För varmt hus?
För tillfället använder min hamster en avsågad kokosnöt som sov-och-mat-hus och jag har märkt att det kan bli väldigt varmt inuti.
Så jag undrar, vad kan hända om det blir för varmt?
Jag gissar på att hamstern flyttar ut ur huset om den tycker att det blir för varmt.
Lotta
Hamstern byter alltid sovhus eller sovställen , så jag tror inte att det behöver vara någon fara :)
Köpte ett jättemysigt och rymligt hus till min guldis, eftersom att hon alltid sover under hjulet. Huset dög inte, så hon kröp ner under hjulet igen.. Tacksam liten tös jag har :P
// Sofia

#3 haha så är min guldis också:) Dom är ju såtacksamma :D
Okej :) va skönt att veta.
Plaströr då? Är det heller ingen fara så länge de inte gnager på dem?
Om du har plaströr utan små lufthål, bör du vara noga med att rengöra, eftersom det lätt blir fuktigt. Så det inte går så långt att det blir mögel osv.. Det är lätt hänt nu under sommartider.
// Sofia
Ibland lägger sig min på stenarna i buren o då tror jag det är för att få lite svalka.. kan ju va en bra grej att ha..
#7 Smart idé :) min lilla Bernie verkar dock lite klättergalen, så får lägga dem i ett hörn.. så att han inte trillar ner när han leker spindelmannen i taket ;P
Kul idé med kokosnöt :)
Ibland sover piggis BAKOM huset! x'D
Hur märker man att det blir för varmt eller fuktigt i huset? Jag har ett typ stenhus till min Leo (en sån reptil-grotta), och den är ju rymlig och sådär, samtidigt finns det ju inte några lufthål förrutom själva ingången till grottan, och den brukar han täcka igen med hushållspapper under dagen när han sover. Jag funderar på att slänga in en termometer och luftfuktighetsmätare där någon gång, men är rädd för att det bara blir att han gnager sönder den… och hur varmt/vilken luftfuktighet bör det vara i normala fall?
#3 Haha, min Alice gjorde likadant tills jag bytte Bur. Nu har hon boat åt sig i toalådan med papper och tyg till mamma Biancas förtret då hon inte kan kissa där, så jag har fått sätta in en till toalett… 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
har också testat två-tre olika hus till min guldis, han vägrar sova i huset :P han sover i ett hörn i buren …
lägg in toa papper, då blir det svalare, eller ha bara spån i huset :)
#15 hehe, sådär gjorde min dvärgis också för nån vecka sen :D såg rätt kul ut.
jag köpte ett hus, där man fick till en påse med vadd. man skulle använda hela, men efter typ tre dagar när jag rengjorde det så var det dyngsurt där inne, men min hamster ville inte bo i något annat hus. gav upp den vadden.
Mvh
Mig
#17 Man ska inte ha vadd till hamstrar. De kan kvävas om de stoppar in det i kinderna. Bättre med toa/hushållspapper som man river i mindre bitar. :)
// Sofia
#märkte att det inte var bra, för hon ville inte ens ta ut det.
Mvh
Mig