Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 752 ggr
Charlie2006
0

Uttorkade ungar

Vet inte vad det är för fel men ungarna är 6 dagar nu och uttorkade. Kan det vara att dom inte för tillräkligt med mjölk (från mamman) eller att det inte finns näring i hennes mjölk?. Är väldigt orolig och dom är fortfarande utan päls och den brukar ju komma vid ca 5 dagar, fast morrhåren växer på dom och lite färg har dom fått. Som det ser ut nu så växer dom inte och dom kommer troligen dö av uttorkning.

Det hjälper inte att ge pasta, frukt å grönt, potatis, ägg, ris m.m. Hon äter inte det utan bara lite majs och hamsterblandningen. Hon får nu när hon har ungar 3-4 saker att välja på på morgonen och på kvällen likadant fast annat. Men hon äter forfarande inte dom sakerna.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

Har tillomed få börja ge ost till henne då hon behöver äta något, och själv tror jag inte ost är så bra att ge.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Tazzar
0

När ungarna är 6 dagar så kan man strö över lite tillägg i boet, majs och ärtor (koka inte om det är frysta, då försvinner bra näring, utan låt dom stå och tina), små bitar gurka innehåller vätska.

Vet dock inte om det kommer att hjälpa så mycket då det viktigaste kommer från mamman, men lycka till.

Charlie2006
0

#2 Dom fick lite Majs förut så jag får se om dom äter det eller om mamman kanske äter upp då hon tycker om Majs.

Min hemsida

//Frida

Saraah-s
0

har du testat med Barnmat,välling ?

http://www.scattred.snabber.se

Charlie2006
0

#4 Jupp men hon äter inte det.

Min hemsida

//Frida

Imasy
0

Hackad gurka då, att strö över boet?

Tänkte att gurka innehåller ju mycket vätska, vilket är det de behöver.

Charlie2006
0

Är så glad nu :). Tror bebarna kommer överleva dom ser mycket pigare ut än i morse, tillomed en tog en promenad utanför boet men Julia var fort där och hämtade hem sin bebis. Börjar se lite päls och färgen är mycket tydligare än i morse så jippie :). Sän är dom inte lika uttorkade så dom har nog ätit av gurkan och majsen jag la in i boet i eftermidags xD.. Tog upp alla och lite tråkigt är att dom troligen kommer få samma färg men vad gör det då dom mår bättre :).

Föresten inte någon som är intresserad av en Roborovski? bara undrade, för det är bara en kvar som inte är resserverad/tingad xD.

Min hemsida

//Frida

Imasy
0

Vad kul att de mår bättre!

Håller tummarna att det fortsätter i rätt riktning :)

Zheverez
0

om mor föredrar majs så ge henne lite majsgröt el välling.

majsena välling gillar flera framför vanlig välling.

testa dej fram.

nu kan snart ungarna börja dricka . servera i burklock som har låga kanter.

Loviss
0

om du bor på gotland är jag intresserad av en roborovski! :D

Charlie2006
0

#9 Okej ;) Ska testa det :). Du menar vatten som jag ska ställa in elr? Fast kanske bättre att dom får öppna ögonen innan jag sätter in vatten till dom :).

#10 Så synd att du bor så långt bort, bor utanför Göteborg . Men transport skulle kunna årdnas om du är jätte intresserad :).

Min hemsida

//Frida