Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2005 ggr
Hennum
0

råd angående hamstervakt

Hejhej

Jag ska vara hamstervakt i ca 3-4 månader åt en pojkhamster på ett år. Det är en student i lund som ska åka till thailand och behöver någon som tar hand om honom, och jag gick med på det.

Dels ska hon köpa strö och mat osv och buren följer med. Men hon erbjöd sig även att betala för själva besväret. Och det skulle även kännas bra lite som säkerhet oxå.

Hur mycket hade ni tagit betalt för att ta hand om en hamster i 3-4 månader?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Be-Bopz
0

Jag brukar ta 100 kr / vecka.

Men kanske att du kan ge ett bättre pris iom att det handlar om en längre tid.

Du får ju tänka på att du ska kunna köpa grönsaker och tillsäggsmat som den ska ha. Det är faktist en del pyssel med en hamster.

Kanske 350-400 kr / mån, det tycker jag är helt rimligt.

Hennum
0

oj, stor skillnad. jag har även hört 100 kr per månad

Då föreslår jag nog 200 kr i månaden, det är 3,5 månader. Och så får hon pruta om hon vill. :)

musse05
0

Håller nog med #1. Jag menar, man ska ju ge den mat, ren Bur osv,.

Be-Bopz
0

200 kr är ju ingenting med tanke på att du ska städa Bur och aktivera hamstern och grönsaker som du måste handla osv, då tycker jag iallafall minst 300 kr/mån om du nu tycker 350 är för mycket…På 200 kr kan personen knappast pruta isåfall, tycker det är alldeles för lite pengar…

[Sandraaa]
0

Kolla hur mycket ett pensionat eller djuraffär skulle ta så har du vet du ju på ett ungefär vad du kan ta :)

Be-Bopz
0

Vet ett pensionat här i närheten och de tar runt 70-80 kr/vecka.
Första gången man lämnar in så brukar det vara dyrare.

Charlie2006
0

Djuraffären här hemma och där jag praktiserade tog 75 kr/dag.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Hennum
0

Nu har det blivit 200 kr i månaden i alla fall. och det känns bra tycker jag. Hon är student precis som jag och vi har ingen särskilt bra ekonomi, så jag vill inte begära mer. Jag hade själv aldrig kunnat betala mer än detta.

Tjejen som har hamstern har även skrivit här på iFokus innan. Pojken heter Alfons och är jättesöt! Ser ut som en råtta mer än vad Tanja och Bella gör eftersom han är korthårig. :D

Väldigt trevlig pojke, väluppfostrad.

shivas
0

200kr i månaden är vad jag också hade tagit Glad

Mycket rimlig summa =)

Be-Bopz
0

#8 Lycka till .

Gnolis
0

ja jag hade gjort det gratsi faktiskt om det var min kompis men tycker absolut inte det är fel att ta betalt heller men jag menar det är ju ett kul uppdrag :) inte som att passa blommor eller nåt..

Hennum
0

jo, nu var det inte min kompis, men hade det varit en vän hade jag gjort det gratis, känns lite knas o ta betalt då.

Gnolis
0

okej nä men är det ingen kompis är det ju mer normalt att ta betalt. Då behöver du ju inte känna dig "snål" eller vad man säger.. Blir nog kul att få passa den :)

[Sniff]
0

Lycka till:)

musse05
0

Iof ni är ju studenter, då måste man ge rabatterat pris ;)

southdakota
0

Jag fick 200 i veckan, men då var det två kaniner och två gerbiler Flört

Hursomhelst lycka till Skrattande

Curlys
0

När jag har tagit hand om hamstrar har jag sagt till ägarna att betala det de tycker att de är värt.. Första gången passade jag en hamster i 3veckor och fick 500kr, andra gången två hamstrar i 1½vecka och fick 300kr.

Men som Be-Bopz skrev, så 100kr i veckan tycker jag är ett rimligt pris.

Be-Bopz
0

Nu har du ju antagligen bara den hamstern att sköta men för oss som har fler blir det faktist en jäkla jobb att sköta kanske en 12:e hamster, det är en massa jobb, det är inte bara gulligull hela tiden.

Jag tycker 100kr/ vecka är billigt, de som lämnar vet att hamstern får det lika bra som mina egna, de får vara ute i hage precis som mina egna osv, samma mat/grönsaker.

Precis som Curlys skriver, de flesta som har lämnat har varit väldigt tacksamma att de får lämna till uppfödaren om de ska bort och de vet alla att det är inte billigt när man har flera, så de brukar betala lite mer då, jag passade en hamster i 3 v fick 500 kr för det, hade tex nu i somras sammanlagt 4 st hamstrar hemma och de betalade alla 100kr/vecka.

Hennum
0

jag har två egna hamstrar. så det blir inte mycket mer jobb. dock tar burarna mycket mer plats nu än innan. och jag har väldigt lite plats. Men han har det bra här. får vara ute och springa på golvet varje kväll.