Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1236 ggr
Roxie
0

Efterlängtad hamsterhörna :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag tagit mig i kragen och röjt undan i vårt datarum, och gjort plats till mina underbara vänner. Köpte mig ett exemplar av det berömda antoniussystemet, så käckt! :) Nippet och Nimh fick en varsin låda medan Flingan fick bo kvar i sin gamla.
Nu finns det massa plats för fler familjemedlemmar :D plus att jag har 3 tomma burar i källaren. Ujujuj, vad ska min kära pojkvän säga ;)

// Sofia

Roxie
0

Pojken Nimh fick bo överst :)

// Sofia

Roxie
0

Lilla Nippet under :)

// Sofia

Roxie
0

Flingan fick en nystädad Bur med ett roligt rör som måste utforskas på en gång :P

// Sofia

UlrikaD
0

Har du nät över dina lådor? Ser inte riktigt på bilderna. Men annars tar de sig lätt ur via ett kliv på hus eller vattenflaska.

Roxie
0

Jo jag har nät :) Har nästan blåsor i händerna så mycket som jag har knipsat och haft mig. :P

// Sofia

Roxie
0

Så sitter det :)

// Sofia

UlrikaD
0

#5 Perfekt! Ja, det är lite bökigt men när det väl är på plats så blir det ju bra.

Roxie
0

Ja, himla smidigt får man ju lov att säga :)

// Sofia

[Popcorni]
0

Vad fint det ser ut att vara! :)

Imasy
0

Tjusigt :)

amandapi
0

Jättefint!

Tycker ni alla som håller på med antoniussystemet är så duktiga som fixar dit nätet! Jag skulle så gärna vilja ha det med, men jag är inte så händig…Skäms

UlrikaD
0

#11 Det är absolut inte svårt. Klipp ut en lagom stor bit fyrkantsnät med avbitartång. Sen viker du ner det över alla kanterna. Alltså inte över själva lådan utan även stativet. Sen sitter nätet stadigt kvar där när du drar lådan in och ut. Tar inte många minuter.

Be-Bopz
0

Jag skulle skippa plasthuset som du hade till ena hamstern Flört

Veero
0

Fint :D

Roxie
0

#13 Vadådå? Om det är lufthål du tänker på, så är det 3 fönster till på den. Hon sover som en prinsessa där i, iaf just nu, när hon fortfarande är liten och får plats.

// Sofia

Be-Bopz
0

# nej jag menar att platshus är inget man bör använda till hamster. Flört Skaffa trähus isåfall, mycket bättre.

Roxie
0

Okej, på vilket sätt? har iaf aldrig hört att det ska vara farligt eller så. Jo, om hon skulle gnaga på det, men isf är det ju inte bra med plastburar heller ;) hehe.
Hur som helst så är det bara ett tillfälligt hus, så det kommer bytas ut inom kort i vilket fall :)

// Sofia

amandapi
0

jag tror det är så att plasthus inte brukar rekommenderas då dom blir ganska "täta" (trots fönster) och pälsen kan ta skada..

Men rätta mig gärna om jag har fel Tungan ute

Be-Bopz
0

Plast andas inte och kan ge hamstern problem med hud osv, kan leda till eksem mm.
Spelar ingen roll att det finns fönster.

Jag menade inget illa utan ville bara ge ditt ett tips….

Roxie
0

Japp. Huset kommer som sagt bytas ut snart. Så fort jag tar mig till en djuraffär eller hittar en kartong i passande storlek. Tack för tipset ;)

// Sofia

[iurochskur]
0

Jättefint ordnat med hamsterhörnan! Vi ska med fixa en sån ställning.

Eloz
0

Det är riktigt snyggt! Glad

Be-Bopz
0

#20 Glad

southdakota
0

Fint Glad

Jossangizmo
0

Nu blev jag lite avensjuk på dig Flört Jag vill okså ha en sådan fin liten hörna :)

Roxie
0

Ja det är mysigt :)

// Sofia

Anfa
0

Snyggt ;)

Superstars
0

Mycket fin boning åt dina små vänner. :)

Gnolis
0

Snyggt system men tycker det ser så smått ut för dem :S

Roxie
0

Det är inte för smått. Dessutom är de ute och springer varjedag, minst 15-30 min var.

// Sofia

Gnolis
0

Persolnligen tycker jag alla "normala" hamsterburar med lagliga mått är för små… men bra de får va ute ju :)

EricaN
0

Var får man tag i sånna där smarta "burar"? vilken storlek har dom? =)

Roxie
0

Det är antoniussystem från IKEA. Skitsmart :) de är 50 literslådor. Minns inte måtten på dem.

Lådan:   http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30101234
Stativet: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90120022

:)

// Sofia

EricaN
0

#33 Tack=D