Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 791 ggr
[CeKa]
0

Bur - typbyte

Jag undrar om en ung hamster som har bott i en gallerbur hela sitt liv kan ställa om och trivas i en Duna-bur - som ju säkert uppfattas som mer "instängd" än en luftig Bur med gallersidor?

[Popcorni]
0

Ja du kan byta Bur, hamstrar har väldigt lätt för sig att göra sig hemmastada i nya miljöer. Glad

Sara87
0

Flytta med lite bomaterial också så blir det lättare för hamstern att göra sej hemmastadd :)

kajsa_karin
0

Håller med föregående talare

Charlie2006
0

Jag bytter Bur för lite omväxligs skull exempel nu när min hamster ska få bebisar så flyttas hon får en duna bur till ett ombygt akvarium, men har även flyttat hamstrar från och till galler, duna och akvarium. tror inte hamstern uppfatar som mera instängt :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

linnea-n
0

Det är helt ok att byta Bur på din hamster. Det är bra med lite omväxling på burarna så att hamstern får upptäcka nya miljöer. När du byter Bur så kan du (göra som de övre säger) lägga in lite båttenmatrial som du har i nuvarande buren, du kan också lägga in lite av sovmatrialet i nuvarande buren till dunaburen. då känner sig hamstern mer trygg eftersom den känner igen sina lukter.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

emma-h
0

en dunabur är bra också (på sina vis) hamstern gillar att gräva om det finns mycket t.ex. spån i. Så det är som lillea säger, det är bra att växla om lite.

lycka till!