snälla nyp mig..
japp snälla nån nyp mig detta måste vara en dröm.. Min andra hona som jag har som lån från zheverez har fött ungar.. jag är så grymt chokad o fattar ingenting , hur kan detta gått till ? jag skämms alltså .. två tjuvparningar
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
Så kan det gå när inte haspen är på ;)

Har du inte märkt att hon varit dräktig?

#1 haha ;) #2 naae .. visst har hon varit lite tjock , men alla ser la inte ut som pinnar ?…
// Elin

Man brukar se ganska tydlig skillnad mellan "tjock" och dräktighetskulor annars. Vilken tur att allting gick bra då, när hon inte fått tid att bygga bo eller någonting.
Du måste väl ha vetat om ifall det har tjuvparats, det är väl inget som bara händer ?

#5 det är det jag inte visste.. har aldrig hittat varken hanen i hennes Bur eller hon i hans
// Elin
Hur länge har du haft honan hos dig då?

nåra månader.
// Elin
Då skulle jag se till att ha ordentliga burar och kanske ha hanar och honor var för sig i olika rum…

#9 så du tycker inte att lådor med lock är tillräkligt ? :/ .. hmm , aja hanen har fått flyttat hem igen och ja o uppfödaren bara skratta åt det hela
// Elin

#10 Inte för att vara dum på något sätt nu. Men du skriver till Be-Bopz "så du tycker inte att lådor med lock är tillräkligt ?"
Det var ju bevisligen inte tillräckligt med tanke på att det gick som det gick, eller hur?
Och visst kan du kanske se det som en kul grej så här i efterhand MEN du hade lika gärna kunnat komma in någon dag och hittat en ihjälbiten hamster. Din hona hade lika gärna kunnat hugga ihjäl Evas hane ifall hon inte var brunstig då. Då tar man inte så lätt på saker.
Du hade en jäkla tur helt enkelt! Vare sig mer eller mindre.

#11 men vad begär du att jag ska ha på ? plastfolie över hela buren eller ? nae skulle inte tro det för då kvävs dom ihjäl.. ja jag hade tur , har jag sagt att jag inte hade det eller ?
// Elin

jag kan ju inte bli arg det som skett har skett.
hanen zvinto klarade sej bra med bara ett rivsår vid ena ögat.
han har verkligen varit duktig som lyckats rymma till båda honorna med tre-fyra dars mellanrum.
hoppas han inte rymmer här hemma också då blir det överfullt i köket.

#13 haha ne det får vi hoppas att han inte gör ;)
// Elin

#12 Jag tror nog merparten av hamsterägare har löst det på något annat sätt än plastfolie förstås….tror inte du?
#13 Finns ju självklart ingen anledning att bli arg i efterhand. Det hjälper ju knappast. Däremot kan man ju se till att det inte händer igen.
Det kanske inte går så här bra nästa gång.

#15 suck säger jag bara
att det inte kan finnas nåra trevliga mäniskor
// Elin

#16 Snälla du, förklara för mig var någonstans jag är otrevlig?
Jag tycker du hade tur, jag tycker Eva hade tur. Misstag är till för att lära sig ifrån så att de inte händer igen.
Det är faktiskt liv det handlar om i slutändan.

#17 a o i det du säger till mig värkar det som att du tror att jag ejj bryr mig o inte värdesätter den turen jag hade..
// Elin
Jag vill be alla inblandade att tänka på tonen i denna tråd.
Nu har det blivit som det har blivit och det är inte att vrida tillbaka tiden.
Men skriver man öppet på forum att djuren smitit utan att man vet varför flera gånger på raken så får man kanske räkna med lite mothugg. Om inte annat för att utomstående inte vet hur det har gått till.
I detta fallet får vi vara glada att det gick bra denna gång, det hade kunnat bli sämre odds där någon faktiskt kunnat mista sitt liv.
Som jag skrev tidigare så skulle jag har dem varförsig i olika rum, om detta skulle hända hemma hos mig så hade jag säkrat mina burar redan första gången det hände.
Sen kan man ju se det på annat håll oxå, låt säga att den hamnar i fel Bur och blir ihjälbiten….
Du kommer säkert på nåt bra sätt att lösa detta på, för dina djurs skull 

hur går det med de små liven?

det går jättebra , stora och fina är dom! sju stycken små sötsaker
// Elin

Jag har aldrig varit med om tjuvparningar. Men jag säger bara att visa hamstrar har en förmånga att rymma. Jag har haft Godkända gallerburar som typ varit nya där de lyckas hänga på en burdörr så den gått upp. Andra har gangit sig igenom på kort tid ur duna burar. Vill de rymma är det ganska lätt. Men tjuvparning har jag aldrig varit med om. Ganska otroligt att han lyckades två gånger. Han måste ju ha varit utanför buren. Inte har han väll gått ut och sedan krupit tillbaka. Här har det hänt en olycka en gång då två honor lyckades rymma tillvarandra och det var inte särskilt roligt.
Lycka till med de små liven i allafall

vad bra att alla sju är kvar.
hur går det med den andra kullen då?

det går jättebra med den andra kullen , nu ser man färgerna , alla är svarta o vita o nåra e nästan hel svarta
// Elin
Ja, säg killar!! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

#26 va ? :P
// Elin
Ang inlägg #13. Ja, sexualdriften kan vara "hemsk" hos killar av alla dess sorter ;)
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

ahaa haha ;P
// Elin
Elin jag vill se bildeeer! ;D
Håller med UlrikaD. en gång är en sak men två gånger på kort tid, det skulle inte ens jag lyckas med.
rymmer hamstern så återgärdar man det, så inget farligt händer.
Mvh
Mig

snart kommer bilder :D #31 eftersom att du inte verkade ta dig tid att läsa tråden får väll jag skriva om , Hanen har flytttaaaaaaaaat!!
// Elin
#32 jag tror #31 syfta på att efter att hanen rymt första gången (som jag fattat det visste du att han hade rymmt då?) så skulle man säkra burarna så det inte skulle kunna hända en andra gång
Jag hade en hane som rymde både en och flera ggr, fast han bet hål på flera duna burar då. Sånt kan hända den bäste, bara man ser till att hitta en lösning framöver så det inte sker igen.
Kram!

kan berätta att hans sårskada läkt fint och att han inte rymt nåt här,försöker inte ens.
första dagarna var han mkt trött å fick sova ut. igår var han gosig å fick vara med i bla soffan samt kuta fritt i badrumet.
Så bra att hanen läker bra.
#34 många som verkar ha problemet med att dom biter hål på dunor och liknanade och rymmer gång på gång, ingen tanke på att speciall beställa en Bur i plåt/metal då?
Ja nåt som inte blir så kallt för dom små tassarna. Och sen ha ett nätlock, blir det väldigt mörkt kanske man kan sätta en lampa eller "spotlight" ovanför :)
Det finns ju gallerburar annars också? ;)
#38 hehe ja det hoppas jag man provar ganska tidigt om man har en rymmare ;)
Akvarie finns oxå för rymmardjur 

hur går det med de små?
vad ser du för färger?

Måste bara inflika med att jag har haft hamstrar nu i 10 år och haft TVÅ stycken som rymt. Och då har jag inte bara haft en åt gången utan flera samtidigt och ändå bara två som rymt. (så totalt runt ett 50tal hamstrar + kullar)
En var mitt fel när jag glömde låsa gallerlocket på minidunan och en som lyckades öppna sidoluckan på gallerburen själv. (detta löste jag genom att sätta lås på samtliga gallerluckor på alla dom burarna)
Då har jag haft både minidunor, gallerburar och akvarium. INGEN har bitit sönder en duna.. (eller ens varit i närheten av för den delen)
Detta är inte menat till just denna TS utan bara att jag reagerat på hur många som skriver att deras älsklingar rymt och alla tjuvparningar som sker. Alla rymningar slutar ju tyvärr inte lika lyckligt som dessa… (tex tråden som heter "Stackare hur kunde jag")
Tur att det gick bra! Lycka till med bebbarna :)