Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1254 ggr
Sara-D
0

Tid?

Hejsan!

Jag går i 8:an nu. Jag har 2 kaniner och 1 hund, jag känner att jag inte har tid med dom :/ så kommer tyvärr sälja av dom. Men då kommmer min fråga. Kommer jag ha tid med en hamster? för jag får ju tid efter skolan och efter läxor och sånt.

Och hur mycket i månaden kommer det kosta att ha en hamster ungefär ?

Adina
0

Jag vet inte hur mycket du har tid till att lägga ner, men en timme ungefär?

Vet heller inte exakt vad det går på en hamster, men tycker det är en mycket liten obetydlig summa i månaden :)

Sara-D
0

Ja jag kommer lägga ner mer en 1 timme varje dag iallfall :P Hamstern kan ju vara med på skriv bordet osv när jag gör läxor och så :)

Jag får nämligen 100kr i månaden. Och jag vill inte att alla mina pengar ska gå till mina djur som dom gör nu. Då jag ej kan gå på bio med mina kompisar eller göra något med dom :(

Men en hamster kan ju inte kosta 100kr i mån :P? jag har en stor påse med spån från granngården för 98kr den håller i 3 mån och inte mer för en kanin med en Bur på 120 cm så den komemr nog räcka ett tag om jag har hamster! Så får jag sålt mina kaniner som jag har nu så komemr jag nog skaffa en liten hamster :D!

BMEXX
0

Enligt mig så är hamster det perfekta djuret kostar inte alls mkt och sedan så tar de inte upp så mkt tid heller, man kan åka bort en lördag, söndag och de klarar sig bra själva så länge de har mat och vatten.

Köp en tycker jag! Så tråkigt när det inte finns nå djur i huset.

// Pabblo

Sara-D
0

ja dom verkar perfekta! :) ska banneme köpa en! sen när jag fått sålt mina nuvarande djur.

UlrikaD
0

Varför inte behålla kaninerna istället? De behöver ju lika mycket tid, omtanke och kärlek som en hamster. Varför byta ut ett djurslag mot ett annat?

Sara-D
0

för jag vill börja med en ny sort eller vad man ska säga :P  och så har jag ej tid med 4 djur med alla läxor och sånt!

UlrikaD
0

Tycker bara personligen det är lite fel att sälja ett djur för att man tröttnat på det och köpa ett annat.

Roxie
0

Tänkte exakt samma sak :(

// Sofia

Be-Bopz
0

Tänker precis samma, har man inte tid med de djur man har hemma redan har man inte mer tid till ett annat djur, som Ulrika även säger, kaniner kräver minst lika mycket som en hamster.

Hennum
0

så du har en egen hund oxå? ska den oxå säljas?

hamstrar behöver lika mycket aktivering som kaniner, skulle jag tro.

har man köpt ett djur så har man ansvaret för dem och då får man sätta dem i första hand om inte bara byta ut dem för att de inte passar längre.

men samtidigt kanske det är bättre för kaninerna och hunden att bo någonstans där det är någon som tar hand om dem och inte tröttnar på dem.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan