Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3866 ggr
[LoveNasse]
0

Enorm hamster bur

Jag såg en Bur en gång. bara EN gång i våran djuraffär här hemma. Den var 120 lång och 50 bred (galler bur) med galler som var hamsteranpassat. Det kanske var 7 cm mellan gallret. Buren var heelt enorm, större än många kanin burar och kostade 1000 kronor. Har någon sett en liknade?

Imasy
0

Citat:

"Det kanske var 7 cm mellan gallret"

Är du säker? Flört

Roxie
0

haha ;)

// Sofia

Helena1978
0

Jag köpte en Bur för hamster/ mus på blocket, väldigt tätt mellan gallren som var L:100 cm H:50cm B:53cm.

Sålde den dock då jag hade varit "lite" för optimistisk och trodde att den skulle rymmas i hamsterrummet men tji fick jag!

One in a million bor i en hamsterbur som är L:80cm B:50cm H:38cm.

Här finns en del burar:

http://zoovaruhuset.se/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=131

Hennum
0

hade varit trevligt med en sån stor. Och gärna två likadana då, så den ena kan stå ovanpå den andra så de båda får plats på min byrå där de vanliga burarna står nu.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Helena1978
0

Viktigt att tänka på vid inköp av hamsterbur tycker jag är att det inte ska vara gallerhyllor. Den ska inte vara hög, då bottenytan är viktigast.

Skulle buren vara "hög" utan att ha heltäckande hyllor rekommenderar jag att göra en hylla som är heltäckande som går att sätta på mitten av buren så att inte fallhöjden blir för lång. Alternativt sätta ett tygskynske, dock ej frotte för att minimera den.

Bottenlådan skall inte vara för låg då hamstern kan kissa utanför buren, och då även hamstern bör ha möjlighet att gräva i bottenströet, som gärna får vara 5cm djupt.

Helena1978
0

IKEAS Samla låda på 130L tycker jag är ett billigt och bra alternativ, det går att bygga hela landskap med tunnlar, korkbark och mangroverötter, se dock till att inget är för högt då hamstern lätt tar sig ur.

[LoveNasse]
0

#1 #5 Buren var enplan. Och det var samma avstånd mellan gallren som i en vanlig hamster Bur.

Såg föresten en Duna i dag till kanin som var 1 meter lång :) Som en vanlig Duna men mycket mycket större :D 550 skulle de har för den , bra köp eller inte? (ny)

southdakota
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 En sådan duna har jag till ett par av mina gerbiler Glad
550 för en ny är definitivt prisvärt, min kostade 400 begagnad, vi frågade djuraffären vad en helt ny skulle kosta och de sa över 1000 kronor. Flört

[LoveNasse]
0

#8 Ja exakt en såndär var det :)

okej… då kanske jag tar mig en tur till djuraffären imorgon då. Inte för att jag har användning av den just nu men det kommer ;P

Helena1978
0

Det priset är bra, hade en sådan förr innan jag startade uppfödning som min robbe bodde i, efter honom fick min guldishona bo i den. Sålde den sedan då den omöjligen kunde få plats i hamsterrummet.

[GeeGee]
0

Jag tänkte på allt det som #5 skrev. Att den inter skulle vara hög och ha gallervåningar.

Så buren jag köpte var istället stor men bara på ytan och inte höjden. Den köptes på BrommaZoo och är cirka 90x58x30 och kostade 900. Men då är det ej Duna utan jag ville ha gallerbur. Och Totte klättrar ej på gallret så du funkar det bra =D

[Emma-Rhino]
0

Precis en sådan ville jag ha till Rhino men det stod inte mellanrummet på gallret, (så jag tog den mindre varianten). Ser rätt så brett ut. Hur mkt är det? Vill gärna ha en "enorm" Bur där jag kan bygga upp det leklandskap hon förtjänar. =) Utan galler.

southdakota
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Det är ganska brett, ja. Men jag (Eller rättare sagt pappa) har fixat ett egengjort lock Glad

[Emma-Rhino]
0

#13-Smart! =) Ska genast köpa en sån. Flört

Zheverez
0

har en enorm gallerbur som jag inte ens använt.

ska ta å mäta den å fota.

kanske är min en sån du söker.

[LoveNasse]
0

#15 Gör gärna så :)