Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1524 ggr
[Sniff]
0

Hm...?

Jag behöver lite hjälp här… Det är så att jag skulle vilja ha en hamster, men kan inte riktigt bestämma mig för om jag verkligen vill det eller inte… Det kanske låter lite konstigt, menmen… Jag är ärligt talat lite rädd att jag ska bli biten och jag vet inte om jag klarar av en hamster. Jag har skilda föräldrar och hamstern kommer isf. att bo hos mamma, kommer den att bli mindre tam då? 

Jag är hamstervakt nu, en stor liten nf hona som heter Elin<33 Och tränar mig lite(A)

[iurochskur]
0

Hej!

Om du funderar på att köpa en hamster som fort blir tam så föreslår jag verkligen vintervit dvärg. Dom skriker hellre än bits. Dessutom är fördelen att dom kan sitta i par och har glädje av varann.

[iurochskur]
0

Vart finns du? Det finns många uppfödare landet runt som man kan åka och kika hos.

[Sniff]
0

Ja, det kanske skulle funka… Jag bor i Umeå;)

Royalz
0

Det är bättre med guldhamster :) Dom är större och lättare att hantera. Köper du från en uppfödare är hamster oftast redan tam och snäll :)

[Sniff]
0

#4 jag tror att jag helst vill ha en guldis, men jag vet inte om det finns ngn uppf. här i närheten… ?

[iurochskur]
0

Den närmsta jag vet om är Ulltussens (Dalarna)….och Helena i Söderhamn.

[Sniff]
0

Hmm… jaa… Jag får väl köpa från Djurmagazinet, då:/(A) hehe^^

Helena1978
0

Synd att jag bor i Bollnäs, annars hade du kunnat få se både vintervit och guldhamster… skulle nog oxå rekommendera guldhamster.

Charlie2006
0

Jag har oxå guldhamster och dvärghamstrar (samt har haft alla respektive dvärghamsterraser) men rekommenderar starkt guldhamster ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Helena1978
0

Angående hamstrar i Umeå.

Hittade den här annonsen på Blocket:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Sota_Guldhamsterungar__lev_klara_23593070.htm?ca=5&w=3

[Sniff]
0

#10 TackTackTack!! Det där var superbra! :)

ZorroR
0

Hittat någon hamster än? :)

[Sniff]
0

#12 hehe, inte ännu, men vi har inte bestämt om vi ska ha någon annu… Mamma är lite tveksam- vi skulle vilja ha en hund, men enligt henne går det inte att ha båda. Men ge mig några bra anledningar till att ha en hamster!

Anfa
0

#13 Lättskötta, mysiga varelser som kan bli ens bästa kompis :D Ganska billigt, burunderlag och mat är väl det som kostar när man har köpt hamstern, Bur, leksaker o s v.

Mistletoes
0

Jag har både hund, katter och hamstrar - inga problem alls =)

Bara se till att burarna är rymningssäkra, att ingen katt/hund kan komma åt dom osv =)

Tazzar
0

#13 Visst går det bra att ha både hund och hamster! :) Jag själv har 36 hamstrar + kullar, och även två hundar av krävande raser som jag tränar med. Som #14 säger så är hamstrar lättskötta, och mycket billigare än vad en hund är.
Ska ni även skaffa hund (speciellt valp) så kommer ni garanterat tycka att hamstern är rena rama barnleken att ta hand om - samtidigt som den kan bli till lika mycket sällskap som hunden. Flört

[Sniff]
0

Tack allihopa;) Vi kanske ska åka och titta på hamsterbäbisarna som det står om på #10 :D

Anfa
0

Så kul :) Berätta hur de gick i så fall :)

[Sniff]
0

jaadå:)

ZorroR
0

Hittade du någon!? :D

Zheverez
0

vi har hund å hamstrar.

inga problem alls.

de kan tom vara i hundkorgen el i soffan samtidigt utan att nåt händer.

när Ztecie är skendräktig då sköter hon vissa hamstrar som om de är hennes valpar.

annars bryr hon sej inte om dom för 5öre.

[Sniff]
0

#20 Haha, vi har inte kollat på dem än, men vänta bara;)

#21 Oj, att de tom kan vara i hundkorgen är ganska så häftigt! :O Jaa, hon kanske tycker att de är bra "valpstorlek";)

[Sniff]
0

Vi skulle åkt och tittat på dem i går, men det blev för sent. Idag gick det inte heller, så jag hoppas på imorgon:D

Buren är klar och jag väntar, väntar och väntar(A)

[Sniff]
0

#10 TACK så jättejättejättemycket för tipset! En av de vita hannarna ligger just nu och sover här hemma<3333 Han är underbar:D

EricaN
0

så roligt =D

Englatassens
0

Grattis till din nya vän!! Du får gärna ta kort å visa här sen!!Glad

[Sniff]
0

Tack:) Jag lovar att bilder kommer snart:)

Gnolis
0

En fundering bara. Kan du inte ta med honom när du bor hos din pappa då? Hade saknat min jättemycket om jag fått lämna henne ensam sådär..

[Sniff]
0

Jag kommer att lämna honom hos mamma, men jag och min lillsyrra kommer att turas om att gå och vara med honom när vi är hos pappa;) Fast denna vecka är han hos pappa, vill ha honom nära mig(A)<33