Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1007 ggr
Ebba-A
0

Trött hamstermamma

Min hamsterflicka Keyla som är 7 månader har en kull som blir tre veckor på fredag.

Men Keyla är helt förstörd, hon har inte ett uns fett på kroppen, väger max 120 gr (har ingen våg här) och nu när jag öppnade buren för att ge dom lite omelett så reagerade hon inte som hon brukar. Hon reagerade inte alls när jag tog upp henne och hon var helt slapp i kroppen, trodde jag hade förlorat henne.

Hon har fri tillgång till vatten och hamsterblandning, och får tilläggsfoder varje dag.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, men jag är säker på att Keyla inte klarar dia alla ungar längre. Alla är stora och tjocka utom 2-3 som är ganska små. Kan jag flytta dom stora till en annan Bur och låta Keyla vara kvar med dom små? Klarar dom sig utan mamma om dom får välling, omelett, gröt, ost och lite fetare mat flera gånger om dagen?

Värd på Choklad iFokus

Charlie2006
0

Hade en hona är hemma som blev sjuk och hade ungar på 3 veckor och hon hade tröttnat på dom så flyttade över hanarna och lätt honorna gå kvar hos sin mamma. Tänkte ju först på mamman. Men hanarna har klarat sig bra och är i bra storlek och bra hull, faktiskt mera än dom som fick stana hos mamman.

Jag hoppas det löser sig och att din hamster tjej blir bättre ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida