Hej,

Någon som har lust att hjälpa till ?

Min hamster kan vara sjuk, men jag vet inte riktigt. Någon vaken ? :)

chocomian
0

#25 Bara fråga på så ska vi försöka hjälpa dig så gott vi kan :)

Zheverez
0

nu är jag skitnervös inför att sövas imorgon.

ska äntligen få genomgå den op som blev uppskuten i våras.

att det kommer göra ont när jag vaknar å dagar efteråt är jag mindre orolig över.

det är sövningen på 4-6timmar som oroar mej mest,troligen beror det på att min systers man avled på op bordet i våras.

är ju op många gånger å sövd men detta är första gången som jag näst inpå klättrar på väggarna och naglarna har blivit uppkäkade,har bitit utan att ha lagt märke till det förrän det varit försent. jag hade lyckats få långa,får väl börja om att spara dom igen,tur de växer ut på nytt.

[iurochskur]
0

#27 Håller tummarna för att op ska gå bra för dig….vet hur det är att sövas ned, två op inom ett par år har man genomgått. Sista gången var för navelbråck och jag var nervös för att må dåligt efter nedsövningen eller att inte vakna upp…

Första operationen blev jag riktigt dålig av, vaknade inte som jag skulle och kräktes som en idiot. Blev kvar över natten trots att det var en dagoperation med hemgång samma dag.

Navelbråcks operationen gick mkt smidigare och jag vaknade snabbt och var hemma redan efter några timmar.

Klart att man är nervös om det hänt olyckor innan. Önskar dig all lycka till!

-----------------------------------------------------------------------------------------

Här hemma måste jag få klaga av mig på sjuka barn och sambo och så är det ruggigt och kallt ute…

raudur
0

Sitter här och är förkyld och tycker synd om mig själv :(

Superstars
0

Lycka till med operationen Zheverez! Zvullo hälsar och ger dig en liten lycko nyp! Flört Du skall få se att du vaknar upp och känner dig som en ny människa igen. Flört

raudur: Asch va trist! Att vara förkyld är inte så kul.Obestämd

Ebba-A
0

Jag är sjukt pepp nu, på tisdag ska jag upp till Stockholm vid halv sex ungefär. Sen ska jag träffa några tjejer, och tillsammans ska vi åka bort till Zinkensdamm och försöka hitta till NRJ där vi ska möta ännu fler tjejer och kanske nån kille också. Sen ska vi stå där utanför några timmar (hoppas det blir fint väder!) och vänta på fyra tyska killar ska komma ut och skriva lite autografer ;) Seriöst, det här är sjukt stort för mig, har väntat på det här tillfället flera år. Hoppas inget skiter sig nu, och allt går som planerat för annars bryter jag ihop.

Värd på Choklad iFokus

AnnaFreds
0

Sitter och skriver en annons för att sälja min hamsterbur :) Annars ska jag bara ta det lugnt idag. Och jag var på Cats igår (underbart) så jag lyssnar på musiken just nu Flört

Mirzadancing
0

Vi behöver mer Medarbetare på Bloggande.ifokus . Då man ska ha erfarenhet  och och kunna koder i stillmalm o kodmallar .  Ni kan antligen kontakta mig eller sajtvärden .

Sara87
0

Ikväll ska jag se nya Beck :) Den har fått bra recensioner så jag hoppas att den är bra..!

Zheverez
0

måste gnälla av mej lite fort.

har så in i bomben oooont.

har op flera gånger men dethär är den värsta.

hade ingen aning om att smärta kan kännas såhär.

att föda barn är ju en barnlek å känns knappt mot värken jag har haft å har.

kan knappt röra mej. kan inte sitta,stå,gå el ligga.

Imasy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kissekatt tog sin titel på utställningen igår :)

Sara87
0

#36 Grattis :)

Superstars
0

Fy tusan vad tråkigt man kan ha det idag! Vad skall man hitta på att göra. Har as tråkigt och är super trött.

*36 grattis!

Alexandra-S
0

Piercade mig i naveln idagSkrattande, gjorde asont, men mest för att jag spände mig så då jag har nålfobi,
men jag ska inte klaga,
när jag läste inlägg 35, så skämdes jaag nästan för att jag tyckte det där gjorde ont…Obestämd

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

HappyCatMeows
0

#36 Grattis till misse och matte! ;)

Alexandra-S
0

Kanske lite väl OT här nu men.

Nu är det frågestund på min blogg.
Håller på i kanske en timma.
SÅ FRÅGA PÅ! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Superstars
0

Fy tusan vad man mår dåligt! Här sitter man med smått feber på 37,5.  Känner mig helt färdig! Man har väl fått den fördömda svin flussen. Men vänta du bara din djävulska svin fluss. Mig får du inte med i graven…Skrikandes Men det kan ju lika bra vara vanlig flunsa.Skrattande

[Popcorni]
0

Har man slutat med ifokus-poäng? Kan kan varken se mina poäng men inte heller andras diamanter. Tungan ute

Imasy
0

Japp, det stämmer, poängen är puts väck ;)

Men vi fick en chat istället ;D

Superstars
0

Fy tusan vilken flunsa man har fått! Nu är det vila så kroppen får hela sig i lugn och ro.Obestämd

[Popcorni]
0

#44 Okej tack så mycket för svaret. :)

Sara87
0

Smébacksfolkan först i Dalarna med 3D bio <--Jag är med i tidningen idag ^^

Imasy
0

En till kändis ;)

Superstars
0

Är frustrerad! Beroende efter pengar till en resa…Gråter. Var böveln skall jag få pengarna från…..

[iurochskur]
0

Jag ville bara klaga av mig på att dagen började dåligt…minsta dottern är kräksjuk, jag har ont i halsen och är dunderförkyld. Dessutom jobbar karln helg. Härligt att vara själv och sjuk och ta hand om kräkbarn. Men men…blir nog bättre snart.

Roxie
0

Guud så skönt med en slappsöndag. Dega i soffan, eller kanske baka något? :) Först blir det städning av burar, men det är också lite mysigt trots allt..

// Sofia

Imasy
0

Usch, kräkbarn är inget skoj :S

För ca 2 år sedan var Alexander jättesjuk, och det kom både framifrån och bakifrån. En hysterisk unge som det var raka vägen in i duschen med samtidigt som det låg diverse otrevligheter på golvet.

Man visste inte riktigt i vilken ände man skulle börja, och tillfällen som sådana önskar man att man hade en klon.

Själv har jag indag sovit till kl 11, har precis ätit frukost och ska nu gå med vovven. är barnledig så man får väl passa på att sova då ;)

[iurochskur]
0

#52 Oki, jadu jag var magsjuk för ca 3 månader sedan och då satt jag på toa med en hink framför…haha…då var man inte kaxig.

Karln åkte och jobbade så då kan jag tala om att det var tufft. Två barn och ta hand om samtidigt som man skulle vila och springa på toa. Jag anser att kräk och magsjuka är den värsta sjukdomen man kan råka på när det gäller små sjukdomar. Man blir ynklig.

Sen tillhör jag dom mammor som kräks om jag ser andra göra det, jag är känslig.

Skönt och sova till 11, det är svårt att göra här hemma med döttrar som vaknar 5-6 på morgonen.

Kram!

Imasy
0

Haha, själv är man härdad efter allt snusk man tagit reda på efter djuren ;)

Som tur är så klarar jag mig oftast från magsjuka/kräksjuka. Blir jag kräksjuk så är det oftast som en biverkning av andra sjukdomar. Men ja, man vet att man lever och man blir bra klen :s

Feber mm kan man ju oftast lindra med ett piller, men det är ju svårare med magsjuka.

[Hamstris]
0

Har ägnat dagen åt att plantera Växter och fixa iordning mitt nystartade akvarium:) Och städa buren åt Våfflan.

Imasy
0

Har storstädat idag.

Skurade köket vilket tog 4-5 timmar. Men då var det ju bakom spisen mm så verkligen allt blev torkat. Jobbigt men det är iallafall rent och fint överallt nu :)

nonisaga
0

uush hatar kräksjukan.

Jag satt bredvid min broder i soffan idag, och han hostade så mycket tills han kräktes ._.

Superstars
0

Det låter märkligt det där… tror min granne har haft något liknande och han är gammal. Lät inget vidare från grannen. Lät obehagligt så jag la hörlurare på och lysnade på musik.

#57 är din bror flunsig. Tror faktist att vissa människor faktist kan spy om dom börjar hosta för tätt och för kraftigt om de är förkyld. Har dock alldrig hänt mig tack och lov.

nonisaga
0

#58 Ah tror det är det med att han hostade så mycket, precis som du sa, så hostade han kraftigt och tätt i ngn timme….. sen spydde han :/ berodde nog på det.

Sara87
0

#48 Typ :D

chocomian
0

På Fredag får jag peeeeeengaaaaar! :D

Ebba-A
0

Om fem minuter kommer min kusin och hennes barn för att välja ut en bebis som jag sen ska få otroligt jättetam tills på fredag eller söndag :)

Värd på Choklad iFokus

UlrikaD
0

Har väntat på pengar i över en vecka på en tingad chilla-bebisar som jag hade flera andra personer som också ville ha. Har inte fått några och får idag mail från personen att hon har fått ekonomiska problem och kan inte betala förrän om 3v. Har man inga pengar så tingar man inga djur!!Skrikandes

Bild på Million som också blev sur.

[Isa96]
0

Ucsh, är sjuk, har ont i halsen och jag kan knappt äta >.<', dessutom har jag franska imorgon som ja måste vara med på =/

[Adopt one today!](](](](<a href=)

Royalz
0

Usch vad jobbigt det känns :( Om 1½ timme ska jag till veterinären och avliva yellow som har en tumör som bara blöder :/ Så det blir bäst för honom att somna in.

Men fy vad jobbigt det är. Har aldrig avlivat ett djur tidigare..

Superstars
0

Har gjort rent i BimBims Bur och flyttat henne till köket så hon får lugn och ro inför födandet. Har städat och dammsugat lite. Fortfarande flunsig men stark nog att röja upp lite så man trivs lite bättre. Finns ingen bättre dammsugare än min H2O Turbo dammsugare. Den rekomenderar jag till alla som vill slippa damm och dyra dammsugarpåsar efterhand som de blir fulla och tar slut…Glad

UlrikaD
0

Har tillbringat hela dagen med att handla hem spån, hö, mat och allting till djuren. Kommer hem, helt slut, går runt och kikar till alla djuren och håller på att ramla baklänges av förvåning när den här lilla tittar tillbaka på mig.

Hon var en total överasskning och jag hade ingen aning om att mamman var dräktig. Denna bebisen gömde hon väl.Skrattande

Sara87
0

#67 haha, vilken sötsak! :) Grattis till överraskningen :)

Jag har tatuerat mej idag jag :) Dock inte helt klar, tillbaka om typ 11 dagar å fixa mer.

[iurochskur]
0

Gnäll från mig: När man väl blir frisk efter förkylning och halsont…ja, då får jag naturligtvis fullt med onda blåsor i munnen. Inte lätt att äta alls…

Längtar dock till utställningen jag ska på nu på lördag!

Kram!

Superstars
0

#68 det låer som en stor och dyr tatuering. Jag var och tatuera mig för 15 sedan. En ros som skall börja blomma. Lycka till med fortsättningen av tatueringen.

Du milde, fick nästan en chock när jag såg BimBims runda mage! Det kommer att bli en hel del ungar ser det ut som. Kan knapt bärga mig!Skrattande

[iurochskur]
0

#67 btw vilken liten fin överasskning….

Sara87
0

#70 3000 kostar den. Rätt dyrt, men den är rätt stor å tar ett tag att göra så det känns ok ändå :)

Bulba
0

#72 vad är det för motiv? :)

Superstars
0

#72 vet du vad en taggtråd kostar att tattuera i Sverige? Här kostar det 100 Euro alltså 1009 kronor. Undrar om det skulle löna sig att tatuera sig i Sverige i nästa gång man skall dit…Glad

Imasy
0

Jag tror faktiskt det är dyrare här i Sverige. Sedan beror det ju på vart man går iof, men jag tror inte du hittar ett billigare pris att det är värt att göra det här.

Måste man sedan göra en ifyllnad av tatueringen brukar man ju oftast få göra det gratis, men då blir det ju problem för dig som inte ens bor i Sverige.

Sara87
0

#73 Ett tigerhuvud sett rakt framifrån med lite bambu runt. Ska lägga till tre fjärilar nästa helg :)

Sara87
0

Här är tatueringen :)

[Hamstris]
0

Själv pakar jag ner grejerna till Vippen för att han ska med till skolan imorgon :)

Imasy
0

Tjusigt! :)

Hur lång tid tog den att göra?

Superstars
0

#77    Läckert!  Min mamma skulle INTE hålla med. Hon gillar inte tatueringar…men det gör jag. :D

Sara87
0

#79 Tack! Ca 3 timmar, tog tre korta bensträckare under tiden också. Blev bra drygt att ligga ner. Jag har väldigt mycket träningsvärk i övre delen av kroppen :D Spände mej nog en hel del :p

#80 Inte min heller :D Tack!

Ebba-A
0

Jag börjar misstänka att det är jag som bor hos djuren, inte djuren som bor hos mig. Har hamster- och marsvinsgrejer utspridda överallt. Och nyss märkte jag x antal hamsterbajsar i min säng som jag ligger i just nu. Mysigt ;)

Värd på Choklad iFokus

Bulba
0

#77 Jättefin! :D

Trodde Saga dött idag Förvånad jag petade på henne jättelänge men hon vaknade inte men till slut vände hon sig om…

Det e så svårt att de henne se ut så där…

Superstars
0

#77 vissa hamstrar sover ibland som en stock och då är svåra att vecka. Har varit med om detta ett par gånger under årens lopp. Kan vara läskigt när de sover så djupt.Glad

UlrikaD
0

Jag har världens sämsta arbetsmoral. Håller på att städa chilla-burar och några hamsterburar (bebisarna stökar ju ner nåt så otroligt). Och så städar man några stycken, och så fastnar man vid datorn. Sen städar man några till, och fastnar vid datorn.

Meningen är att jag ska borsta ett gäng inför utställningen på lördag också men det går verkligen inget bra. För var är jag någonstans? Jo, vid datorn! Hatar att städa burar!Obestämd

Sara87
0

#83 Tackar :)

Imasy
0

Buhu! Sitter här med ett värkande pulserande finger :(

Blev kattbiten igår och gick till akuten och fick ut en pillerburk. Men inte fasen gör det mindre ont för det Skrikandes

[iurochskur]
0

#87 Bilda klubb? Jag kom precis hem från familjeläkarna och har tagit en stelkramps spruta då jag blev biten av min lilla Chilali idag. Fast ditt bett gör nog ondare. Nu värker och svider det efter sprutan också här…men sånt som händer.

Hoppas ditt finger blir bättre snart…var det din katt som bet?

Kram!

Imasy
0

Näe, det var en katt som bara mellanlandat här och som luktar apa. Skulle vara snäll och bada henne, men hon hade visst andra planer :/

Hade ett sånt bra grepp om henne och så halkade hon till lite och slog tänderna i fingret på en gång.

Men stelkramp, får ni det? Både denna gång och förra gången jag blev kattbiten fick jag veta att den stelkrampssprutan jag fick i 6:an (?) räcker tills jag är ca 40 år.

[iurochskur]
0

Ja, jag rådfrågade sjukvårdsupplysningen innan…dom sa att eftersom jag fyller 30 så tyckte dom att en påfyllning var dags.

Imasy
0

Haha, antar att landstinget Dalarna har hittat ett sätt att spara in pengar på då ;)

Superstars
0

Sitter hemma och dåsar med ett glas cuba libre medans knut springer till Metallicas Enter Sandman…Snacka om att man har dö tråkigt ikväll…Obestämd

Superstars
0

Har varit och titta till BimBim och ungarna och gav BimBim lite barnvälling som hon gillar samnt en ny gurkbit. Tittade närmare på ungarna med ögonen och tyckte att jag såg åtminstone en bandad. Ungen såg ut att kunna bli gul eller svartgul. Så tyckte jag såg skymten av sköldpadd också. Skall bli intresant och se efter några dagar när man ser bättre vad färgen kommer att bli.

Superstars
0

Har lidit av svår insomnia ett par dagar och känner mig djupt deprimerad. Somande inte förrän 5:30 Finsk tid igår. :( Lyckans ost mina hamstrar och ni andra som inte lider av detta svåra sömnproblem.Rynkar på näsan

hunniebunnie
0

Kul att du ska få ungar :) Synd bara med sömnen!

Kolla på inlägget om hur era hamsterburar ser ut och lägg ut bilder/beskriv och sånt :D

//Hunniebunnie

Ebba-A
0

Usch, är sååå trött :( Orkar inte längre, idag har jag inte ens tagit ett steg utanför mitt rum. Har ingen matlust, har inte ätit på över ett dygn och mår illa av bara lukten. Allt känns bara skit.

Värd på Choklad iFokus

Superstars
0

#96 är du gravid eller har du kräksjukan? Om det är psyket skall du genast kontakta doctorn så du får tid till terapi. Trist att höra att du har det sådär svårt just nu.Rynkar på näsan

Styrke kramar

Ebba-A
0

#97, Nä, jag är varken gravid eller har kräksjukan. Är mest depp över att mina ända "kompisar" sviker mig gång på gång, och nu har jag helt enkelt fått nog. Dom har sänkt mig totalt.

Tack :)

Värd på Choklad iFokus

Mirzadancing
0

Rösta gärna på mig : http://www.tv4.se/1.1173520?i=120 - BloggAwards så är ni jätte snälla  :D

Superstars
0

#97 Fy tusan! Ja, jag kan dock inte kalla dessa människor dina vänner. En san vän gör bara inte på detta sättet. Du hittar nya skall du se vännen. Dom kan som kallar sig nu, dina vänner kan du slänga i den svarta påsen. Inga att vilja ha till vänner. Du är sannerligen värd bättre vänner än de.

Styrke kram…

Superstars
0

Har börjat fundera om jag  något värt att leva för längre!Gråter Världen skulle klara sig bra utan denna bedrövliga och usla kvinna.Gråter

hunniebunnie
0

Hello, jag har en fråga! :) ska man koka grönsaker till hamstrar? om så, vilka?

Tack!! :D

[iurochskur]
0

#102 Sommargrönsaker, broccoli eller ärtor och majs som finns i färdiga påsar kan man koka om man vill ge till sin hamster.

hunniebunnie
0

eh, jag är lite trög ;) vad menar du med sommargrönsaker? hehe :)

[iurochskur]
0

En färdig påse med blomkål, morötter, ärtor och bönstjälkar. Dom heter sommargrönsaker.

hunniebunnie
0

jaha okej, tack!

Imasy
0

Huuuuuuu!! 3 minusgrader ute nu Gråter

Mirzadancing
0

E det nån som vet  vem som har vunnit MH September ?

Typ Ebba svarar inte :(

[iurochskur]
0

Jag måste få skriva av mig: Vi har fått hem världens mysigaste tik….en tax/drever tik på 3 år. Vi har mer eller mindre letat i ett år efter hund.

[iurochskur]
0

#108 Trodde det var bra rullning på det….men av röstningen och döma så lär det vara nr 5?

Mirzadancing
0

ok (A

Superstars
0

Nu har jag bytt ut spån mot träpellets så Dubbel-Knut och Tingeling slipper att få spån i fluffet. Så har jag bytit spån åt Zvullo och Vinyl Blair. Byter spån åt BimBim när bebisarna har fått ögon alltså e nesta vecka.Glad Vill inte störa BimBim i onödan. Hennes Bur är endå inte så lurtig så jag inte kan byta spån nesta vecka.

Bulba
0

IMROGON FYLLER JAG 15 Skrattande WIIIE!

Mirzadancing
0

Så jäkla arg någon har hackat in sig på mitt konto (blogg.se) oxh tagit bort Esc bloggen . . . Så har nu bara The City , gammla esc bloggen.

Superstars
0

#113 ung och fräch dam hör jag!Glad Grattis i förskott!Skrattande

Sara87
0

Tyvärr blev min tatueringstid flyttad, min tatuerare fick lov att åka till BB :p Men jag hoppas på en ny tid nu i veckan som kommer :)

[Hamstris]
0

Har byggt klart undulaternas bur och skaffat en till liten undulat :)

Han har inget namn ännu. Han verkar bli en bra kompis till Scooby och Scoobii dee. På bilden är han blå men i verkligheten är han lila.

Superstars
0

Tidig måndag morgon dog min älskade storebror! Min pappa hittade honom död i sin säng. Han dog i sömnen. Ingen vet varför ännu! Han skall bli obduserad, så när han väl blivit det kanske vi får svar på varför han dog..

chocomian
0

#118 Belkagar verkligen! *kramar om*

Mirzadancing
0

Så jäkla kallt :( , Undra när mitt pris kommer från Jennie längtar tills ja få det (A

Kolla in min The City blogg

Imasy
0

Beklagar verkligen! :(

Sara87
0

#118 Men fy tusan :( Beklagar förlusten. *kram*

[iurochskur]
0

#118 Det värsta som kan hända är att förlora en kär vän eller en nära släkting…beklagar verkligen sorgen!

Kramar i massor från mig!

Mirzadancing
0

Ojj , Beklagar ! :(

hunniebunnie
0

Hej! Jag ska ha hand om min kompis hamster i 4 veckor och denna hamster är verkligen INTE tam… Det är lite tråkigt och jag undrar vad jag kan göra för att göra henne tam. För så fort man kommer i närheten blir hon blixtstilla och springer iväg och när man sätter i handen springer hon och gömmer sig! :(

Tack för svar :) Mvh

Bulba
0

#118 Usch så hemskt… Rynkar på näsan *kramar om*

Mirzadancing
0

Tjeena alla :) Nu har jag start min första egna foto blogg . Och då det handlar bara om min Ninja , alla har sakt att hon är jätte söt på alla bilder så tänkte inte vrf starta en hund foto blogg ? :) , aja Hoppas ni kickar in !

(hundblogg)

Ninjaphoto

Imasy
0

Vad många kändisar det är som har gått bort i år.

Först var det ju Michael Jacksson och Farrah Fawcett, sedan Patric Swayze och DJ AM, och nu han i BoyZone.

Ebba-A
0

Jag har blivit datorlös.

Först hade vi internetproblem hos mamma, sen så när det var fixat så fick min dator för sig att jävlas med mig och ge upp. Tre veckor efter min mobil gått sönder. Och det finns inga pengar till nått nytt. Kommer dock försöka låna mammas dator så jag kan fixa MH och så.

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Jag är sjuk, IGEN!

Har ont i hela kroppen och kan knappt gå för det gör så ont :(

Sara87
0

#128 Har Farrah dött? Det har jag helt missat…

hunniebunnie
0

#130 stackare!

Jag tycker att idag har varit en ganska skön dag, har varit i skolan som faktiskt inte har varit så dåligt hade andra delen av mitt franska prov och det gick bra :) Alla har varit så glada idag och det har smittat av sig på mig! Det må vara kallt ute men det är ändå så skönt, någon annan som har haft en skön dag? :D

Imasy
0

Samma dag som MJ tror jag till och med.

Sara87
0

#133 Åh tusan… Då tog nog han all uppmärksamhet..

Imasy
0

Ja hon hade haft cancer under en längre tid, så hon orkade väl inget mer tillslut. Men jag tror denna nyhet kom ut ett dygn efter MJ tror jag. Men hon dog ju hemma så det blev ju inget paparazzi-följe till sjukhus etc.

Sara87
0

#135 Ok, där ser man. Det har jag missat.

Sara87
0

Igår blev tatueringen klar :)

hunniebunnie
0

#137 SNYGGT!!

Idag har jag startat min första blogg! Yay! haha

Sara87
0

#138 Tackar :)

Imasy
0

Vad fin den blev :)

Sara87
0

#140 Tack :) hihi

Bulba
0

R.I.P Saga 13/10

[iurochskur]
0

Vill visa hur min morgon startade….med hundmys….

Superstars
0

Har varit på min brors begravning idag! Rynkar på näsanEn mycket tung dag! I morgon åker jag till hem till Åbo till mina små älsklingar. Då kommer det att bli en hel del gos och kel med dem. Har saknat dem otroligt mycket dessa två veckor. Min kusin var och mata dem på vägen från Åbo till min brors begravning! Gullungarna mår finemang fick jag höra när jag mötte henne på begravningen. Vilket var härligt att höra! Saknar dem så det inte är klokt. Mina älskade små gullungar till hamstrar.Kyss

Sara87
0

#144 Fy tusan, det är sånt man önskar att man slapp uppleva i sitt liv :( Beklagar sorgen än en gång. Kramar!

Olyxashamstrar
0

Fy va hemskt! Jag förlorade nyss en hamster också :( beklagar sorgen!
www.olyxa.webs.com

Superstars
0

Idag har jag fått migrän pga av att alla spänningar har gått bort som kommit före och under begravningen. Hade tänkt gå ut på en promenad i det fina höstvädret men får ligga i sängen i stället och vila huvudet i stället…Rynkar på näsan Jag hatar migren!

lovelybirma
0

#144 Vad tråkigt att höra :( Jag hatar begravningar, det värsta som finns tycker jag, har dock bara varit på en, som jag själv fick planera.. Nej fy, vill aldrig mer :(

……….

Jag sitter här & planerar framtida hamsterrummet. Ska bli kul att äntligen få komma igång med det projektet snart :)

[iurochskur]
0

sitter och pluggar till personlig ass. skitkul!

Royalz
0

Var och köpte 20kg hamstermat idag för 580kr. Det blir billigare i längden när jag har så många djur :)

UlrikaD
0

#150 Vad köpte du för sort då? Tyckte det var väldigt dyrt. Betalar 375kr för 20kg hamster crispy.

Royalz
0

Har också hamster crispy. Tyvärr bor jag i en liten stad där det är svindyrt på djuraffärern här.

UlrikaD
0

Men oj, vilken skillnad.

hunniebunnie
0

HJÄLP, vi ska resa bort snart och eftersom jag tar hand om min kompis hamster vet jag inte vad jag ska göra. Frågat kompisar och så.. Men det jag undrar är hur länge kan man lämna de hemma ensamma? Läste på ngn hemsida att de kan vara hemma i en vecka men stämmer det verkligen? Jag ska vara borta i fem dagar och då är det från att jag åker tills jag kommer hem…

tack för svar :)

MVH

Superstars
0

#154 Ja dom  kan vara borta en vecka på semester. Hamstern klarar sig nog! Den har ju  sitt föråd med mat, annarst skulle den inte kallas för en hamster. Men förrän du far se till att vattenflaskan är full och matkoppen full med mat! Jag har många gånger varit och hälsa på mina föräldrar en vecka. Alla hamstrarna har mått hur bra som hälst när jag har kommit tillbaka.Glad Så du kan vara lugn! Hamstern klarar sig utmärkt ensam en vecka….

Royalz
0

#154 Nej du kan inte lämna en hamster ensam i en hel vecka! En hamster kräver daglig tillsyn.

Så du bör inte lämna den ensam!

UlrikaD
0

Man ska verkligen inte lämna något djur över huvud taget utan tillsyn i en hel vecka!

Antingen om man kan lämna bort hamstern till någon, eller att någon kommer upp dagligen och tittar till den. Sista alternativet är väl att ta med sig hamstern.

Det är ju någonting man måste räkna med om man har djur, att man måste ordna för dem på bästa sätt.

hunniebunnie
0

Okej, det var inte planerat att jag skulle ha henne över lovet, det är därför jag inte visste vad jag skulle göra… Hmm.. Aja, tack för hjälpen så ser jag till att ngn kommer över eller tar hem henne! :)

Olyxashamstrar
0

Man måste ju tänka lite efter hur man själv vill ha det.
Jag skulle gärna inte vilja dricka 5 dagars gammal vatten ex.
Som nu när jag ska ner till min mormor i bara tre dagar och desutom åka tåg dit så får jag ta med mig mina 5 små hjärtan.
Det är sånt man får tänka på när man skaffar ett husdjur.
Man måste ta hand om dom som sina bebisar ^^

hunniebunnie
0

jo, jag vet. Det låter lite som om ni inte tror att jag tar hand om henne som ni säger det, men jag ville bara kolla om det var okej. Jag kände mig taskig att lämna henne hemma om de inte klarar det, ville bara veta. Även om jag skulle lämna henne hemma så skulle jag känna mig jättetaskig.

Jag har tänkt på hur man tar hand om en hamster men det var inte planerat att jag skulle ha henne under lovet. Fick reda på att vi skulle resa bort nyligen.

Olyxashamstrar
0

Nejnej det är absolut inte det jag tror! Du tar säkert hand om henne super bra! Och det var bra att du frågade om du själv inte tyckte det lät något vidare på sidan du läste. :)

hunniebunnie
0

haha, vad bra! Jag ska ringa några imorron och kolla om de kan ta hand om henne.

Tack för alla svar!

Olyxashamstrar
0

Gör det :) Det va så lite! ^^

Zheverez
0

nu har vi packat det mesta i bilen.

ska nu sova nån timme sen bär det av uppåt mot kallare trakter.

ska bli skönt med miljöombyte över helgen.

hinner hem i två dar sen bär det av igen. denna gång något längre och med flyg.

jag å mannen ska på en liten semester på tu man hand i 14dar.

på resan ut är vi inte helt ensamma, några fyrfotingar följer med i bagaget. hem följer inga fyrfotingar med denna gången.

trevlig helg gott folk.

Imasy
0

Usch vilken natt!

Har brunnit för fullt i grannhuset och många människor är utan hem nu. Som tur var kom ingen till skada eller förlorade livet.

Rådde kaos ute på gatan och jag har haft grannens alla katter evakuerade här ett par timmar, men hon hade tur som inte fick några skador i sin lägenhet.

Så första gången min lilla Per, som jag ska köpa av den grannen, var här, var för att det brann :(

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer