Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3338 ggr
JohannaEkroth
0

Vilka kön kan man ha tillsammans?

Om jag vill nöja mig med en Bur. Och ska köpa Rysk vintervit.

Ska jag då ha en ensam hamster när jag köper.

Eller syskonpojkar eller syskonflickor?

Man kanske inte kan ha 2 pojkar ihop?

Helst av allt vill jag ha pojkar, går det inte och ha 2 tillsammans får det bli en ensam.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

emma-h
0

Du kan ha både tjej och kill hamstrar ihop. Men ha alltid en extra Bur brevid, om det skulle bråka för mycket (hamna i slagsmål) jag rekomenderar två tjejer, då killar kan bråka lättare med varann.

Båda sorteran funkar. Men ha alltid en extra "bur" brevid som sagt!

Lycka till!

Charlie2006
0

Själv rekomenderar jag pojkar ihop, men som sagt ha en extra Bur ifall dom skulle börja bråka rejält. Vissa funkar ju inte ihop som mina tjejer här hemma medans pojkarna går super bra ihop.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

emma-h
0

det är väldigt svårt att säga vilka som passar bäst ihop, det bror på hamstern i sig tror jag :)

JohannaEkroth
0

Jag har två flickor ihop nu som bråkar då och då…

linnea-n
0

Som emma säger, man kan både ha honor och hanar tillsammans. Man kan aldrig garantera att dem ska kunna gå ihop hela livet utan bråk. Ifall dem skulle börja bråka så är det oftast när dem är äldre som dem gör det. Jag rekomenderar nog hanar i par, då honorna är aggresivare. Honorna är också mer självständiga av sig medans hanarna brukar kunna leva tillsammans. Honor går ju också att ha tillsammans men jag skulle nog ha två stycken hanar.

Som sagt kan jag inte garantera att det inte blir bråk då båda sortes kön kan bråka.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

emma-h
0

om det inte är något större bråk är det inget att oroa sig för. det kan vara att de bestänmmer rangen i buren, du kan alltid sätta in ett till hur att bo i, så kanske de vill ha ett varsitt, det funkade förut när två hanar gick ihop hos oss :)

[Popcorni]
0

Som många har nämt tidigare så kan man ha både hona+hona och hane+hane. Själv tycker jag inte att det är så stor skillnad på vilka som kan gå ihop eller inte. Jag tror att det mer handlar om individer och hur pass stort dom har det. Ju större Bur man har ju mindre risk är det att dom ska börja bråka. :)

JohannaEkroth
0

Tack alla för bra svar. Skrattande Att mina flickor bråkar ibland beror helt klart på rang.

Då kan jag lugnt ta två killar tillsammans som verkar passa ihop ifrån början.

*lugn*

emma-h
0

bra, lycka till nu! :)

Anfa
0

Jag har hört att hanar nrukar bråka när de är könsmogna Oskyldig Men de kanske är struntprat :)

emma-h
0

när dom har träffat en hona och sedan går tillsammans igen kan dom lätt bråka, men jag vet att vissa hanar går ihop även fast de har träffat en brunstig hona.

:)

linnea-n
0

har man två hamsterhanar i par, i samma rum som det finns honor kan det bli så att de börjar bråka när de är könsmogna eftersom de känner lukten. men annars ska det inte vara några problem..

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com