HJÄLP NU
I går hämtade jag hem en till liten dvärg flicka. Blackie har jag döpt henne till. Hon är sex veckor och större än min andra hona på ca 6 månader. Tanken är att de ska bo ihop i en Maxi Duna. Uppfödaren sa att jag skulle släppa ihop dem direkt när jag kom hem så jag gjorde det och de tjafsar lite grann. Min hona (Molly) som jag haft sedan tidigare är väääldigt dominant mot den nya honan och jag såg idag att hon (Blackie) hade två små bit märken på ryggen. (förmodligen från i natt för då hoppade Molly på henne några gånger. Nu verkar läget ganska lugnt men de sover i varsitt hus och undviker varandra. Ska jag fortsätta låta dem va kvar i samma Bur och se hur det utvecklas? Det kan ju va så att hon bet för att markera rangordingen och nu verkar den vara ganska klar. tips tack!
Släppte du ihop dom i din första hamsters Bur? För det första ska buren dom ska sättas samman i vara helt utan doft av någon av dom båda, sätt sedan i nytt Bottenmaterial och undvik att sätta i första hamsterns tillbehör om du har extra.
Det ser ut som campbells du har, är andra honan med en campbells?
#1 Buren var helt ny rengjord. Men jag har ett trähus som Molly tidigare haft som jag inte städat :S
OKi.
Är dom av samma art? Sen är det ju tyvärr så att campbells kan vara knepigare att sätta samman än vintervita. Och tyvärr så är det ibland svårt att sätta samman en som är över 4 veckor med en som bott ensam.
Om du ser att dom fortsätter att bråka så tror jag att det bästa är att separera dom två så att den lilla inte får flera skador.

Om du köpte henne av en "riktig" uppfödare så ring dit och be om tips och råd. De känner ju sina djur bäst.
#4 Ja jag köpte av en "riktig" uppfödare :)
Jag ska göra det om det blir några problem men som det är just nu verkar det blivit bättre :)

Skönt att höra. Annars vill man som uppfödare gärna försöka hjälpa till ifall köparen undrar över någonting eller behöver hjälp med något. Hoppas det löser sig nu iallafall.
#6 Jo det försår jag ! Är jätte lättad över att det verkar som att det funkar nu! :)