Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1698 ggr
Westis
0

Kråkan är skadad :-(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran lilla Kråkan har gjort sig illa i sitt ena bakben.

Han fastnade i en klätetrställning, och satt bra fast :-(.

Jag var på jobbet, men min sambo lyckades få loss honom.

Kråkan vill inte använda tassen, och den är svullen. Annars är han ganska som vanligt. Kommer när jag lockar, gosar osv.

Ringde vet idag, och de sa att vi skulle avvakta.

Håll tummarna för att våran lilla Kråkis blir bra i sitt ben, och det fort.

/En ledsen Kråkanmamma

Roxie
0

Men gud så söt han var :) Hoppas han blir bra i benet!

// Sofia

[MissDiss]
0

Nej men gud så söt! Håller tummarna för att han blir bra och det är snabbt <3

Eloz
0

Stackars Kråkan :( Men jag vet min dvärgis Peperoni fastnade i gallret på sin Bur, han fick en svullen tass och stödde inte på den , men det läkte jättefint. Hoppas det går lika bra för Kråkan!

Sara87
0

Längesen vi hörde något om fina Kråkan å så kommer du med såna här tråkiga nyheter. Fy dej ;) Hoppas lille kråkis blir bra i benet!

Loviss
0

Hoppas det går bra! En sak som kan hjälpa är ju att ta bort allting som en liten hamter kan fastna eller klättra på. Så kan nog benet återhämta sig! ^^

[Sniff]
0

En riktig liten sötis<33:D Hoppas han blir bra!

Westis
0

Jag har framfört hälsningarna och Kråkan hälsar att han ska krya på sig snabbt.

Lilla älsklingen.

Westis
0

Han är bättre i benet idag. Tar lite stöd med det, och är inte alls lika svullen längre. Tack gode gud.

EricaN
0

#8 Skönt!

Englatassens
0

Vikken tur att d inte va ngt allvarligt!! Han e ju superfin!!Kyss

Kul å se dig igen vännen!! Allt bra med Tamagotchi??Glad

Westis
0

Hej vännen!

Ja, allt är bara bra med min pussgubbe<3. Han är så fin och underbar.

Tyvärr verkar det som att vi inte kan ha fler hamstrar när dessa vandrar vidare. Lillan har blivit allergisk mot pälsdjur (men aldrig reagerat hemma) Men doktorns rekommendationer är att vi inte skaffar fler gnagare efter dessa :-(

soapsmatte
0

Har hänt våran hamster också! Så himla obehagligt! Man undrar ju hur länge de har hängt där. Våran hamster försökte bita loss foten, men det gick ju inte så bra. Låt honom vila, han kan ha brutit benet eller något. Lycka till, kram på lilla Kråkan:)

Sara87
0

#11 Nej va tråkigt :( Hon reagerar alltså på hamstrarna, tänkte om det kan va spån eller så hon reagerar på?

Curlys
0

Stackars lilla Kråkan. Tur att hamstrar ha bra läkkött så det bruykar bli bra ganska snabbt. kram

Westis
0

Hon har aldrig reagerat hemma. Men gnagare är väldigt allergiframkallande förklarade läkaren, så vi skulle inte skaffa fler efter dessa, då hon kan utveckla ytterligare pälsdjurallergier.

Det är såklart väldigt tråkigt. Jag älskar de små liven.

Jag är ju också ellergiker, kan absolut inte ha marsvin, men hamster går bra för mig.

Sara87
0

#15 OK :/ Jättetrist!

Westis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kråkan mår bättre. Han stödjer lite, lite på sitt ben, och verkar pigg och glad.

Han har en trist Bur just nu, inga leksaker att klättra omkring i. Han måste ju få läka ordentligt först.

Sara87
0

#17 Hoppas det innebär att det går åt rätt håll. Håller en tumme för det :)

Englatassens
0

Va skönt å höra!!Kyss

Westis
0

Nu verkar han helt återställd. Vilken lättnad!

Han får fortsätta att ha en tråkig Bur iaf en vecka till, sen får han tillbaka lite saker. Dock ej klätterställningen. Den har vi tvättat och barnen har fått den till sitt dockhus.

Sara87
0

Skönt att han mår bra igen :)

[Sniff]
0

Vilken tur! Hoppas att han tar det lite lugnare nu;)